Data wydania | Tytuł | Autor(rzy) | Promotor | Redaktor(rzy) |
2019 | Le rôle du mot dans le discours des campagnes sociétales | Woch, Agnieszka | - | - |
2019 | Le mot énoncé: un acte de discours | Gbakré, Jean-Marie Andoh | - | - |
2019 | Le nom propre de la langue au discours | Constanza, Joëlle | - | - |
2019 | Vocabulary learning strategies (VLS) used by students of philology | Zawadowska-Kittel, Elżbieta | - | - |
2019 | Contre les têtes des mots | Rechad, Mostafa | - | - |
2019 | Les anthroponymes dans le roman Uwikłanie de Zygmunt Miłoszewski et dans sa traduction en français | Kochanowska, Urszula | - | - |
2013 | Introduction to Formal Preference Spaces | Niewiadomska, Eliza; Grabowski, Adam | - | - |
2009 | On the Lattice of Intervals and Rough Sets | Grabowski, Adam; Jastrzębska, Magdalena | - | - |
2018 | Aleksander Walicki i Aleksander Łętowski o stanie polszczyzny północnokresowej. Ortografia - Fonetyka - Zagadnienia gramatyczne | Strawińska, Anetta Bogusława | - | - |
2019 | Dzieje majątku Ignatki w latach 1795–1939 | Wróbel, Wiesław | - | - |
2018 | Uzupełnienia do biografii Mikołaja Hussowskiego, autora "Carmen de statura, feritate ac venatione bisontis" | Wróbel, Wiesław | - | - |
2013 | 20-lecie Studium Teologii w Białymstoku | Kalisz, Łukasz | - | - |
2018 | On the nature of institutions | Gruszewska Ewa | - | - |
2007 | Filmowy świat Pedra Almodóvara. Uniwersum emocji | Citko, Katarzyna | - | - |
2015 | Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Praktyka edukacyjna | - | - | Uszyńska-Jarmoc, Janina; Nadachewicz, Katarzyna |
2009 | Kundle i wrony – obraz dzieciństwa w filmach Doroty Kędzierzawskiej | Citko, Katarzyna | - | - |
2009 | Filmowa twórczość Andrzeja Wajdy w utrwalaniu świadomości patriotycznej odbiorców | Citko, Ewa Katarzyna | - | - |
2014 | Mechanizmy moralnego „odłączenia się”, ślepe posłuszeństwo wobec autorytetu, a dokonywanie zabójstw z perspektywy integralnokulturowej (Majów i współczesnej cywilizacji Zachodu) | Zalewski, Grzegorz; Dziadel, Agnieszka; Walejewska-Iwaszko, Krystyna | - | - |
2008 | Postmodernistyczne wizerunki dziecka i rodziny w filmach Pedra Almodóvara | Citko, Katarzyna | - | - |
2017 | Racjonalność sztuki a etnologia Bronisława Malinowskiego. Przypadek czółen Masawa | Kisielewski, Andrzej | - | - |
2017 | Sad Senility: Domestic Violence Against the Elderly | Kramkowska, Emilia | - | - |
2013 | Lelewel i Mickiewicz: paralela | Zawadzka, Danuta | - | - |
2016 | Conceptualisation du mouvement sur l’exemple de quelques verbes à orientation verticale et direction négative | Cholewa, Joanna | - | - |
2009 | Konstrukcje z przyimkiem ‘spod’ w tłumaczeniu na język francuski | Cholewa, Joanna | - | - |
2018 | Modification de la polarité du verbe ou prédicat effacé ? | Cholewa, Joanna | - | - |
2015 | W przestrzeniach universum i regio: wiersze dla dzieci współczesnych pisarzy regionu podlaskiego - interpretacje | Nosek, Anna | - | - |
2017 | "O, mowo polska, ty ziele rodzime...". Wokół refleksji nad kształtem polszczyzny | Sokólska, Urszula | - | - |
2008 | Analyse en schemes semantico-cognitifs du verbe polonais opaść / opadać | Cholewa, Joanna | - | - |
2017 | Structure conceptuelle et éléments de construction du sens de ‘tomber’ et de ‘(-)paść/(-)padać’ | Cholewa, Joanna | - | - |
2019 | Cuire et wypalać/wypalić dans la terminologie de la poterie/céramique | Cholewa, Joanna | - | - |
2019 | Boire et (-)pić (się) : analyse et désambiguïsation | Cholewa, Joanna | - | - |
2019 | Les objets tombent-ils tous de la même manière ? tomber et padać en français et en polonais | Cholewa, Joanna | - | - |
2011 | Espace défini et espace inféré dans le sémantisme des verbes de mouvement | Cholewa, Joanna | - | - |
2012 | Orientation verticale : correspondants polonais du verbe français descendre | Cholewa, Joanna | - | - |
2014 | Constructions factitives avec le verbe tomber et leur traduction en polonais | Cholewa, Joanna | - | - |
2011 | Espace dans les sens abstraits de quelques verbes de mouvement | Cholewa, Joanna | - | - |
2017 | Uniwersytet w ryzach myślenia technokratyczno-biznesowego. Małgorzata Kowalska w rozmowie z Alicją Korzeniecką-Bondar | Kowalska, Małgorzata; Korzeniecka-Bondar, Alicja | - | - |
2018 | The Aging Human Body as a Biological or Sociocultural Reality: A Study Based on the Writings of Select Christian Philosophers and Research on the Elderly | Kramkowska, Emilia | - | - |
2013 | „Tożsamość to matrioszka” . Rola działań edukacyjnych i społeczno-artystycznych w kształtowaniu tożsamości międzykulturowej | Młynarczuk-Sokołowska, Anna; Niziołek, Katarzyna | - | - |
2019 | Modal Adverbs in English and Polish. A Functional Perspective | Rozumko, Agata | - | - |
2017 | Co(n)texte et choix du verbe polonais dans la traduction : construction N0[+humain] + tomber | Cholewa, Joanna | - | - |
2018 | Conceptualisation des notions de langue/język dans les phraséologismes français et polonais | Cholewa, Joanna; Moroz, Sara | - | - |
2019 | Communicative responsibility in non-native speech. Overcoming foreign accent in English in religious discourse | Bryła-Cruz, Agnieszka | - | - |
2017 | Druga matka czy Wielka Matka? Koralina Neila Gaimana w świetle myśli jungowskiej | Feldman-Kołodziejuk, Ewelina | - | - |
2019 | Sound design as narrative device in contemporary film: Subliminal soundscape of war and terror in Sicario (2015) | Kniaź, Lidia | - | - |
2018 | Dyktatura oczami kobiet – analiza porównawcza Opowieści podręcznej Margaret Atwood i twórczości eseistycznej Herty Müller | Feldman-Kołodziejuk, Ewelina | - | - |
2019 | Argument for method: An application of Barthes’ language codes in poetry | Robinson, John Timothy | - | - |
2019 | An exploration of the lineage of female utopian literature | Crabtree, Emma | - | - |
2019 | “I am a teacher cleaving a track through the undergrowth of method. I am a bird”: Teaching as a site of female subversion in Sylvia Ashton-Warner’s Spinster | Orzechowska, Anna | - | - |
2017 | Czekając na Sabrinę – analiza wątków macierzyńskich w powieści Margaret Atwood Ślepy zabójca | Feldman-Kołodziejuk, Ewelina | - | - |
2018 | Julian Tuwim. Słowo o wyprawie Juliana albo dlaczego Tuwim nie został wieszczem | Kulesza, Dariusz | - | - |
2018 | Poruszyć miejsce. Obraz Białegostoku w twórczości Sokrata Janowicza i Ignacego Karpowicza | Sawicka-Mierzyńska, Katarzyna | - | - |
2018 | Białostockie "Kontrasty": szkice i materiały | - | - | Roszczynialska, Magdalena; Sawicka-Mierzyńska, Katarzyna |
27-cze-2014 | Człowiek stary jako ofiara przemocy w rodzinie. Na podstawie badań w Ośrodkach Pomocy Społecznej w województwie podlaskim | Kramkowska, Emilia | Halicka, Małgorzata | - |
2016 | Cuda w Polsce Ludowej. Studium przypadku prywatnego objawienia maryjnego w Zabłudowie | Krzywosz, Maciej | - | - |
gru-2016 | Diagnoza stanu edukacji kulturowej w województwie podlaskim | Białous, Maciej; Kiszkiel, Łukasz; Skowrońska, Małgorzata; Sztop-Rutkowska, Katarzyna | - | - |
2018 | Co pozostało po dziele Ludwika Zamenhofa? | Żelazny, Walter | - | - |
2010 | Czego powinniśmy się wstydzić, a z czego możemy być dumni według współczesnych polskich „cudowiczów”? | Krzywosz, Maciej | - | - |
2015 | „Czy społeczeństwo ateistów może istnieć?” Wizja ateologii społecznej Donatiena Alphonsa François de Sade na tle innych koncepcji oświeceniowych | Krzywosz, Maciej | - | - |
2011 | Czy brytyjskie klasy niższe śmierdzą? Czy Rok 1984 to plagiat? Czyli o wolności mediów, na przykładzie brytyjskich i hiszpańskich doświadczeń George’a Orwella | Krzywosz, Maciej | - | - |
2004 | „Cud zabłudowski” w perspektywie socjologicznej | Krzywosz, Maciej | - | - |
2017 | Dialog biologa-buddysty z filozofem-ateistą o świadomości i reinkarnacji | Sieradzan, Jacek | - | - |
2018 | Spółdzielnie rolników - konstrukcja prawna | Bieluk, Jerzy | - | - |
2018 | Roślinne zasoby genetyczne jako przedmiot praw własności intelektualnej | Gała, Paweł | - | - |
2018 | Sytuacja prawna dzierżawcy w obrębie regulacji dotyczącej nabycia nieruchomości z Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa w razie wyłączenia 30% użytków rolnych z umowy dzierżawy | Michałowski, Rafał | - | - |