Data wydania | Tytuł | Autor(rzy) | Promotor | Redaktor(rzy) |
2018 | Wzorce osobowe w listach dedykacyjnych Bartłomieja Paprockiego | Koczur-Lejk, Klaudia | - | - |
2018 | Miles pauperculus bohaterem zwierciadeł Fabiana Birkowskiego | Rowińska-Szczepaniak, Maria | - | - |
2018 | W kręgu wzorów i antywzorów małżeństwa i rodziny w literaturze staropolskiej oraz staroruskiej. Żywot człowieka poczciwego – Domostroj (Домострой) | Borkowski, Andrzej | - | - |
2018 | „Boś szlachcic” – wzorce i antywzorce w poezji późnego baroku | Pieczyński, Maciej | - | - |
2018 | Wzorce osobowe w herbarzach Bartosza Paprockiego i Kaspra Niesieckiego | Kazańczuk, Mariusz | - | - |
2018 | Postać św. Anny jako wzorzec osobowy w polskim żywotopisarstwie potrydenckim | Wojtowicz, Małgorzata | - | - |
2018 | „Ćwiczcie się w nabożeństwie”. Ignacjański modus vivendi w kazaniach Tomasza Młodzianowskiego | Szczukowski, Ireneusz | - | - |
2021 | Wokół stołu chłopskiego we wsiach Galicji na przełomie XIX i XX w. | Zych, Michał; Zych, Roman | - | - |
2021 | Porządki miłości – rzecz o tęsknocie za ładem | Makocka-Wojsiat, Katarzyna | - | - |
2021 | Dom rodzinny w doświadczeniu polskich migrantów w Wielkiej Brytanii | Adamczyk, Tomasz | - | - |
2021 | Dom rodzinny w opinii młodzieży polskiej | Mariański, Janusz | - | - |
2018 | Wprowadzenie | Puchalska-Dąbrowska, Bernadetta M.; Jurkowska, Elżbieta A. | - | - |
2021 | Małe Miasta. Dom polski w refleksji badawczej | - | - | Zemło, Mariusz |
2021 | Środowisko rodzinne jako czynnik stymulujący u dziecka potrzebę obcowania ze sztuką | Niewiadomska-Kocik, Joanna | - | - |
2018 | Francuski wzorzec dla polskiej szlachcianki. Św. Joanna de Chantal w Żywocie Henri Cauchon de Maupas’a | Puchalska-Dąbrowska, Bernadetta M. | - | - |
2021 | Na probostwie w Białymstoku – udział mieszkańców plebanii starego kościoła farnego i innych osób w przygotowaniach do powstania styczniowego | Presnarowicz, Sławomir | - | - |
2021 | Od awangardy komunizmu do sierocińców transformacji. Fakty i mity na temat Państwowych Gospodarstw Rolnych | Karpińska, Agnieszka | - | - |
2021 | W poszukiwaniu nowego domu – uwarunkowania migracji pomiędzy Królestwem Polskim i Cesarstwem Rosyjskim w latach trzydziestych XIX w. | Rutkowski, Marek | - | - |
2021 | Role osób starszych w polskiej rodzinie dawniej i współcześnie. Perspektywa seniorów | Kramkowska, Emilia | - | - |
2020 | Pejzaże i diagnozy. Człowiek i egzystencja w literaturze polskiej i szwedzkiej przełomu XIX i XX stulecia | Wojciechowski, Paweł | - | - |
2014 | Polityka rozwoju regionów peryferyjnych | Proniewski, Marek | - | - |
2017 | Słowacki i spadkobiercy. Studia i szkice | Bajko, Marcin | - | - |
2018 | Romansowi kochankowie – wzory cnót czy źródło deprawacji młodych? | Maciejewska, Iwona | - | - |
2018 | „(…) należy ich wystawiać za wzór do naśladowania”. Postać aktora w Dziejach Teatru Narodowego Wojciecha Bogusławskiego | Kowalewska, Danuta | - | - |
2018 | Powieść czy speculum? Pan Podstoli Ignacego Krasickiego | Stasiewicz, Krystyna | - | - |
2018 | Wzorce osobowe w dawnej literaturze i kulturze polskiej | - | - | Puchalska-Dąbrowska, Bernadetta M.; Jurkowska, Elżbieta A. |
2021 | Opowieść | Cywiński, Aleksander; Kukiełko-Rogozińska, Kalina; Tomanek, Krzysztof | - | - |
2014 | Reforma rolna na Wileńszczyźnie w okresie międzywojennym | Noniewicz, Czesław | - | - |
2021 | McLuhan, cyborgi i trzecie ucho Stelarca. Opowieść o (nie)doskonałym ciele i potrzebie, by usłyszeć więcej | Kukiełko-Rogozińska, Kalina; Tomanek, Krzysztof | - | - |
2021 | Anim(al)izacja i pedagogie Bestii. Pedagogika krytyczna w 2050 roku | Szwabowski, Oskar | - | - |
2021 | Droga, której nie znamy – opowieści uchodźcze | Dobosz, Kala | - | - |
2021 | Opowieść o tym, jak się stałem politycznym aktywistą | Cywiński, Aleksander | - | - |
2018 | Kreacje postaci w Sylorecie Wacława Potockiego – typologia bohaterów | Jurkowska, Elżbieta A. | - | - |
2021 | O spotkaniu czułego odbiorcy z czułym narratorem, czyli opowieść o książce Czuły narrator Olgi Tokarczuk | Marek, Lidia | - | - |
2019 | Freire versus Foucault: plantacje, niewolnictwo i pedagogika rzeczy | Stańczyk, Piotr | - | - |
2019 | Maszyny samouczące się – wyzwanie współczesnej pedagogiki | Flis, Joanna | - | - |
2019 | Homo crudelis w dobie Internetu | Angielczyk, Patryk Zenon | - | - |
2020 | Źródła zasobów rodziców wychowujących dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną | Gumienny, Beata | - | - |
2019 | Urzeczywistnienie. Historia wychowania w kontekście „powrotu do rzeczy” | Michalski, Łukasz | - | - |
2019 | Pościelone łóżko. Rzeczy jako narzędzia oporu w bursie | Cybort-Zioło, Natalia; Mazur, Magdalena | - | - |
2019 | Specyfika i rola rzeczy w codzienności nauczycieli praktycznej nauki zawodu | Bauer-Sierota, Justyna | - | - |
2019 | Czy technologie mobilne w klasie szkolnej są inkluzywne w zakresie gender? | Kopciewicz, Lucyna | - | - |
2019 | Ekologia głęboka a edukacja. W poszukiwaniu nowego paradygmatu | Nawrocki, Radosław | - | - |
2019 | Dyktafon story, czyli rozmowa z samym sobą o tym, co ważne | Cywiński, Aleksander | - | - |
2019 | Pedagogika skupiona na rzeczy – wprowadzenie do idei | Zamojski, Piotr | - | - |
2020 | Ewolucja twórczej pracy dydaktycznej nauczycieli akademickich: relacja z badań | Okraj, Zofia | - | - |
2020 | Edukacja i terapia osób z niepełnosprawnością w czasie pandemii COVID-19 na przykładzie Ośrodka Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego | Pachowicz, Matylda | - | - |
2020 | Wizerunek nauczycieli na wybranych stronach internetowych szkół średnich zrzeszonych w Stowarzyszeniu na rzecz Najstarszych Szkół w Polsce | Garbat, Anita | - | - |
2020 | Teoretyczne nasycenie w badaniach wykorzystujących procedury metodologii teorii ugruntowanej – z doświadczeń młodego badacza | Okólska, Katarzyna | - | - |
2020 | Wsparcie osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie mieszkalnictwa wspomaganego | Podyma, Katarzyna | - | - |
2020 | Znaczenie terapii integracji sensorycznej w funkcjonowaniu dzieci ze spektrum autyzmu w normie intelektualnej (na przykładzie uczniów Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu) | Jarzombek-Ziemiańska, Sonia | - | - |
2019 | Pedagogika rzeczy. Kontynuacje. Otwarcia. Wprowadzenie | Makowska, Aneta; Chutorański, Maksymilian | - | - |
2020 | (Nie)pełno(sprawność) | Gawlik, Ewa; Ratkowska-Pasikowska, Justyna | - | - |
2020 | Lekcja życia | Cywiński, Aleksander | - | - |
2020 | Funkcjonowanie społeczne dziecka z mutyzmem wybiórczym jako obszar specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych | Kos, Ewa Arleta | - | - |
2020 | O nauczycielskiej „jakości z wnętrza” – rozważania nad „modelem cebuli” Freda Korthagena | Szplit, Agnieszka | - | - |
2019 | Dziecko w świecie gier komputerowych – możliwości i zagrożenia | Kacprzyk, Adrianna | - | - |
2020 | Nienasycona dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną | Prysak, Dorota | - | - |
2019 | Życie dorosłych dzieci alkoholików | Borodziuk, Diana | - | - |
2019 | Przemoc seksualna wobec dzieci w cyberprzestrzeni | Szpakowska, Angelika | - | - |
2020 | Integrating Blogs in Student teachers’ Practical Work | Biberman-Shalev, Liat | - | - |
2020 | Kultura taneczna osób z niepełnosprawnością. Metodyka czy animacja? | Grzegorek, Jerzy Norbert | - | - |
2020 | Poza dominującym szablonem w dydaktyce akademickiej? Recenzja książki Zofii Okraj, Bez szablonu. Twórcza praca dydaktyczna w doświadczeniach nauczycieli akademickich, Difin: Warszawa 2019, ss. 552 | Szwabowski, Oskar | - | - |
2019 | Leśne przedszkole jako alternatywna forma wczesnej edukacji | Szlaużys, Justyna | - | - |
2019 | Młode i wściekłe. W poszukiwaniu źródeł agresji nastolatek | Karbowska, Monika | - | - |