Linguodidactica, 2016, tom XX
: [25]
Strona glówna kolekcji
Zobacz statystyki
Spis treści/Content
- Wstęp
Problematyka materiałów zamieszczanych w roczniku „Linguodidactica” dotyczy szeroko rozumianych zagadnień związanych z metodyką nauczania i uczenia się języków obcych oraz z problemami językoznawczymi. Są to zarówno opracowania z zakresu konfrontacji różnych poziomów języka, jak i artykuły, mające charakter praktyczny. Odzwierciedlają one najnowsze tendencje w lingwistycznym paradygmacie XXI wieku oraz interdyscyplinarną interpretację problematyki metodycznej. - Izabela Bawej
Nauka leksyki w języku obcym na przykładzie transferu pozytywnego języka polskiego, angielskiego i niemieckiego - Violetta Elżbieta Borecka
Błędy interferencji zewnętrznej w interjęzyku ucznia - Renata Botwina, Marta Saniewska
Updating the school: neurodidactics in foreign language teaching - Ewa Dźwierzyńska
Psychologiczne czynniki warunkujące możliwość intensyfikacji przyswajania obcojęzycznej leksyki w procesie kształtowania kompetencji komunikacyjnej - Марина Геннадьевна Гец
Моделирование личностно-ориентированного обучения иностранному языку - Лариса Павловна Гимпель
Моделирование процесса формирования творческой личности будущего учителя средствами общепедагогической подготовки - Katarzyna Grabowska
Sposoby wyrażenia praesens i futurum w Kronice Supraskiej - Jolanta Hinc
Rola języka angielskiego jako pierwszego języka obcego w nauczaniu języka niemieckiego jako drugiego języka obcego – założenia teoretyczne a rzeczywistość dydaktyczna - Adam Jarosz
O tutoringu akademickim, czyli o nowej formie nauczania francuskiego jako trzeciego języka obcego w ramach lektoratu języka nowożytnego - Maciej Paweł Jaskot
Odniesienia kulturowe w nauczaniu języka obcego w grupie wielokulturowej – pułapki i wyzwania - Anna Kizińska
Angielskie ekwiwalenty terminów „pełnomocnictwo rodzajowe” oraz „pełnomocnictwo szczególne” - Martyna Klejnowska-Borowska
Typologia słowników terminologicznych dla celów dydaktycznych - Jarosław Krajka
Język angielski, ale jaki? O kształceniu nauczycieli języka angielskiego w dobie globalizacji - Radosław Kucharczyk
Kontekst nauczania języków obcych w Polsce – glottodydaktyczne implikacje dla drugich języków obcych - Eugenia Maksimowicz
Об использовании библейских фразеологизмов в разговорном стиле современного русского языка - Iwona Mokwa-Tarnowska
Od zajęć tradycyjnych do MOOCów – role nauczyciela języków obcych - Monika Nader-Cioczek
O zastosowaniu tłumaczenia avista w dydaktyce języków obcych - Dagmara Nowacka
Z wpływów międzyjęzykowych u osób wielojęzycznych - Krzysztof Polok
Instrumenty pracy w glottodydaktyce - Sylwia Rapacka-Wojtala
Umiejętność pracy nauczyciela języków obcych z tekstem i na tekście podstawą kształcenia kompetencji komunikacyjnej uczestników procesu dydaktycznego - Robert Szymula
Реализация концепта «Президент» в инаугурационных речах В.В. Путина - Оксана Викторовна Тозик
Совершенствование методики обучения творческой письменной речи на основе жанрового подхода - Halina Zając-Knapik
Bilingwalny model generowania mowy i kwantowanie informacji lingwistycznej jako efektywne środki służące nauczaniu gramatyki na studiach rusycystycznych - Halina Zając-Knapik
OТ А ДО Я. Nauczanie języka rosyjskiego od podstaw na studiach rusycystycznych, Katarzyna Buczek - Diana Gałkowska
Sprawozdanie z XIV Podlaskiego Festiwalu Nauki i Sztuki
RECENZJE
SPRAWOZDANIA
Przeglądaj
Collection's Items (Sortowane przez Data zamieszczenia w Malejąco kolejnośi): 1 do 20 z 25
Collection's Items (Sortowane przez Data zamieszczenia w Malejąco kolejnośi): 1 do 20 z 25