REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Linguodidactica, 2016, tom XX : [25]
Strona glówna kolekcji Zobacz statystyki

Spis treści/Content

  1. Wstęp

    Problematyka materiałów zamieszczanych w roczniku „Linguodidactica” dotyczy szeroko rozumianych zagadnień związanych z metodyką nauczania i uczenia się języków obcych oraz z problemami językoznawczymi. Są to zarówno opracowania z zakresu konfrontacji różnych poziomów języka, jak i artykuły, mające charakter praktyczny. Odzwierciedlają one najnowsze tendencje w lingwistycznym paradygmacie XXI wieku oraz interdyscyplinarną interpretację problematyki metodycznej.

  2. Izabela Bawej
    Nauka leksyki w języku obcym na przykładzie transferu pozytywnego języka polskiego, angielskiego i niemieckiego
  3. Violetta Elżbieta Borecka
    Błędy interferencji zewnętrznej w interjęzyku ucznia
  4. Renata Botwina, Marta Saniewska
    Updating the school: neurodidactics in foreign language teaching
  5. Ewa Dźwierzyńska
    Psychologiczne czynniki warunkujące możliwość intensyfikacji przyswajania obcojęzycznej leksyki w procesie kształtowania kompetencji komunikacyjnej
  6. Марина Геннадьевна Гец
    Моделирование личностно-ориентированного обучения иностранному языку
  7. Лариса Павловна Гимпель
    Моделирование процесса формирования творческой личности будущего учителя средствами общепедагогической подготовки
  8. Katarzyna Grabowska
    Sposoby wyrażenia praesens i futurum w Kronice Supraskiej
  9. Jolanta Hinc
    Rola języka angielskiego jako pierwszego języka obcego w nauczaniu języka niemieckiego jako drugiego języka obcego – założenia teoretyczne a rzeczywistość dydaktyczna
  10. Adam Jarosz
    O tutoringu akademickim, czyli o nowej formie nauczania francuskiego jako trzeciego języka obcego w ramach lektoratu języka nowożytnego
  11. Maciej Paweł Jaskot
    Odniesienia kulturowe w nauczaniu języka obcego w grupie wielokulturowej – pułapki i wyzwania
  12. Anna Kizińska
    Angielskie ekwiwalenty terminów „pełnomocnictwo rodzajowe” oraz „pełnomocnictwo szczególne”
  13. Martyna Klejnowska-Borowska
    Typologia słowników terminologicznych dla celów dydaktycznych
  14. Jarosław Krajka
    Język angielski, ale jaki? O kształceniu nauczycieli języka angielskiego w dobie globalizacji
  15. Radosław Kucharczyk
    Kontekst nauczania języków obcych w Polsce – glottodydaktyczne implikacje dla drugich języków obcych
  16. Eugenia Maksimowicz
    Об использовании библейских фразеологизмов в разговорном стиле современного русского языка
  17. Iwona Mokwa-Tarnowska
    Od zajęć tradycyjnych do MOOCów – role nauczyciela języków obcych
  18. Monika Nader-Cioczek
    O zastosowaniu tłumaczenia avista w dydaktyce języków obcych
  19. Dagmara Nowacka
    Z wpływów międzyjęzykowych u osób wielojęzycznych
  20. Krzysztof Polok
    Instrumenty pracy w glottodydaktyce
  21. Sylwia Rapacka-Wojtala
    Umiejętność pracy nauczyciela języków obcych z tekstem i na tekście podstawą kształcenia kompetencji komunikacyjnej uczestników procesu dydaktycznego
  22. Robert Szymula
    Реализация концепта «Президент» в инаугурационных речах В.В. Путина
  23. Оксана Викторовна Тозик
    Совершенствование методики обучения творческой письменной речи на основе жанрового подхода
  24. Halina Zając-Knapik
    Bilingwalny model generowania mowy i kwantowanie informacji lingwistycznej jako efektywne środki służące nauczaniu gramatyki na studiach rusycystycznych

  25. RECENZJE

  26. Halina Zając-Knapik
    OТ А ДО Я. Nauczanie języka rosyjskiego od podstaw na studiach rusycystycznych, Katarzyna Buczek

  27. SPRAWOZDANIA

  28. Diana Gałkowska
    Sprawozdanie z XIV Podlaskiego Festiwalu Nauki i Sztuki

Przeglądaj
Zapisz się do tej kolekcji aby otrzymywać codzienne informacje o nowych dodatkach. RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sortowane przez Data zamieszczenia w Malejąco kolejnośi): 1 do 20 z 25
Data wydaniaTytułAutor(rzy)PromotorRedaktor(rzy)
2016Sprawozdanie z XIV Podlaskiego Festiwalu Nauki i SztukiGałkowska, Diana--
2016Katarzyna Buczek, OТ А ДО Я. Nauczanie języka rosyjskiego od podstaw na studiach rusycystycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2015, 214 s.Zając-Knapik, Halina--
2016Bilingwalny model generowania mowy i kwantowanie informacji lingwistycznej jako efektywne środki służące nauczaniu gramatyki na studiach rusycystycznychZając-Knapik, Halina--
2016Совершенствование методики обучения творческой письменной речи на основе жанрового подходаТозик, Оксана Викторовна--
2016Реализация концепта «Президент» в инаугурационных речах В.В. ПутинаSzymula, Robert--
2016Umiejętność pracy nauczyciela języków obcych z tekstem i na tekście podstawą kształcenia kompetencji komunikacyjnej uczestników procesu dydaktycznegoRapacka-Wojtala, Sylwia--
2016Instrumenty pracy w glottodydaktycePolok, Krzysztof--
2016Z wpływów międzyjęzykowych u osób wielojęzycznychNowacka, Dagmara--
2016O zastosowaniu tłumaczenia avista w dydaktyce języków obcychNader-Cioczek, Monika--
2016Od zajęć tradycyjnych do MOOCów – role nauczyciela języków obcychMokwa-Tarnowska, Iwona--
2016Об использовании библейских фразеологизмов в разговорном стиле современного русского языкаMaksimowicz, Eugenia--
2016Kontekst nauczania języków obcych w Polsce – glottodydaktyczne implikacje dla drugich języków obcychKucharczyk, Radosław--
2016Język angielski, ale jaki? O kształceniu nauczycieli języka angielskiego w dobie globalizacjiKrajka, Jarosław--
2016Typologia słowników terminologicznych dla celów dydaktycznychKlejnowska-Borowska, Martyna--
2016Angielskie ekwiwalenty terminów „pełnomocnictwo rodzajowe” oraz „pełnomocnictwo szczególne”Kizińska, Anna--
2016Odniesienia kulturowe w nauczaniu języka obcego w grupie wielokulturowej – pułapki i wyzwaniaJaskot, Maciej Paweł--
2016O tutoringu akademickim, czyli o nowej formie nauczania francuskiego jako trzeciego języka obcego w ramach lektoratu języka nowożytnegoJarosz, Adam--
2016Rola języka angielskiego jako pierwszego języka obcego w nauczaniu języka niemieckiego jako drugiego języka obcego – założenia teoretyczne a rzeczywistość dydaktycznaHinc, Jolanta--
2016Sposoby wyrażenia praesens i futurum w Kronice SupraskiejGrabowska, Katarzyna--
2016Моделирование процесса формирования творческой личности будущего учителя средствами общепедагогической подготовкиГимпель, Лариса Павловна--
Collection's Items (Sortowane przez Data zamieszczenia w Malejąco kolejnośi): 1 do 20 z 25