Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/4785
Tytuł: | Kontekst nauczania języków obcych w Polsce – glottodydaktyczne implikacje dla drugich języków obcych |
Inne tytuły: | The context in Foreign Language Teaching in Poland – didactic implications for second foreign languages |
Autorzy: | Kucharczyk, Radosław |
Słowa kluczowe: | wielojęzyczność kompetencja różnojęzyczna drugi język obcy nauczanie egzaminy multilingualism multilingual competence second foreign language teaching exams |
Data wydania: | 2016 |
Data dodania: | 1-gru-2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, tom XX, 2016, s. 195-212 |
Abstrakt: | Niniejszy artykuł stawia sobie za cel zdefiniowanie kontekstu nauczania drugich języków obcych w Polsce. Artykuł rozpoczyna opis głównych wytycznych dotyczących europejskiej polityki edukacyjnej, w których na plan pierwszy wysuwa się pojęcie wielojęzyczności. Następnie zostały przedstawione założenia polityki językowej, której głównym celem jest rozwijanie kompetencji różnojęzycznej u uczniów. W kolejnej części artykułu został opisany polski system nauczania języków obcych oraz system egzaminów zewnętrznych z języków obcych nowożytnych, z podkreśleniem miejsca, jakie w nich zajmują drugie języki obce. Artykuł kończy propozycja rozwiązań systemowych, które mogą usprawnić uczenie się i nauczanie drugich języków obcych. This article aims at defining the context of teaching second foreign languages in Poland. The article begins with a description of the main guidelines for the European education policy, in which the concept of multilingualism is on the foreground. We then present the assumptions of the language policy, whose main objective is to develop student’s plurilingual competence. In the next part of the article, we describe the Polish system of teaching foreign languages and system of external examinations of modern foreign languages, with an emphasis put on the space taken by the second foreign languages. The article ends with a proposal of systemic solutions that can increase the effectiveness in learning and teaching second foreign languages. |
Afiliacja: | Uniwersytet Warszawski, Wydział Neofilologii, Instytut Romanistyki |
E-mail: | r.kucharczyk@uw.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/4785 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2016.20.14 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2016, tom XX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_20_R.Kucharczyk_Kontekst_nauczania_jezykow_obcych_w_Polsce-glottodydaktyczne_implikacje_dla_drugich_jezykow_obcych.pdf | 456,32 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)