Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/4762| Tytuł: | Updating the school: neurodidactics in foreign language teaching |
| Inne tytuły: | Aktualizacja szkoły: neurodydaktyka w nauczaniu języków obcych |
| Autorzy: | Botwina, Renata Saniewska, Marta |
| Słowa kluczowe: | neurodidactics brain-based learning foreign language teaching multitasking webquest the Moodle platform neurodydaktyka nauczanie/uczenie się przyjazne mózgowi nauczanie języków obcych platforma Moodle |
| Data wydania: | 2016 |
| Data dodania: | 30-lis-2016 |
| Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
| Źródło: | Linguodidactica, T. 20, 2016, s. 41-49 |
| Abstrakt: | Neurodidactics or brain-based learning, a relatively new interdisciplinary science, constitutes an interface between didactics, neuroscience, pedagogy and psychology. Based on the latest findings of brain research, it provides principles and suggestions for effective brain-based learning and teaching. This paper entitled “Updating the school: neurodidactics in foreign language teaching” describes the principles of neurodidactics or brain-based learning with reference to foreign language teaching. It presents the basics of neurodidactics and brain-based teaching and the way it affects learning and memory. With this in mind, some brain-based ideas and approaches for the foreign language classroom are explained which may help to find a better and more effective way of foreign language learning and teaching. Neurodydaktyka lub nauczanie/uczenie się przyjazne mózgowi to stosunkowo nowa nauka interdyscyplinarna, która sytuuje się pomiędzy dydaktyką, neurologią, pedagogiką i psychologią. Artykuł zatytułowany „Aktualizacja szkoły: neurodydaktyka w nauczaniu języków obcych” opisuje działanie neurodydaktyki w odniesieniu do nauczania języków obcych. Przedstawia najważniejsze zasady neurodydaktyki, nauczania/uczenia się przyjaznego mózgowi i pamięci. Ponadto prezentuje wybrane techniki, które mogą być z powodzeniem użyte podczas lekcji języka obcego w szkole. Mogą one pomóc w znalezieniu lepszego i bardziej skutecznego sposobu uczenia się i nauczania języków obcych. |
| Afiliacja: | dr Renata Botwina - Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Katedra Ukrainistyki mgr Marta Saniewska - Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Katedra Ukrainistyki |
| E-mail: | Renata Botwina: r.botwina@uw.edu.pl Marta Saniewska: m.saniewska@uw.edu.pl |
| URI: | http://hdl.handle.net/11320/4762 |
| DOI: | 10.15290/lingdid.2016.20.03 |
| ISSN: | 1731-6332 |
| Typ Dokumentu: | Article |
| Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2016, tom XX |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Linguodidactica_20_R.Botwina_M.Saniewska_Updating_the_school_neurodidactics_in_foreign_language_teaching.pdf | 301,82 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)
