REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4793
Tytuł: Совершенствование методики обучения творческой письменной речи на основе жанрового подхода
Inne tytuły: Udoskonalenie technologii edukacji twórczej mowy pisanej w językach obcych na podstawie podejścia gatunkowego
The development of creative writing technique in foreign language on basis of genre approach
Autorzy: Тозик, Оксана Викторовна
Słowa kluczowe: twórcza mowa pisana
rozwój osobisty
wypracowanie
esej
funkcjonalno-semantyczne rodzaje mowy
argumentacja
opis
narracja
creative writing
personal development
functional and semantic speech types
argumentative speech
description
narration
Data wydania: 2016
Data dodania: 2-gru-2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, tom XX, 2016, s. 319-329
Abstrakt: Twórcza mowa pisana jest rozpatrywana jako rodzaj działalności językowej przyczyniającej się do rozwoju wyobraźni, myślenia twórczego, niezależności, realizacji potencjału osobowego. W artykule przedstawione są cechy opisu, narracji i argumentacji jako funkcjonalnosemantycznych rodzajów w mowie pisanej w gatunkach eseju i wypracowania. Uzasadniona jest aktualność nauki rozumowania jako środku intensyfikacji procesu edukacyjnego dzięki integracji w rozważaniach istniejących cech opisu i narracji.
Creative writing is described as a parole, which develops imagination, creative thinking, self-sufficiency and potential realization. The peculiarities of descriptive, narrative and argumentative types of writing as functional and semantic speech types in genres of essay and composition are considered. Argumentative speech is proved as an effective means of intensifying of educational process on the development of creative writing technique at the expense of integration of the essential peculiarities of narration and description.
Afiliacja: Минский государственный лингвистический университет, Кафедра педагогики и методики высшей школы
E-mail: tostar@mail.ru
URI: http://hdl.handle.net/11320/4793
DOI: 10.15290/lingdid.2016.20.22
ISSN: 1731-6332
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2016, tom XX

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_20_22.pdf328,04 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)