Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/4793
Tytuł: | Совершенствование методики обучения творческой письменной речи на основе жанрового подхода |
Inne tytuły: | Udoskonalenie technologii edukacji twórczej mowy pisanej w językach obcych na podstawie podejścia gatunkowego The development of creative writing technique in foreign language on basis of genre approach |
Autorzy: | Тозик, Оксана Викторовна |
Słowa kluczowe: | twórcza mowa pisana rozwój osobisty wypracowanie esej funkcjonalno-semantyczne rodzaje mowy argumentacja opis narracja creative writing personal development functional and semantic speech types argumentative speech description narration |
Data wydania: | 2016 |
Data dodania: | 2-gru-2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, tom XX, 2016, s. 319-329 |
Abstrakt: | Twórcza mowa pisana jest rozpatrywana jako rodzaj działalności językowej przyczyniającej się do rozwoju wyobraźni, myślenia twórczego, niezależności, realizacji potencjału osobowego. W artykule przedstawione są cechy opisu, narracji i argumentacji jako funkcjonalnosemantycznych rodzajów w mowie pisanej w gatunkach eseju i wypracowania. Uzasadniona jest aktualność nauki rozumowania jako środku intensyfikacji procesu edukacyjnego dzięki integracji w rozważaniach istniejących cech opisu i narracji. Creative writing is described as a parole, which develops imagination, creative thinking, self-sufficiency and potential realization. The peculiarities of descriptive, narrative and argumentative types of writing as functional and semantic speech types in genres of essay and composition are considered. Argumentative speech is proved as an effective means of intensifying of educational process on the development of creative writing technique at the expense of integration of the essential peculiarities of narration and description. |
Afiliacja: | Минский государственный лингвистический университет, Кафедра педагогики и методики высшей школы |
E-mail: | tostar@mail.ru |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/4793 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2016.20.22 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2016, tom XX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_20_22.pdf | 328,04 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)