Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/4794
Tytuł: | Bilingwalny model generowania mowy i kwantowanie informacji lingwistycznej jako efektywne środki służące nauczaniu gramatyki na studiach rusycystycznych |
Inne tytuły: | Bilingual model of speech generation and quantization of linguistic information as effective means of teaching grammar during Russian philology studies |
Autorzy: | Zając-Knapik, Halina |
Słowa kluczowe: | bilingwalny model generowania mowy kwanty informacji lingwistycznej tłumaczenie w mowie wewnętrznej ćwiczenia translacyjne rekcja czasowników rekcja przyimków bilingual model of speech generation quantization of linguistic information translating in inner speech translation exercises verb rection prepositional rection |
Data wydania: | 2016 |
Data dodania: | 2-gru-2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 20, 2016, s. 331-344 |
Abstrakt: | W artykule omawiane są dwie koncepcje służące zwiększeniu efektywności przyswajania materiału gramatycznego, tj. bilingwalny model generowania mowy i kwantowanie informacji lingwistycznej. Na podstawie opracowań Janusza Henzla ilustrujemy schematy dotyczące bilingwalnego modelu generowania mowy oraz formułujemy wynikające z tego modelu wnioski dla glottodydaktyki. Omawiamy koncepcję kwantowania informacji lingwistycznej, zwracając uwagę na proces tworzenia się kwantów informacji lingwistycznej w świadomości uczącego się i ich graficzną oprawę, tłumaczenie w mowie wewnętrznej z języka ojczystego na obcy oraz związane z nim ćwiczenia translacyjne. Prezentujemy także przykłady opracowanych przez autorkę niniejszej publikacji kwantów informacji lingwistycznej przeznaczonych dla studentów III roku filologii rosyjskiej. In the article, the author discusses the concepts helping to increase the efficiency of grammar material assimilation: the bilingual model of speech generation and the quantization of linguistic information. On the base of Janusz Henzel’s elaborations, she presents the schemes concerning the bilingual model of speech generation and formulates conclusions for foreign language teaching. She also discusses the concept of quantization of linguistic information, taking into consideration the process of forming linguistic information quanta in learners’ consciousness, their graphic form, translating from a mother tongue into a foreign language in the inner speech and translation exercises connected with them. The article contains, prepared also by its author, examples of linguistic information quanta, addressed to students of the third year of Russian philology. |
Afiliacja: | Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Wydział Filologiczny, Instytut Neofilologii |
E-mail: | halinaza@o2.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/4794 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2016.20.23 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2016, tom XX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_20_H.Zajac-Knapik_Bilingwalny_model_generowania_mowy_i_kwantowanie_informacji_lingwistycznej.pdf | 820,56 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)