Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2014, nr 1
: [13]
Strona glówna kolekcji
Zobacz statystyki
Spis treści / Content
Od Redakcji
- Alicja Korzeniecka-Bondar
O wkraczaniu w sferę publiczną, czyli jak powstawało czasopismo „Parezja. Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN”
- Maksymilian Chutorański
Między intelektualistą konkretnym a parezją. Pytanie o nauczyciela w perspektywie teoretycznej Michela Foucaulta
- Foucault M., Deleuze G., Intelektualiści a władza (rozmowa między Michaelem Foucault a Gillesem Deleuze’em), przekł. S. Magala, „Miesięcznik Literacki” 1986, nr 10/11.
- Foucault M., Hermeneutyka podmiotu, przekł. M. Herer, PWN, Warszawa 2012.
- Foucault M., Politics and Ethics: An interview, [w:] idem, Foucault Reader, P. Rabinow (red.), Pantheon Books, Nowy Jork 1984.
- Foucault M., Strukturalizm i poststrukturalizm, [w:] idem, Filozofia, historia polityka. Wybór pism, przekł. D. Leszczyński, L. Rasiński, PWN, Warszawa–Wrocław 2000.
- Foucault M., The Meaning of the Word “Parrhesia”, [w:] idem, Discourse and Truth: the Problematization of Parrhesia. 6 lectures given by Michel Foucault at the University of California at Berkeley, Oct-Nov. 1983 http://foucault.info/documents/parrhesia/foucault.DT1.wordParrhesia.en.html [30.03.2011].
- Foucault M., The minimalist self, [w:] idem, Politics Philosophy Culture. Interviews and other writings 1977-1984, D. Kritzman (red.), przekł. A. Sheridan i in., Routledge, Nowy Jork–Londyn 1990.
- Foucault M., Troska o prawdę (rozmowa Françoisa Ewalda z Michelem Foucaultem), przekł. K. Żabicka, „Colloquia Communia” 1988, nr 36-38.
- Gros F., Umiejscowienie wykładów, [w:] M. Foucault, Hermeneutyka podmiotu, przekł. M. Herer, PWN, Warszawa 2012.
- Lemert Ch, Gillan G., Michel Foucault. Teoria społeczna i transgresja, przekł. D. Leszczyński, L. Rasiński, PWN, Warszawa–Wrocław 1999.
- Melosik Z., Współczesne amerykańskie spory edukacyjne (między socjologią edukacji a pedagogiką postmodernistyczną), Wyd. Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań 1994.
- Szkudlarek T., Wyzwanie pedagogiki krytycznej, [w:] T. Szkudlarek, B. Śliwerski, Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki, Impuls, Kraków 2000.
- Veyne P., Ostatni Foucault i jego moralność, przekł. T. Komendant, „Literatura na Świecie” 1988, nr 6/203.
- Witkowski L., Wyzwania autorytetu w praktyce społecznej i kulturze symbolicznej, Impuls, Kraków 2009.
- Witkowski L., W kręgu pedagogiki radykalnej (dekonstrukcja – walka – etyczność), [w:] H. A. Giroux, L. Witkowski, Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej, Impuls, Kraków 2010.
- Jacek Moroz
Czy relatywista może być parezjastą?
- Baghramian M., Relativism, Routledge, Taylor & Francis Grtoup e-Library, Londyn–Nowy Jork 2005.
- Chisholm R. M., Teoria poznania, przekł. R. Ziemińska, Daimonion, Lublin 1994.
- Evans-Pritchard E., Czary, wyrocznie i magia u Azande. Wersja skrócona, przekł. S. Szymański, PIW, Warszawa 2008.
- Foucault M., Discourse and Truth: the Problematization of Parrhesia. 6 lectures given by Michel Foucault at the University of California at Berkeley, Oct-Nov. 1983, http://foucault.info/sy -stem/files/pdf/DiscourseAndTruth_MichelFoucault_1983_0.pdf [22.11.2013].
- Moroz J., Dyskusja z relatywizmem prawdy w Szkole Lwowsko-Warszawskiej, Scholar, Warszawa 2013.
- Putnam H., Modele i rzeczywistość, [w:] idem, Wiele twarzy realizmu i inne eseje, przekł. A. Grobler, PWN, Warszawa 1998.
- Quine W. V. O., Przekład i znaczenie, [w:] idem, Słowo i przedmiot, przekł. C. Cieśliński, Fundacja Aletheia, Warszawa 1999.
- Rorty R., Filozofia a zwierciadło natury, przekł. M. Szczubiałka, Wyd. Spacja: Fundacja Aletheia, Warszawa 1994.
- Rorty R., Przygodność, ironia, i solidarność, przekł. W. J. Popowski, W.A.B. Warszawa 2009.
- Swoyer C., Relativism, [w:] Stanford Encyclopedia of Philosophy, http://plato.stanford.edu/en-tries/relativism/ [11.11.2012].
- Winch P., Rozumienie społeczeństwa pierwotnego, [w:] Racjonalność i styl myślenia, oprac. E. Mokrzycki, Wyd. IFiS PAN, Warszawa 1992.
- Radosław Nawrocki
Spory wokół sprawiedliwości w edukacji. Wybrane wątki
- Kwieciński Z., Sprawiedliwa nierówność, [w:] idem, Między patosem a dekadencją, Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007.
- Lukes S., Sprawiedliwość społeczna: Hayekowskie wyzwanie, przekł. A. Dominiak, Ł. Dominiak, [w:] idem, Liberałowie i kanibale. O konsekwencjach różnorodności, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2012.
- Rawls J., Teoria sprawiedliwości, przekł. M. Panufnik, J. Pasek, A. Romaniuk, PWN, Warszawa 1994.
- Śpiewak P., Poszukiwanie wspólnot, [w:] Komunitarianie. Wybór tekstów, przekł. P. Rymarczyk, T. Szubka, Fundacja Aletheia, Warszawa 2004.
- Walzer M., Moralne maksimum, moralne minimum, przekł. J. Erbel, Wyd. Krytyki Politycznej, Warszawa 2012.
- Artur Szutta, Robert Kryński
Co z tą filozofią? Słów kilka na temat pewnej inicjatywy
- Nie każdy musi być parezjastą… Bogusław Śliwerski w rozmowie
z Ewą Bochno i Maksymilianem Chutorańskim
-
Aneta Makowska
W poszukiwaniu potencjału zmiany szkoły. O typie biograficznym zboczeńca
- Butler J., Koniec różnicy seksualnej?, [w:] Teorie wywrotowe. Antologia przekładów, A. Gajewska (red.), przekł. J. Bednarek, M. Frąckowiak-Sochańska, A. Grzemska i in. Wyd. Poznańskie, Poznań 2012.
- Dusza B., Sposoby bycia licealistów w roli ucznia, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2011.
- Kozyr-Kowalski S., Dwa paradygmaty socjologii neoklasycznej, wprowadzenie do: P. Wechta, Socjologia i kryptosocjologhia Josepha Schumpetera, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2003.
- Kozyr-Kowalski S., Socjologia, społeczeństwo obywatelskie i państwo, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2004.
- Krause A., Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej, Impuls, Kraków 2010.
- Makowska A., Typy biograficzne osób niepełnosprawnych intelektualnie, Szczecin 2013, maszynopis niepublikowany.
- Znaniecki F., Elementy rzeczywistości praktycznej, [w:] idem, Pisma filozoficzne, t. 1, PWN, Warszawa 1987.
- Znaniecki F., Metoda socjologii, przekł. E. Hałas, PWN, Warszawa 2008.
- Znaniecki F., Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości, PWN, Warszawa 2001.
- Ewa Kępa
Autoetnografia nie wzięła się znikąd – rozważania o ciągłości i zmianie
- Borowska-Beszta B., W tym cieniu jest tyle słońca, „Autoetnografia, Pedagogika Kultury” 2009, t. 5, s. 8 1-96.
- Chang H., Autoethnography as method. Developing qualitative inquiry, Left Coast Press, Walnut Creek, CA 2008.
- Denzin N. K., Analytic autoethnography or déja vu all over again, “Journal of Contemporary Ethnography” 2006, t. 35, nr 4 , s. 4 19-428. DOI
- Ellis C., The ethnographic I. A methodological novel about teaching and doing autoethnography, AltaMira, Walnut Creek, CA 2004.
- Ellis C., Autoethnography as method (review), “Biography” 2009, t. 32, nr 2, s. 360-363. DOI
- Ellis C., Adams T. E., Bochner A. P., Autoethnography. An overview, “Historical Social Research” 2011, t. 36, nr 4 , s. 273-290.
- Ellis C., Bochner A. P., Autoethnography, personal narrative, and personal reflexivity, [w:] Handbook of qualitative research, N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Sage, Thousand Oaks, CA 2000, s.733-76868.
- Forest H., Artful leadership for creating positive social change. Reflections on an arts-based autoethnography, “Storytelling, Self, Society” 2009, t. 5, s. 72–89.
- Freeman M., Data are everywhere. Narrative criticism in the literature of experience, [w:] Narrative analysis. Studying the development of individuals in society, C. Daiute, C. Lightfoot (red.), Sage Publications, Thousand Oaks, CA 2004, s. 6 3-82.
- Geertz C., Interpretacja kultur. Wybrane eseje, przekł. M. M. Piechaczek, Wyd. UJ, Kraków 2005.
- Hamdan A., Autoethnography as a genre of qualitative research. A journey inside out, “International Journal of Q ualitative Methods” 2012, t. 11, nr 5, s. 585-606.
- Holman Jones S., Building connections in qualitative research. Carolyn Ellis and Art Bochner in conversation with Stacy Holman Jones, “Forum: Q Qualitative Social Research” 2004, t. 5, nr 3, art. 28, http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/552/1194 [27.01.2014].
- Holman Jones S., Autoetnografia. Polityka tego, co osobiste, przekł. M. Brzozowska-Brywczyńska, [w:] Metody badań jakościowych, N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), t. 2, PWN, Warszawa 2010, s. 175-218.
- Kępa E., Autoetnografia – metoda dla odważnych?, [w:] Autobiografizm w kulturze współczesnej, K. Citko, M. Morozewicz (red.), Trans Humana, Białystok 2012, s. 109-121.
- Leavy P., Method meets art. Arts-based research practice, The Guilford Press, Nowy Jork – Londyn 2009.
- Lyotard J.-F., Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy, przekł. M. Kowalska, J. Migasiński, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997.
- Marechal G., Autoethnography, [w:] Encyclopedia of case study research, A. J. Mills, G. Durepos, E. Wiebe (red.), Sage, Londyn 2010, s. 4 3-45. DOI
- McCorkel, J. A., Myers, K., What difference does difference make? Position and privilege in the field, “Qualitative Sociology” 2003, t. 26, nr 2, s. 199-231. DOI
- Szahaj A., Zniewalająca moc kultury. Artykuły i szkice z filozofii kultury, poznania i polityki, Wyd. UMK, Toruń 2004.
- Szacki J., Historia myśli socjologicznej, PWN, Warszawa 2002.
- Szyszkowska M., Filozofia polityki. Filozofia prawa. Filozofia twórczości, Oficyna Naukowa, Warszawa 1993.
- Tamboukou M., Truth Telling in Foucault and Arendt: parrhesia, the pariah and academics in dark times, “Journal of Education Policy” 2012, t. 27, nr 6 , s. 84 849-86865. DOI
- Wall S., An autoethnography on learning about autoethnography, “International Journal of Qualitative Methods” 2006, t. 5, nr 2, s. 14646-160.
- Winterson J., O sztuce. Eseje o ekstazie i zuchwalstwie, przekł. Z. Batko, Rebis, Poznań 2001.
-
Oskar Szwabowski
Mała wywrotowa polityka
- Agamben G. i in., Co dalej z demokracją, przekł. M. Kowalska, Instytut Wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa 2012.
- Arendt H., Kryzys edukacji, [w:] eadem, Między czasem minionym a przyszłym. Osiem ćwiczeń z myśli politycznej, przekł. M. Gołdyń, W. Madej, Fundacja Aletheia, Warszawa 1994.
- Bobako M., Demokracja wobec różnicy. Multikulturalizm i feminizm w perspektywie polityki uznania, Wyd. Poznańskie, Poznań 2010.
- Castels M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze internetu, przekł. I. Siara, PWN, Warszawa 2013.
- Goldfarb J. C., Polityka rzeczy małych. Siła bezsilnych w mrocznych czasach, przekł. U. Lisowska, K. Liszka, A. Orzechowski, DSW, Wrocław 2012.
- Graeber D., Revolutions in Reverse: Essays on Politics, Violence, Art, and Imagination, Minor Compositions, Londyn – Nowy Jork – Port Watson 2011.
- Pateman C., Braterska umowa społeczna, przekł. K. Szumlewicz, biblioteka online Think Tanku Feministycznego, >http://www.ekologiasztuka.pl/pdf/pateman.pdf [06.03.2014].
- Sceny z okupowanej Ameryki, przekł. B. Szelewa, Warszawa 2012.
- Stirner M., Jedyny i jego własność, przekł. J. i A. Gajlewiczowie, PWN, Warszawa 1995.
-
Bożena Tołwińska
XX-lecie Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk
- O budowaniu kapitału ludzkiego i społecznego w środowisku naukowym. 25-lecie Letniej Szkoły Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, E. Bochno, A. Korzeniecka-Bondar (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2011.
- Bochno E., Jak to jest być Sekretarzem LSMP?, [w:] O budowaniu kapitału ludzkiego i społecznego w środowisku naukowym. 25-lecie Letniej Szkoły Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, E. Bochno, A. Korzeniecka-Bondar (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2011.
- Bochno E., Bochno I., Jak to się zaczęło? Jak było? Trochę historii Letnich Szkół Młodych Pedagogów, [w:]
- O budowaniu kapitału ludzkiego i społecznego w środowisku naukowym. 25-lecie Letniej Szkoły Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, E. Bochno, A. Korzeniecka-Bondar (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2011.
- Covey R. S., 7 nawyków skutecznego działania, przekł. I. Majewska-Opiełka, Rebis, Poznań 2003. Fullan M., Change Forces, za: E. Potulicka, Paradygmat zmiany edukacyjnej Michaela Fullana, [w:] Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej, E. Potulicka (red.), Eruditus, Poznań 2001.
- Grzybowski P. P., Między Szkołami, czyli kilka słów o elektronicznym „Międzyszkolniku”, [w:] O budowaniu kapitału ludzkiego i społecznego w środowisku naukowym. 25-lecie Letniej Szkoły Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, E. Bochno, A. Korzeniecka-Bondar (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2011.
- Senge P. M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, wyd. V, przekł. H. Korolewska-Mróz, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, Wolters Kluwer, Kraków 2006.
- Sprawozdania z Letnich Szkół Młodych Pedagogów zamieszczane w „Roczniku Pedagogicznym”.
- Szorc K., XXVII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów: Między sferą publiczną a sferą prywatną, Wrocław – Wojanów, 23 – 28.09.2013, w niniejszym numerze.
- Zamojski P., Wspólnota uczących się. O Letniej Szkole Młodych Pedagogów rozmawiają Profesor Maria Dudzikowa oraz Profesor Tadeusz Lewowicki, [w:] O budowaniu kapitału ludzkiego i społecznego w środowisku naukowym. 25-lecie Letniej Szkoły Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, E. Bochno, A. Korzeniecka-Bondar (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2011.
-
Katarzyna Szorc
XXVII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów: Między sferą publiczną a sferą prywatną, Wrocław – Wojanów, 23-28.09.2013
-
Ewa Bochno
Mając na uwadze dobro dziecka… O piątym (i nie tylko) Kabarecie Beche-co? Letniej Szkoły Młodych Pedagogów
- Adams K., Galanes G., Komunikacja w grupach, przekł. D. Kobylińska, P. Kobyliński, PWN, Warszawa 2008.
- Appignanesi L., Kabaret, przekł. A. Kreczmar, PIW, Warszawa 1990.
- Bochno F., O czym się nie śniło nawet filozofom, czyli jak pedagodzy filozofowali, a filozofowie pedagogizowali. Kabaret Beche–co? Edycja czwarta, [w:] Światy życia codziennego uczestników interakcji wychowawczych. Eksploracje – analizy – interpretacje, „Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN”, z. 17, A. Korzeniecka-Bondar, B. Tołwińska, U. Wróblewska (red.), Trans Humana, Białystok 2012.
- Bylica U., Dąbrowski B., Od Gali do Kabaretu – programy satyryczne Letnich Szkół Młodych Pedagogów, [w:] O budowaniu kapitału ludzkiego i społecznego w środowisku naukowych. 25-lecie Letniej Szkoły Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, E. Bochno, A. Korzeniecka-Bondar (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2011.
- Dąbrowski B., 18. urodziny prof. M. D. – program satyryczny kabaretuBeche-co?, [w:] Dążenie do mistrzostwa. Z doświadczeń warsztatu naukowego dużych, średnich i małych badaczy, „Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN”, z. 16, B. Dąbrowski (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2012.
- Dziemidok B., O komizmie. Od Arystotelesa do dzisiaj, słowo/obraz/terytoria, Gdańsk 2011.
- Eco U., Filozofia frywolna, przekł. M. Woźniak, Wyd. M, Kraków 2008.
- Karwat M., Polityka jako kłopotliwe zobowiązanie, [w:] Metafory polityki, B. Kaczmarek (red.), Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2001.
- Kiec I., W kabarecie, Wyd. Dolnośląskie, Wrocław 2004.
- Kiec I., Wyprzedaż teatru w ręce błazna i arlekina … czyli o kabarecie, Wyd. Poznańskie, Poznań 2001.
- Marciniak M., Narracja z samego środka Szkoły…zamiast: Sprawozdania z XXIII LSMP, [w:] Sztuka w służbie edukacji, „Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN”, z. 14, S. Jaskuła (red.), Pedagogium, Warszawa 2010.
- Marciniak M., Narracja ze środka Szkoły… zamiast: Sprawozdania z XXIV LSMP, [w:] Orientacje jakościowe w badaniach pedagogicznych, „Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy KNP PAN”, z. 15, A. Gajdzica, A. Minczanowska, M. Stokłosa (red.), Impuls, Kraków 2011.
- Mills C. W., Wyobraźnia socjologiczna, przekł. M. Bucholc, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Nyczek T., Salon niezależny. Dzieje pewnego kabaretu, Znak, Kraków 2008.
- Polkowska A., Decentracja interpersonalna a proces komunikacji, [w:] Psychologiczne studia nad językiem i dyskursem, I. Kurcz, J. Bobryk (red.), Wyd. Instytutu Psychologii PAN, Warszawa 2001.
- Szewczyk-Kowalczyk J., Letnia Szkoła Młodych Pedagogów o optyce jej rytuałów, [w:] O budowaniu kapitału ludzkiego i społecznego w środowisku naukowych. 25-lecie Letniej Szkoły Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, E. Bochno, A. Korzeniecka-Bondar (red.), Wyd. UMCS, Lublin 2011.
- Śledź Otrembus Podgrobelski, Wstęp do imagineskopii. Próba zarysu, Rewasz, Pruszków 2009.
-
Przemysław Paweł Grzybowski
Pisać każdy może… publikować już nie każdy
- Bendyk E., Kradzione tuczy i uczy, „Polityka” 2012, nr 8.
- Bendyk E., Uczone bzdury, „Polityka” 2013, nr 43.
- Chadaj A., Lista filadelfijska a impact factor, „Biuletyn Informacyjny Pracowników Akademii Górniczo-Hutniczej” 2005, nr 1 44-145.
- Clegg F., Po prostu statystyka, WSiP, Warszawa 1994.
- de.guttenplag.wikia.com [20.10.2013].
- Dudzikowa M., O wciskaniu kitu i rozplenianiu się banału w pedagogicznym dyskursie, [w:] Życie i dzieło z ideą wielostronności w tle, A. Bogaj, H. Kwiatkowska (red.), IBE, Wydział Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2009.
- ekulczycki.pl/warsztat_badacza/nowy-tryb-habilitacji-podstawy-prawne-i-najwazniejsze-dokumenty [20.10.2013].
- Forestier F., Ja autor widmo, „Forum” 201111, nr 7.
- Garczyński S., Sztuka myśli i słowa, Iskry, Warszawa 1976.
- Górniak Z., O pracy pisarskiego „murzyna”, „Gazeta Pomorska Extra” 2010, nr 73.
- Gromkowska-Melosik A., Ściągi, plagiaty, fałszywe dyplomy. Socjopatologia edukacji, GWP, Gdańsk 2007.
- Grzybowski P. P., Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową, maszynopis.
- ieeexplore.ieee.org [10.09.2013].
- Kostera M., Antropologia organizacja. Metodologia badań terenowych, PWN, Warszawa 2003.
- Kraszewski J. I., Jak się robią książki nowe z starych książek. Rzecz o kradzieży literackiej, „Tygodnik Petersburski” 1 837, nr 38.
- Łukjanow F., Doktorzy copy-paste, „Forum” 2012, nr 34.
- Mikołuszko W., Odkrycia do ukrycia, „Polityka” 2013, nr 1 9.
- Nauka/polemiki, „Polityka” 2013, nr 28, s. 61.
- Pozdniajew M., Natchnienie na sprzedaż, „Forum” 2009, nr 5.
- retractionwatch.wordpress.com [10.09.2013].
- scholar.google.pl [10.09.2013].
- sliwerski-pedagog.blogspot.com/2013/09/zapowiedz-nowelizacji-prawa-w.html [20.10.2013].
- Sokal A., Bricmont J., Modne bzdury. O nadużyciach nauki popełnianych przez postmodernistycznych intelektualistów, Prószyński i S-ka, Warszawa 2004.
- Sokal A., Transgressing the Boundaries. Towards a Transformative Hermeneutics of Quantum Gravity, “Social Text” 1996, nr 46-47. DOI
- Tumański S., Segregacja prasowa, „Polityka” 2013, nr 23.
- Willma A., Kopiuj-wklej już w szkole. Rozmowa z Sebastianem Kawczyńskim, współtwórcą programu Plagiat.pl, „Gazeta Pomorska – Magazyn” 2009, nr 237.
- Wittlin J., Vademecum grafomana, WL, Kraków 1965.
- Wróblewski J., Widmo Romana, „Polityka” 2010, nr 8.
- www.harzing.com/pop.htm [20.10.2013].
- www.plagiat.pl [20.10.2013].
- www.polityka.pl/nauka/1548773,1,naukowcy-polemizuja-z-prof-tumanskim-krytyka-listy-filadelfijskiej-bezpodstawna.read [10.09.2013].
- www.scopus.com [10.09.2013].
Studia i eseje
Na nasze zaproszenie
Z warsztatu badawczego
Studium recenzyjne
Z życia naukowego młodych pedagogów
Pod pręgierzem śmiechu
Przeglądaj
Collection's Items (Sortowane przez Data zamieszczenia w Malejąco kolejnośi): 1 do 13 z 13
Collection's Items (Sortowane przez Data zamieszczenia w Malejąco kolejnośi): 1 do 13 z 13