Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/1787
Tytuł: | Nie każdy musi być parezjastą… Bogusław Śliwerski w rozmowie z Ewą Bochno i Maksymilianem Chutorańskim |
Inne tytuły: | Not everyone has to be a parrhesiast… Bogusław Śliwerski in the conversation with Ewa Bochno and Maksymilian Chutorański |
Autorzy: | Śliwerski, Bogusław |
Słowa kluczowe: | moralne zobowiązanie moral obligation ideologiczne uwikłanie edukacji ideological entanglement of education uczestnictwo w sferze publicznej participation in the public sphere |
Data wydania: | 2014 |
Data dodania: | 29-paź-2014 |
Wydawca: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Źródło: | Parezja, 2014, nr 1, s. 51-68 |
Abstrakt: | Rozmowa dotyczy, ogólnie rzecz ujmując, odpowiedzialności badaczy za sferę publiczną. Podjęte wątki koncentrują się wokół trzech głównych zagadnień: moralnego uzasadnienia uczestnictwa intelektualistów/badaczy w sferze publicznej; ideologicznego uwikłania edukacji i dyskusji w tej sferze oraz warunków (szczególnie uniwersyteckich) sprzyjających/blokujących uczestnictwo w niej pedagogów. The conversation concerns the responsibility of researchers for the public sphere. The analyzed threads revolve around three main issues: the moral justification for the participation of intellectuals/researchers in the public sphere, ideological entanglements of education and discussion in this area and the conditions (especially academic) that favor/block teachers’ participation in this sphere. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/1787 |
DOI: | 10.15290/parezja.2014.01.06 |
ISSN: | 2353–7914 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2014, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
6_Nie_kazdy_musi_byc_parezjasta_B_Sliwerski_w_rozmowie_z_E_Bochno_i_M_Chutoranskim.pdf | 707,29 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL