REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8898
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKopciewicz, Lucyna-
dc.date.accessioned2020-03-12T13:34:34Z-
dc.date.available2020-03-12T13:34:34Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 1(11), s. 98-112pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/8898-
dc.description.abstractW artykule zostały przestawione i omówione wyniki badań jakościowych na temat kulturowego powiązania technologii mobilnych i równości płci. Celem badań jakościowych było prześledzenie dyskursywnych wzorów i głównych kategorii w nauczycielskim rozumieniu równości w materialności klas szkolnych, w których obecna jest współczesna technologiapl
dc.description.abstractThis article presents and discusses the results of empirical research on cultural connection of mobile technology and gender equality. This study, using a qualitative approach, aims at the tracing of discursive patterns and main categories in teachers’ understanding of gender equality in the materiality of technology-mediated classroom.pl
dc.description.sponsorshipTekst powstał w ramach projektu badawczego finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki 2015/19/B/HS6/02218 Uczenie się wspomagane technologiami mobilnymi w szkołach pomorskich. Krytyczne pytania o rozwój „kompetencji XXI wieku” oraz genderową inkluzję w szkolnych modelach BYOD/BYOT oraz OPD.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectszkołapl
dc.subjectmobilne technologiepl
dc.subjectuczenie się / nauczaniepl
dc.subjectgenderpl
dc.subjectrównośćpl
dc.subjectschoolpl
dc.subjectmobile technologiespl
dc.subjectlearning/teachingpl
dc.subjectgenderpl
dc.subjectequalitypl
dc.titleCzy technologie mobilne w klasie szkolnej są inkluzywne w zakresie gender?pl
dc.title.alternativeIs Mobile Technology-mediated Classroom a Gender-inclusive Environment?pl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2019.11.07-
dc.description.Emaillucyna.kopciewicz@ug.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Gdańskipl
dc.description.referencesBauman, Z., Lyon, D. (2013). Płynna inwigilacja. Rozmowy. Kraków: Wydawnictwo Literackie.pl
dc.description.referencesBerenger, R.D. (2013). Social Media Go to War: Rage, Rebellion and Revolution in the Age of Twitter. Marquette Books.pl
dc.description.referencesBourdieu, P. (2009). Rozum praktyczny. O teorii działania. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.description.referencesFoucault, M. (2007). Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych. Gdańsk: słowo/obraz terytoria.pl
dc.description.referencesFox, M.F., Johnson, D.G., Rosser, S.V. (2006). Women, Gender, and Technology. Chicago: University of Illinois.pl
dc.description.referencesLynch, M. (2014). Blogs and Bullets III: Syria’s Socially Mediated Civil War. United States Institute of Peace Press.pl
dc.description.referencesManikonda, L., Ghazaleh, B., Kambhampati, S., Liu, H. (2018). #metoo Through the Lens of Social Media. W: R. Thomson, C. Dancy, A. Hyder, H. Bisgin, (red.), Social, Cultural, and Behavioral Modeling. Washington: SBP-BRiMS.pl
dc.description.referencesMarton, F. (1981). Phenomenography – describing conceptions of the world around us. Instructional Science, 10, 177–200.pl
dc.description.referencesMumford, L. (1964). Authoritarian and Democatic Technics. Technology and Culture, 5, 1–8pl
dc.description.referencesOECD (2017). Science, Technology and Industry Scoreboard 2017: The Digital Transformation. Paris: OECD Publishing.pl
dc.description.referencesTraxler, J. (2010). Education and the Impact of Mobiles and Mobility: An Introduction to Mobiles in our Societies. W: B. Bachmair (red.), Medienbildung in neuen Kulturräumen: Die deutchsprachige und britische Diskussion. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.pl
dc.description.referencesTraxler, J., Kukulska-Hulme, A. (2016). Introduction, W: J. Traxler, A. Kukulska-Hulme (red.), Mobile learning: the next generation (s. 1–10), London: Routledge.pl
dc.description.referencesWajcman, J. (2004). Technofeminism. Cambridge: Polity Press.pl
dc.description.referencesWinner, L. (1980). Do Artifacts Have Politics? Daedalus, 109, No. 1, Modern Technology: Problem or Opportunity?, 121–136.pl
dc.description.referencesWyer, M. (2014). Women, Science, and Technology. New York: Routledge.pl
dc.description.issue1(11)-
dc.description.firstpage98pl
dc.description.lastpage112pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 1

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons