Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/8898
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kopciewicz, Lucyna | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-12T13:34:34Z | - |
dc.date.available | 2020-03-12T13:34:34Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 1(11), s. 98-112 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/8898 | - |
dc.description.abstract | W artykule zostały przestawione i omówione wyniki badań jakościowych na temat kulturowego powiązania technologii mobilnych i równości płci. Celem badań jakościowych było prześledzenie dyskursywnych wzorów i głównych kategorii w nauczycielskim rozumieniu równości w materialności klas szkolnych, w których obecna jest współczesna technologia | pl |
dc.description.abstract | This article presents and discusses the results of empirical research on cultural connection of mobile technology and gender equality. This study, using a qualitative approach, aims at the tracing of discursive patterns and main categories in teachers’ understanding of gender equality in the materiality of technology-mediated classroom. | pl |
dc.description.sponsorship | Tekst powstał w ramach projektu badawczego finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki 2015/19/B/HS6/02218 Uczenie się wspomagane technologiami mobilnymi w szkołach pomorskich. Krytyczne pytania o rozwój „kompetencji XXI wieku” oraz genderową inkluzję w szkolnych modelach BYOD/BYOT oraz OPD. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | - |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | szkoła | pl |
dc.subject | mobilne technologie | pl |
dc.subject | uczenie się / nauczanie | pl |
dc.subject | gender | pl |
dc.subject | równość | pl |
dc.subject | school | pl |
dc.subject | mobile technologies | pl |
dc.subject | learning/teaching | pl |
dc.subject | gender | pl |
dc.subject | equality | pl |
dc.title | Czy technologie mobilne w klasie szkolnej są inkluzywne w zakresie gender? | pl |
dc.title.alternative | Is Mobile Technology-mediated Classroom a Gender-inclusive Environment? | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2019.11.07 | - |
dc.description.Email | lucyna.kopciewicz@ug.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Gdański | pl |
dc.description.references | Bauman, Z., Lyon, D. (2013). Płynna inwigilacja. Rozmowy. Kraków: Wydawnictwo Literackie. | pl |
dc.description.references | Berenger, R.D. (2013). Social Media Go to War: Rage, Rebellion and Revolution in the Age of Twitter. Marquette Books. | pl |
dc.description.references | Bourdieu, P. (2009). Rozum praktyczny. O teorii działania. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl |
dc.description.references | Foucault, M. (2007). Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych. Gdańsk: słowo/obraz terytoria. | pl |
dc.description.references | Fox, M.F., Johnson, D.G., Rosser, S.V. (2006). Women, Gender, and Technology. Chicago: University of Illinois. | pl |
dc.description.references | Lynch, M. (2014). Blogs and Bullets III: Syria’s Socially Mediated Civil War. United States Institute of Peace Press. | pl |
dc.description.references | Manikonda, L., Ghazaleh, B., Kambhampati, S., Liu, H. (2018). #metoo Through the Lens of Social Media. W: R. Thomson, C. Dancy, A. Hyder, H. Bisgin, (red.), Social, Cultural, and Behavioral Modeling. Washington: SBP-BRiMS. | pl |
dc.description.references | Marton, F. (1981). Phenomenography – describing conceptions of the world around us. Instructional Science, 10, 177–200. | pl |
dc.description.references | Mumford, L. (1964). Authoritarian and Democatic Technics. Technology and Culture, 5, 1–8 | pl |
dc.description.references | OECD (2017). Science, Technology and Industry Scoreboard 2017: The Digital Transformation. Paris: OECD Publishing. | pl |
dc.description.references | Traxler, J. (2010). Education and the Impact of Mobiles and Mobility: An Introduction to Mobiles in our Societies. W: B. Bachmair (red.), Medienbildung in neuen Kulturräumen: Die deutchsprachige und britische Diskussion. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. | pl |
dc.description.references | Traxler, J., Kukulska-Hulme, A. (2016). Introduction, W: J. Traxler, A. Kukulska-Hulme (red.), Mobile learning: the next generation (s. 1–10), London: Routledge. | pl |
dc.description.references | Wajcman, J. (2004). Technofeminism. Cambridge: Polity Press. | pl |
dc.description.references | Winner, L. (1980). Do Artifacts Have Politics? Daedalus, 109, No. 1, Modern Technology: Problem or Opportunity?, 121–136. | pl |
dc.description.references | Wyer, M. (2014). Women, Science, and Technology. New York: Routledge. | pl |
dc.description.issue | 1(11) | - |
dc.description.firstpage | 98 | pl |
dc.description.lastpage | 112 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2019_L_Kopciewicz_Czy_technologie_mobilne_w_klasie_szkolnej_sa_inkluzywne_w_zakresie_gender.pdf | 279,24 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL