Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6715
Tytuł: | Pedagogia możliwości w ekonomii. Ladislau Dowbor, Co to za gra? Nowe podejścia do ekonomii, Książka i Praca, Warszawa 2017, ss. 253 |
Inne tytuły: | Pedagogy of Possibility in Economy, Ladislau Dowbor, Co to za gra? Nowe podejścia do ekonomii, Książka i Praca, Warszawa 2017, pp. 253 |
Autorzy: | Stańczyk, Piotr |
Słowa kluczowe: | demokracja ekonomiczna ekonomia dla emancypacji Ladislau Dowbor economic democracy economy for emancipation |
Data wydania: | 2017 |
Data dodania: | 20-cze-2018 |
Wydawca: | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2(8), s. 145-150 |
Abstrakt: | Zasadniczym celem tego tekstu jest recenzja nowej książki L. Dowbora. Co to za gra? jest czwartą książką tego brazylijskiego ekonomisty, ukazującą się w Polsce. Recenzja napisana jest z perspektywy pedagogicznej, a uwarunkowania ekonomiczne uznane są za kluczowe dla procesów edukacyjnych w ogóle, a w szczególności dla procesów edukacyjnych zorientowanych emancypacyjnie. Recenzowana książka jest wyjątkowym przykładem Freirowskiej pedagogii możliwości w dyskursie ekonomicznym. The main purpose of this text is to review new book of L. Dowbor. Co to za gra? is fourth book of the brazilian economist, published in Poland. The Review is written from the perspective of educational theory and economic conditions are considered as significant for educational processes in general, and educational emancipatory processes in specific. Reviewed book is an exceptional example of Freiran pedagogy of possibility in discourse of economy. |
Afiliacja: | Uniwersytet Gdański |
E-mail: | pedps@univ.gda.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/6715 |
DOI: | 10.15290/parezja.2017.08.11 |
ISSN: | 2353-7914 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2017_P_Stanczyk_Pedagogia_mozliwosci_w_ekonomii.pdf | 120,03 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL