REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6715
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStańczyk, Piotr-
dc.date.accessioned2018-06-20T10:16:35Z-
dc.date.available2018-06-20T10:16:35Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2(8), s. 145-150pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/6715-
dc.description.abstractZasadniczym celem tego tekstu jest recenzja nowej książki L. Dowbora. Co to za gra? jest czwartą książką tego brazylijskiego ekonomisty, ukazującą się w Polsce. Recenzja napisana jest z perspektywy pedagogicznej, a uwarunkowania ekonomiczne uznane są za kluczowe dla procesów edukacyjnych w ogóle, a w szczególności dla procesów edukacyjnych zorientowanych emancypacyjnie. Recenzowana książka jest wyjątkowym przykładem Freirowskiej pedagogii możliwości w dyskursie ekonomicznym.pl
dc.description.abstractThe main purpose of this text is to review new book of L. Dowbor. Co to za gra? is fourth book of the brazilian economist, published in Poland. The Review is written from the perspective of educational theory and economic conditions are considered as significant for educational processes in general, and educational emancipatory processes in specific. Reviewed book is an exceptional example of Freiran pedagogy of possibility in discourse of economy.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectdemokracja ekonomicznapl
dc.subjectekonomia dla emancypacjipl
dc.subjectLadislau Dowborpl
dc.subjecteconomic democracypl
dc.subjecteconomy for emancipationpl
dc.titlePedagogia możliwości w ekonomii. Ladislau Dowbor, Co to za gra? Nowe podejścia do ekonomii, Książka i Praca, Warszawa 2017, ss. 253pl
dc.title.alternativePedagogy of Possibility in Economy, Ladislau Dowbor, Co to za gra? Nowe podejścia do ekonomii, Książka i Praca, Warszawa 2017, pp. 253pl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2017.08.11-
dc.description.Emailpedps@univ.gda.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Gdańskipl
dc.description.referencesDowbor, L. (1981). Brazylia bez egzotyki. Formowanie się kapitalizmu zależnego w Brazylii. Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk – Łódź: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl
dc.description.referencesDowbor, L. (2005). Rozbita mozaika. Ekonomia poza równaniami. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Dialog.pl
dc.description.referencesDowbor, L. (2008a). A organização de iniciativas locais. W: A. Martins (red.), Desafios da economia solidária (s. 59–84). São Paulo: Instituto Paulo Freire.pl
dc.description.referencesDowbor, L. (2008b). O que é poder local?. Maszynopis. Pozyskano z: http://dowbor.org/08podlocal.doc, (data dostępu: 01.06.2017).pl
dc.description.referencesDowbor, L. (2009). Demokracja ekonomiczna. Alternatywne rozwiązania w sferze zarządzania społecznego. Warszawa: Instytut Wydawniczy Książka i Prasa.pl
dc.description.referencesDowbor, L. (2015a). A Economia da Família. Psicologia USP, 26(1), 15–26. Pozyskano z: http://dx.doi.org/10.1590/0103-6564D20140007, (data dostępu: 01.06.2017).pl
dc.description.referencesFreire, P. (1994). Pedagogia do Oprimido. Rio de Janeiro: Paz e Terra. Pozyskano z: dhnet.org.br/direitos/militantes/paulofreire/paulo_freire_pedagogia_do_oprimido.pdf, (data dostępu: 4.05.2017).pl
dc.description.referencesFreire, P. (2001). Política e Educação. São Paulo: Cortez. Pozyskano z: dhnet.org.br/direitos/militantes/paulofreire/paulo_freire_politica_e_educacao.pdf, (data dostępu: 4.05.2017).pl
dc.description.referencesGadotti, M. (2009). Economia solidária como práxis pedagógica. São Paulo: Instituto Paulo Freire.pl
dc.description.referencesMartins, A. (2008). Desafios da economia solidária. São Paulo: Instituto Paulo Freire.pl
dc.description.referencesPiketty, T. (2015). Kapitał w XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.pl
dc.description.referencesStańczyk, P. (2016). Ekonomia dla emancypacji: doktryny gospodarcze w Instytucie Paula Freirego. Forum Oświatowe, 28, 1(55), 55–76.pl
dc.description.issue2(8)-
dc.description.firstpage145pl
dc.description.lastpage150pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_2_2017_P_Stanczyk_Pedagogia_mozliwosci_w_ekonomii.pdf120,03 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons