Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6715
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Stańczyk, Piotr | - |
dc.date.accessioned | 2018-06-20T10:16:35Z | - |
dc.date.available | 2018-06-20T10:16:35Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2(8), s. 145-150 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/6715 | - |
dc.description.abstract | Zasadniczym celem tego tekstu jest recenzja nowej książki L. Dowbora. Co to za gra? jest czwartą książką tego brazylijskiego ekonomisty, ukazującą się w Polsce. Recenzja napisana jest z perspektywy pedagogicznej, a uwarunkowania ekonomiczne uznane są za kluczowe dla procesów edukacyjnych w ogóle, a w szczególności dla procesów edukacyjnych zorientowanych emancypacyjnie. Recenzowana książka jest wyjątkowym przykładem Freirowskiej pedagogii możliwości w dyskursie ekonomicznym. | pl |
dc.description.abstract | The main purpose of this text is to review new book of L. Dowbor. Co to za gra? is fourth book of the brazilian economist, published in Poland. The Review is written from the perspective of educational theory and economic conditions are considered as significant for educational processes in general, and educational emancipatory processes in specific. Reviewed book is an exceptional example of Freiran pedagogy of possibility in discourse of economy. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | demokracja ekonomiczna | pl |
dc.subject | ekonomia dla emancypacji | pl |
dc.subject | Ladislau Dowbor | pl |
dc.subject | economic democracy | pl |
dc.subject | economy for emancipation | pl |
dc.title | Pedagogia możliwości w ekonomii. Ladislau Dowbor, Co to za gra? Nowe podejścia do ekonomii, Książka i Praca, Warszawa 2017, ss. 253 | pl |
dc.title.alternative | Pedagogy of Possibility in Economy, Ladislau Dowbor, Co to za gra? Nowe podejścia do ekonomii, Książka i Praca, Warszawa 2017, pp. 253 | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2017.08.11 | - |
dc.description.Email | pedps@univ.gda.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Gdański | pl |
dc.description.references | Dowbor, L. (1981). Brazylia bez egzotyki. Formowanie się kapitalizmu zależnego w Brazylii. Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk – Łódź: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. | pl |
dc.description.references | Dowbor, L. (2005). Rozbita mozaika. Ekonomia poza równaniami. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Dialog. | pl |
dc.description.references | Dowbor, L. (2008a). A organização de iniciativas locais. W: A. Martins (red.), Desafios da economia solidária (s. 59–84). São Paulo: Instituto Paulo Freire. | pl |
dc.description.references | Dowbor, L. (2008b). O que é poder local?. Maszynopis. Pozyskano z: http://dowbor.org/08podlocal.doc, (data dostępu: 01.06.2017). | pl |
dc.description.references | Dowbor, L. (2009). Demokracja ekonomiczna. Alternatywne rozwiązania w sferze zarządzania społecznego. Warszawa: Instytut Wydawniczy Książka i Prasa. | pl |
dc.description.references | Dowbor, L. (2015a). A Economia da Família. Psicologia USP, 26(1), 15–26. Pozyskano z: http://dx.doi.org/10.1590/0103-6564D20140007, (data dostępu: 01.06.2017). | pl |
dc.description.references | Freire, P. (1994). Pedagogia do Oprimido. Rio de Janeiro: Paz e Terra. Pozyskano z: dhnet.org.br/direitos/militantes/paulofreire/paulo_freire_pedagogia_do_oprimido.pdf, (data dostępu: 4.05.2017). | pl |
dc.description.references | Freire, P. (2001). Política e Educação. São Paulo: Cortez. Pozyskano z: dhnet.org.br/direitos/militantes/paulofreire/paulo_freire_politica_e_educacao.pdf, (data dostępu: 4.05.2017). | pl |
dc.description.references | Gadotti, M. (2009). Economia solidária como práxis pedagógica. São Paulo: Instituto Paulo Freire. | pl |
dc.description.references | Martins, A. (2008). Desafios da economia solidária. São Paulo: Instituto Paulo Freire. | pl |
dc.description.references | Piketty, T. (2015). Kapitał w XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej. | pl |
dc.description.references | Stańczyk, P. (2016). Ekonomia dla emancypacji: doktryny gospodarcze w Instytucie Paula Freirego. Forum Oświatowe, 28, 1(55), 55–76. | pl |
dc.description.issue | 2(8) | - |
dc.description.firstpage | 145 | pl |
dc.description.lastpage | 150 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2017_P_Stanczyk_Pedagogia_mozliwosci_w_ekonomii.pdf | 120,03 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL