Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/19312| Tytuł: | Wolontariat jako forma rozwoju osobistego i zawodowego studentów Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku |
| Inne tytuły: | Volunteering as a Fform of Personal and Professional Development of Students of the Faculty of Education of the University of Białystok |
| Autorzy: | Butarewicz-Głowacka, Agata Dowgiert, Martyna Suchocka, Amelia |
| Słowa kluczowe: | rozwój osobisty i zawodowy wolontariat partycypacja społeczna aktywność studenci motywacja personal and professional development volunteering social participation activity students motivation |
| Data wydania: | 2024 |
| Data dodania: | 26-lis-2025 |
| Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
| Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2024, nr 2(22), s. 69-85 |
| Abstrakt: | W artykule podjęto problematykę wolontariatu, wpływającego na rozwój osobisty i zawodowy studentów Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku. W pierwszej części tekstu przedstawiono teoretyczne założenia dotyczące rozwoju człowieka, działalności wolontariackiej, zjawiska partycypacji młodych ludzi oraz ich aktywności zawodowej i społecznej. Dalsza część pracy zawiera założenia metodologiczne badań własnych, przeprowadzonych w marcu 2023 r. z zastosowaniem metody indywidualnych przypadków w grupie studentek Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku. Analizy materiału empirycznego dokonano na podstawie koncepcji analizy danych jakościowych Matthew B. Milesa i A. Michaela Hubermana. W świetle wyników badań, motywacje studentek do podejmowania działań wolontariackich okazały się zróżnicowane, jednak wszystkie badane wskazały na liczne korzyści płynące z zaangażowania w wolontariat, które w istotny sposób przyczyniły się do ich rozwoju osobistego, zawodowego i społecznego. The article discusses the issue of how volunteering influences the personal and pro fessional development of students of the Faculty of Education of the University of Białystok. The first part of the text presents theoretical assumptions regarding human development, volunteer activities, the phenomenon of young people’s social partici pation and their professional and social activity. The following section presents the methodological assumptions of the authors’ own research, which was conducted in March 2023, using the individual case study method and involving students of the Faculty of Education of the University of Białystok. The analysis of the empirical material was based on Matthew B. Miles’s and A. Michael Huberman’s concept of qualitative data analysis by. In light of the research results, the motivation of female students to undertake volunteer activities varies, but all respondents obtained a lot of benefits related to their involvement in volunteering, which significantly contributed to their personal, professional and social development. |
| Afiliacja: | Agata Butarewicz-Głowacka - Uniwersytet w Białymstoku Martyna Dowgiert - Uniwersytet w Białymstoku Amelia Suchocka - Uniwersytet w Białymstoku |
| E-mail: | Agata Butarewicz-Głowacka: a.butarewicz@uwb.edu.pl Martyna Dowgiert: md84333@student.uwb.edu.pl Amelia Suchocka: as83936@student.uwb.edu.pl |
| URI: | http://hdl.handle.net/11320/19312 |
| DOI: | 10.15290/parezja.2024.22.06 |
| ISSN: | 2353-7914 |
| metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-9348-7115 0009-0008-6040-0504 0009-0008-2130-1693 |
| Typ Dokumentu: | Article |
| metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode |
| Właściciel praw: | Attribution-ShareAlike 4.0 International |
| Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2024, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Parezja_2_2024_A_Butarewicz_Glowacka_M_Dowgiert_A_Suchocka_Wolontariat.pdf | 312,87 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL
