Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11452
Tytuł: | Nienasycona dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Inne tytuły: | Insatiable adulthood of people with intellectual disabilities |
Autorzy: | Prysak, Dorota |
Słowa kluczowe: | dorosłość osoby niepełnosprawne adulthood disabled people |
Data wydania: | 2020 |
Data dodania: | 9-wrz-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 2(14), s. 22-34 |
Abstrakt: | Temat dorosłości jest coraz częściej podejmowany zarówno w kręgach naukowych, jak również wśród osób stykających się w swojej pracy w osobami z niepełnosprawnościami. Dorosłość jest trudna do zdefiniowania, ponieważ można ją rozpatrywać z wielu perspektyw. Kryteria określające jej granice są płynne. Generuje to wciąż pojawiające się wątpliwości łączące zadania przypisane na ten okres i oczekiwania ze strony samych zainteresowanych osób w wypełnianiu ich. Powstaje pewne nienasycenie odnoszące do wspomnianej kategorii dorosłości, z powodu niemożliwości wypełniania zadań przypisanych na ten okres. Celem prezentowanego artykułu jest analiza związana z wypełnianiem zadań rozwojowych w okresie dorosłości przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną. The topic of adulthood is more and more often raised both in scientific circles as well as among people who come into contact with people with disabilities in their work. Adulthood is difficult to define because it can be viewed from many perspectives. The criteria that define its limits are fluid. This generates constantly emerging doubts connecting the tasks assigned for this period of time and the expectations of the interested persons themselves in fulfilling them. A certain insatiability arises relating to the aforementioned adulthood category, due to the impossibility of fulfilling the tasks assigned for this period. The aim of the presented article is to analyze the fulfillment of developmental tasks in adulthood by people with intellectual disabilities. |
Afiliacja: | Uniwersytet Śląski w Katowicach |
E-mail: | prysakd@op.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/11452 |
DOI: | 10.15290/parezja.2020.14.03 |
ISSN: | 2353-7914 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0001-8495-6998 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2020, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2020_D_Prysak_Nienasycona_dorosłosc.pdf | 136,68 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL