Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/9378
Tytuł: | Leśne przedszkole jako alternatywna forma wczesnej edukacji |
Inne tytuły: | Forest kindergarten as an alternative form of preschool education |
Autorzy: | Szlaużys, Justyna |
Słowa kluczowe: | edukacja przedszkolna natura dziecko las preschool education nature child forest |
Data wydania: | 2019 |
Data dodania: | 16-wrz-2020 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 2(12), s. 94-107 |
Abstrakt: | Leśne przedszkola są alternatywną formą wczesnej edukacji, która odbywa się w przestrzeni lasu z wykorzystaniem dostępnych w przyrodzie, naturalnych materiałów edukacyjnych. Dzięki bliskiemu kontaktowi z naturą dzieci rozwijają zdolności motoryczne, wrażliwość polisensoryczną, pomysłowość i umiejętność kontemplatywnej i krytycznej obserwacji, samodyscyplinę i współpracę. Celem artykułu jest wywołanie refleksji nad poszukiwaniem inicjatyw edukacyjnych poszerzających relację dziecka ze światem przyrody. Forest kindergartens are an alternative form of preschool education which takes place in forest environment with the use of available, natural educational materials. Thanks to the close contact and interaction with nature, children develope their motor skills, polysensory sensitivity, creativity, self-discipline, ability to cooperate and observe in both critical and contemplative way. The purpose of this paper is to encourage educators to reflection on searching forms of education that broadens the child’s relationship with the world of nature. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
E-mail: | justyna.murawko13@gmail.com |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/9378 |
DOI: | 10.15290/parezja.2019.12.07 |
ISSN: | 2353-7914 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2019_J_Szlauzys_Lesne_przedszkole_jako_alternatywna_forma_wczesnej_edukacji.pdf | 142,3 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL