Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/9373
Tytuł: | Młode i wściekłe. W poszukiwaniu źródeł agresji nastolatek |
Inne tytuły: | Young and furious. Searching for sources of teenage girls aggression |
Autorzy: | Karbowska, Monika |
Słowa kluczowe: | nastolatki agresja wychowanie edukacja kultura teenage girls aggression raising education culture |
Data wydania: | 2019 |
Data dodania: | 16-wrz-2020 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 2(12), s. 15-28 |
Abstrakt: | Od 20 lat obserwuje się znaczący wzrost zachowań przemocowych, których dopuszczają się nastoletnie dziewczęta. W artykule omówiono znaczenie okresu dojrzewania, wpływu grupy rówieśniczej, środowiska rodzinnego oraz szkoły w generowaniu agresji. Przedstawiono różnice w motywach i formach zachowań agresywnych dziewcząt i chłopców oraz wybrane koncepcje wyjaśniające przyczyny agresji kobiet. For the last 20 years, the tendency to violent behaviours among young girls increased significantly. This article describes the importance of puberty, peer group, family and school environment influence in generating aggression. The differences in motives and forms of aggressive behaviour between teenage girls and boys are presented, together with selected concepts explaining root causes of women aggression. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
E-mail: | karbowska.monika@interia.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/9373 |
DOI: | 10.15290/parezja.2019.12.02 |
ISSN: | 2353-7914 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2019_M_Karbowska_Mlode_i_wsciekle.pdf | 149,7 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL