Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/9373
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Karbowska, Monika | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-16T10:49:27Z | - |
dc.date.available | 2020-09-16T10:49:27Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 2(12), s. 15-28 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/9373 | - |
dc.description.abstract | Od 20 lat obserwuje się znaczący wzrost zachowań przemocowych, których dopuszczają się nastoletnie dziewczęta. W artykule omówiono znaczenie okresu dojrzewania, wpływu grupy rówieśniczej, środowiska rodzinnego oraz szkoły w generowaniu agresji. Przedstawiono różnice w motywach i formach zachowań agresywnych dziewcząt i chłopców oraz wybrane koncepcje wyjaśniające przyczyny agresji kobiet. | pl |
dc.description.abstract | For the last 20 years, the tendency to violent behaviours among young girls increased significantly. This article describes the importance of puberty, peer group, family and school environment influence in generating aggression. The differences in motives and forms of aggressive behaviour between teenage girls and boys are presented, together with selected concepts explaining root causes of women aggression. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | nastolatki | pl |
dc.subject | agresja | pl |
dc.subject | wychowanie | pl |
dc.subject | edukacja | pl |
dc.subject | kultura | pl |
dc.subject | teenage girls | pl |
dc.subject | aggression | pl |
dc.subject | raising | pl |
dc.subject | education | pl |
dc.subject | culture | pl |
dc.title | Młode i wściekłe. W poszukiwaniu źródeł agresji nastolatek | pl |
dc.title.alternative | Young and furious. Searching for sources of teenage girls aggression | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2019.12.02 | - |
dc.description.Email | karbowska.monika@interia.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Braun-Gałkowska, M., Ulfik, I. (2000). Zabawa w zabijanie. Oddziaływanie przemocy prezentowanej w mediach na psychikę dzieci. Warszawa: Wydawnictwo Krupski i S-ka. | pl |
dc.description.references | Cabalski, M. (2014). Przemoc stosowana przez kobiety. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Hüther, G., Hauser, U. (2014). Wszystkie dzieci są zdolne. Jak marnujemy wrodzone talenty. Słupsk: Dobra Literatura. | pl |
dc.description.references | Krzemionka-Brózda, D. (2005). Pokolenie transformacji – żeńskie tsunami. Charaktery, 12. | pl |
dc.description.references | Kulik, A., Grądziel, J., Pieńkoś, M. (2016). Psychospołeczne uwarunkowania radzenia sobie z gniewem u dziewcząt. W: W. Poleszak (red.), Wyzwania i zagrożenia adolescencji. Lublin: Innovatio Press Wydawnictwo Naukowe. | pl |
dc.description.references | Łoś, M. (2014). Skutki poziomu ekspozycji dzieci i młodzieży na przemoc w mediach oraz propozycje działań profilaktycznych. Pozyskano z: https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/ 123456789/15138/skutki%20poziomu.pdf?sequence=1, [data dostępu: 15.05.2020]. | pl |
dc.description.references | Misiewicz, M. (2007). Poczucie własnej wartości u młodzieży. Warszawa: WSiP. | pl |
dc.description.references | Napierała, M. (2012). Filozofia reklamy; historia, psychologia, techniki. Kraków: Wydawnictwo Petrus. | pl |
dc.description.references | Napora, E. (1998). Agresja a zmienne osobowe i społeczne u młodych ludzi. W: Agresja i przemoc we współczesnym świecie (t. 1). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Obuchowski, K. (2002). Psychologia dążeń ludzkich. Warszawa: WSiP. | pl |
dc.description.references | Piotrowska, J., Synakiewicz, A. (2010). Dlaczego dziewczęta są agresywne. Pozyskano z: https://www.monitor.edu.pl/analizy/dlaczego-dziewczeta-sa-agresywne-szkoła wobec problemuprzemocy ze względu na płeć, [data dostępu: 12.04.2019]. | pl |
dc.description.references | Poraj, G. (2006). Szkoła chora na agresję. Psychologia w Szkole, 3, 87–99. | pl |
dc.description.references | Radochoński, M. (2008). Tożsamość płciowa a zachowania agresywne młodzieży. W: Z. Bartkowiak, A. Węgliński (red.), Skuteczna resocjalizacja. Doświadczenia i propozycje. Lublin: Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | Samujło, A. (1998). Uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym. W: Agresja i przemoc we współczesnym świecie (t. 1). Lublin: Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | Sarzała, D. (2009). Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych – aspekty psychologiczne i etyczne. W: J. Bednarek, A. Andrzejewska (red.), Cyberświat – możliwości i zagrożenia. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. | pl |
dc.description.references | Stadnik, K., Wójtewicz, A. (2016). Anielice czy diablice? Dziewczęta w szponach seksualizacji i agresji w perspektywie socjologicznej. Sulejówek: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. | pl |
dc.description.references | Szczepanik, R. (2006). Płeć jako zmienna różnicująca orzeczenie stopnia demoralizacji nieletnich dziewcząt i chłopców. W: Role płciowe. Socjalizacja i rozwój. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. | pl |
dc.description.references | Turner, J.S., Helms, D.B. (2006). Rozwój człowieka. Warszawa: WSiP. | pl |
dc.description.references | Urban, B. (2012). Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Wawrzyniak, J. (red.). (2007). Socjologiczne i psychopedagogiczne aspekty przemocy. Łódź: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. | pl |
dc.description.references | Winczewska, B. (2019). Procedura postępowania w przypadku agresji ucznia do nauczyciela. Pozyskano z: https://www.portaloswiatowy.pl/bezpieczenstwo-w-szkole/procedura-postepowania-w-przypadku-agresji-ucznia-wobec-nauczyciela-9790.html, [data dostępu: 17.04.2019]. | pl |
dc.description.references | Wojnarska, A. (2008). Kompetencje społeczne a agresywność uczniów szkół gimnazjalnych. W: Z. Bartkowicz, A. Węgliński (red.), Skuteczna resocjalizacja. Doświadczenia i propozycje. Lublin: Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | Żebrowska M. (red.). (1994). Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.issue | 2(12) | - |
dc.description.firstpage | 15 | pl |
dc.description.lastpage | 28 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2019_M_Karbowska_Mlode_i_wsciekle.pdf | 149,7 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL