REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9373
Tytuł: Młode i wściekłe. W poszukiwaniu źródeł agresji nastolatek
Inne tytuły: Young and furious. Searching for sources of teenage girls aggression
Autorzy: Karbowska, Monika
Słowa kluczowe: nastolatki
agresja
wychowanie
edukacja
kultura
teenage girls
aggression
raising
education
culture
Data wydania: 2019
Data dodania: 16-wrz-2020
Wydawca: Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 2(12), s. 15-28
Abstrakt: Od 20 lat obserwuje się znaczący wzrost zachowań przemocowych, których dopuszczają się nastoletnie dziewczęta. W artykule omówiono znaczenie okresu dojrzewania, wpływu grupy rówieśniczej, środowiska rodzinnego oraz szkoły w generowaniu agresji. Przedstawiono różnice w motywach i formach zachowań agresywnych dziewcząt i chłopców oraz wybrane koncepcje wyjaśniające przyczyny agresji kobiet.
For the last 20 years, the tendency to violent behaviours among young girls increased significantly. This article describes the importance of puberty, peer group, family and school environment influence in generating aggression. The differences in motives and forms of aggressive behaviour between teenage girls and boys are presented, together with selected concepts explaining root causes of women aggression.
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku
E-mail: karbowska.monika@interia.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/9373
DOI: 10.15290/parezja.2019.12.02
ISSN: 2353-7914
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_2_2019_M_Karbowska_Mlode_i_wsciekle.pdf149,7 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons