REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9099
Tytuł: Using weblogs in teaching
Inne tytuły: Wykorzystanie blogów w nauczaniu języków obcych
Autorzy: Stradiotová, Eva
Štefančík, Radoslav
Słowa kluczowe: Weblog
information technology
reading
language skills
blog
technologia informacyjna
czytanie
umiejętności językowe
Data wydania: 2019
Data dodania: 14-maj-2020
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 23, 2019, s. 189-208
Abstrakt: In recent years we have seen the Internet become an inherent part of our lives, not only as a source of information, but also as a means of communication that allows us to replace traditional correspondence with new ways of communication, such as email, instant messaging, chat, and also weblogs. The Internet influences not only the way of communication, but also the language we use in this virtual environment. We are aware of the importance of mastering foreign languages in the knowledge-based economy, and the intensive development of information technology may help learners to master them. In the paper we focus on using weblogs in teaching, and their influence on improving writing skills. The Weblog is an appropriate complement to traditional teaching in the classroom because this medium is based mainly on texts and provides students with the opportunity to write posts, publish them, read them and archive them. It is a tool facilitating teaching writing in the ESL (English as a second language) classroom.
W ostatnich latach Internet stał się nieodłączną częścią naszego życia. Jest nie tylko źródłem informacji, lecz także środkiem komunikacji, który pozwala zastąpić tradycyjną korespondencję nowymi sposobami komunikacji, takimi jak poczta elektroniczna (e-mail), wiadomości błyskawiczne (instant messaging), czat oraz blog. Internet wpływa także na język, którego używamy w tym wirtualnym środowisku. Jesteśmy świadomi znaczenia, jakie przypisuje się znajomości języków obcych w gospodarce opartej na wiedzy, a intensywny rozwój technologii informatycznych może pomóc uczącym się w przyswajaniu wiedzy. W artykule koncentrujemy się na wykorzystaniu blogu w nauczaniu języka obcego i jego wpływie na poprawę pisania i innych umiejętności językowych. Blog jest odpowiednim uzupełnieniem tradycyjnego nauczania, ponieważ to medium opiera się głównie na tekstach i zapewnia uczniom możliwość pisania postów, publikowania ich, czytania i archiwizowania. Jest to narzędzie ułatwiające nauczanie i uczenie się języka obcego, głownie pisania i czytania ze zrozumieniem.
Afiliacja: Paed Dr. Eva Stradiotová, PhD. - Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta aplikovaných jazykov, Katedra anglického jazyka
doc. PhDr. Radoslav Štefančík, MPol. Ph.D. - Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta aplikovaných jazykov, Katedra interkultúrnej komunikácie
E-mail: Eva Stradiotová: eva.stradiotova@euba.sk
Radoslav Štefančík: radoslav.stefancik@euba.sk
Opis: Project: KEGA 005EU-4/2018.
URI: http://hdl.handle.net/11320/9099
DOI: 10.15290/lingdid.2019.23.13
ISSN: 1731-6332
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-3003-2850
0000-0001-6042-2668
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2019, tom XXIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_23_E_Stradiotová_R_Štefančík_Using_weblogs_in_teaching.pdf156,34 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)