REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9099
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStradiotová, Eva-
dc.contributor.authorŠtefančík, Radoslav-
dc.date.accessioned2020-05-14T07:07:03Z-
dc.date.available2020-05-14T07:07:03Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 23, 2019, s. 189-208pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/9099-
dc.descriptionProject: KEGA 005EU-4/2018.pl
dc.description.abstractIn recent years we have seen the Internet become an inherent part of our lives, not only as a source of information, but also as a means of communication that allows us to replace traditional correspondence with new ways of communication, such as email, instant messaging, chat, and also weblogs. The Internet influences not only the way of communication, but also the language we use in this virtual environment. We are aware of the importance of mastering foreign languages in the knowledge-based economy, and the intensive development of information technology may help learners to master them. In the paper we focus on using weblogs in teaching, and their influence on improving writing skills. The Weblog is an appropriate complement to traditional teaching in the classroom because this medium is based mainly on texts and provides students with the opportunity to write posts, publish them, read them and archive them. It is a tool facilitating teaching writing in the ESL (English as a second language) classroom.pl
dc.description.abstractW ostatnich latach Internet stał się nieodłączną częścią naszego życia. Jest nie tylko źródłem informacji, lecz także środkiem komunikacji, który pozwala zastąpić tradycyjną korespondencję nowymi sposobami komunikacji, takimi jak poczta elektroniczna (e-mail), wiadomości błyskawiczne (instant messaging), czat oraz blog. Internet wpływa także na język, którego używamy w tym wirtualnym środowisku. Jesteśmy świadomi znaczenia, jakie przypisuje się znajomości języków obcych w gospodarce opartej na wiedzy, a intensywny rozwój technologii informatycznych może pomóc uczącym się w przyswajaniu wiedzy. W artykule koncentrujemy się na wykorzystaniu blogu w nauczaniu języka obcego i jego wpływie na poprawę pisania i innych umiejętności językowych. Blog jest odpowiednim uzupełnieniem tradycyjnego nauczania, ponieważ to medium opiera się głównie na tekstach i zapewnia uczniom możliwość pisania postów, publikowania ich, czytania i archiwizowania. Jest to narzędzie ułatwiające nauczanie i uczenie się języka obcego, głownie pisania i czytania ze zrozumieniem.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectWeblogpl
dc.subjectinformation technologypl
dc.subjectreadingpl
dc.subjectlanguage skillspl
dc.subjectblogpl
dc.subjecttechnologia informacyjnapl
dc.subjectczytaniepl
dc.subjectumiejętności językowepl
dc.titleUsing weblogs in teachingpl
dc.title.alternativeWykorzystanie blogów w nauczaniu języków obcychpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2019.23.13-
dc.description.EmailEva Stradiotová: eva.stradiotova@euba.skpl
dc.description.EmailRadoslav Štefančík: radoslav.stefancik@euba.skpl
dc.description.AffiliationPaed Dr. Eva Stradiotová, PhD. - Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta aplikovaných jazykov, Katedra anglického jazykapl
dc.description.Affiliationdoc. PhDr. Radoslav Štefančík, MPol. Ph.D. - Ekonomická univerzita v Bratislave, Fakulta aplikovaných jazykov, Katedra interkultúrnej komunikáciepl
dc.description.referencesAnderson D., The effect of blogging and electronic journal on writing skills development in high school freshmen, Walden 2010.pl
dc.description.referencesBlood R., Weblogs: A history and perspective, 2003, [online], http://www.rebeccablood.net/essays/weblog history.html, [dostęp: 17.11.2019].pl
dc.description.referencesCampbell A. P., Weblogs for Use with ESL Classes, “The Internet TESL Journal” 2003, nr IX (2).pl
dc.description.referencesCequena M., Does blogging facilitate the development of students’ writing skills?, “Philippine ESL Journal” 2013, nr 10, s. 126–147.pl
dc.description.referencesFellner T., Apple M., Developing writing fluency and lexical complexity with blogs, “The JALT CALL Journal” 2006, nr 2 (1), s. 15–26.pl
dc.description.referencesChengyi W., Blogs in TEFL: A New Promising Vehicle, Luoyang 2006.pl
dc.description.referencesJohnson A., Creating a Writing Course Utilizing Class and Student Blog, “The Internet TESL Journal” 2004, nr X (8).pl
dc.description.referencesJones J., The tech dude: All about blogging, “The Santa Fe New Mexican” 2003, s. C-1.pl
dc.description.referencesJones J., Blogging and ESL writing: A case study of how students responded to the use of weblogs as a pedagogical tool for the writing process approach in a community college ESL writing class, Austen 2006.pl
dc.description.referencesHarmer J., How to Teach Writing, Harlow 2007.pl
dc.description.referencesKelley M. J., The Impact of weblogs on the affective states and academic writing of L2 undergraduates, Virginia 2008.pl
dc.description.referencesKennedy K., Writing with Weblogs, [w:] Tech Learning, [online], http://www.techlearning.com/db area/archives/TL/2003/02/blogs.html, [dostęp: 17.11.2019].pl
dc.description.referencesLong M., Robinson P., Focus on form: Theory, research, and practice, [w:] Focus on form in classroom SLA, C. Doughty, J. Williams (red.), Cambridge 1998.pl
dc.description.referencesLoving C. C. et al., Blogs: Enhancing links in a professional learning community of science and mathematics teachers, “Contemporary Issues in Technology and Teacher Education” 2007, nr 45 (4), s. 323–333.pl
dc.description.referencesLuján-Mora S., de Juana-Espinosa S., The Use of Weblogs in Higher Education: Benefits and Barriers, [w:] Proceedings of the International Technology, Education and Development Conference, Valencia 2007, s. 1–7.pl
dc.description.referencesLuján-Mora S., A Survey of Use of Weblogs in Education, [w:] Proceedings of the 4th International Conference on Multimedia and Information and Communication Technologies in Education, Seville 2006, s. 255–259.pl
dc.description.referencesTrimarco R., Use of Blogs in Online College Classes, [w:] Encyclopedia of Educational Technology, B. Hoffman (red.), 2004, [online], http://coe.sdsu.edu/eet/Articles/blogonlineclass/index.htm, [dostęp: 17.11.2019].pl
dc.description.referencesWard J., Blog assisted language learning (BALL): Push-button publishing for the pupils, “TEFL Web Journal” 2004, nr 3 (1).pl
dc.description.referencesWilliams J. B., Jacobs J. S., Exploring the use of blogs as learning spaces in the higher education sector, “Australasian Journal of Educational Technology” 2004, nr 20 (2), s. 232–247.pl
dc.description.referencesWrede O., Weblogs and discourse: Weblogs as transformational technology for higher education and academic research, Vienna 2003.pl
dc.description.referencesZamel V., Writing one’s way into reading, “TESOL Quarterly” 1992, nr 26, s. 463–485.pl
dc.description.volume23-
dc.description.firstpage189pl
dc.description.lastpage208pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
dc.identifier.orcid0000-0002-3003-2850-
dc.identifier.orcid0000-0001-6042-2668-
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2019, tom XXIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_23_E_Stradiotová_R_Štefančík_Using_weblogs_in_teaching.pdf156,34 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)