REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9088
Tytuł: ESP testing in the eyes of Polish tertiary teachers
Inne tytuły: Testowanie w języku specjalistycznym z perspektywy polskich nauczycieli uczelni wyższych
Autorzy: Dudzik, Agnieszka
Dzięcioł-Pędich, Agnieszka
Kic-Drgas, Joanna
Słowa kluczowe: EPS testing
tertiary education
challenges
Polish ESP teachers
tertiary language courses
testowanie w nauczaniu języka angielskiego specjalistycznego
wyzwania
polscy nauczyciele języka angielskiego specjalistycznego
kursy języka specjalistycznego na uczelniach wyższych
Data wydania: 2019
Data dodania: 14-maj-2020
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 23, 2019, s. 21-34
Abstrakt: The field of ESP language testing seems to represent significant challenges for trainers. The challenges frequently lie in developing reliable assessment tools, balancing background knowledge and language proficiency in ESP tests, or choosing specific language skills and competencies which ought to be tested in particular fields of academic or professional activity. The aim of this article is to report on a study conducted among ESP teachers practising in a number of educational institutions in Poland. The research sought to investigate what challenges ESP teachers face in designing tests in the context of the subject specific approach in foreign language instruction.
Testowanie znajomości języków specjalistycznych stanowi znaczne wyzwanie dla nauczycieli pracujących na uczelniach wyższych, co wynika z potrzeby opracowania odpowiednich narzędzi oceny wiadomości językowych i specjalistycznych w obszarze języka specjalistycznego. Dodatkową trudność stanowi wybór konkretnych umiejętności i kompetencji językowych, które powinny być testowane w poszczególnych dziedzinach działalności akademickiej lub zawodowej. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie badania przeprowadzonego wśród nauczycieli angielskiego języka specjalistycznego praktykujących w wielu instytucjach edukacyjnych w Polsce, mającego określić trudności i wyzwania stojące w zakresie testowania znajomości języków specjalistycznych.
Afiliacja: dr Agnieszka Dudzik - Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Studium Języków Obcych
dr Agnieszka Dzięcioł-Pędich - Uniwersytet w Białymstoku, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
dr Joanna Kic-Drgas - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Collegium Novum, Wydział Neofilologii, Instytut Lingwistyki Stosowanej UAM
E-mail: Agnieszka Dudzik: agnieszka.dudzik@umb.edu.pl
Agnieszka Dzięcioł-Pędich: adzieciol-pedich@uwb.edu.pl
Joanna Kic-Drgas: j.drgas@amu.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/9088
DOI: 10.15290/lingdid.2019.23.02
ISSN: 1731-6332
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0003-0908-0214
0000-0002-2292-4111
0000-0002-8133-9190
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (SPNJO)
Linguodidactica, 2019, tom XXIII

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)