Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/9088
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Dudzik, Agnieszka | - |
dc.contributor.author | Dzięcioł-Pędich, Agnieszka | - |
dc.contributor.author | Kic-Drgas, Joanna | - |
dc.date.accessioned | 2020-05-14T06:40:45Z | - |
dc.date.available | 2020-05-14T06:40:45Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Linguodidactica, T. 23, 2019, s. 21-34 | pl |
dc.identifier.issn | 1731-6332 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/9088 | - |
dc.description.abstract | The field of ESP language testing seems to represent significant challenges for trainers. The challenges frequently lie in developing reliable assessment tools, balancing background knowledge and language proficiency in ESP tests, or choosing specific language skills and competencies which ought to be tested in particular fields of academic or professional activity. The aim of this article is to report on a study conducted among ESP teachers practising in a number of educational institutions in Poland. The research sought to investigate what challenges ESP teachers face in designing tests in the context of the subject specific approach in foreign language instruction. | pl |
dc.description.abstract | Testowanie znajomości języków specjalistycznych stanowi znaczne wyzwanie dla nauczycieli pracujących na uczelniach wyższych, co wynika z potrzeby opracowania odpowiednich narzędzi oceny wiadomości językowych i specjalistycznych w obszarze języka specjalistycznego. Dodatkową trudność stanowi wybór konkretnych umiejętności i kompetencji językowych, które powinny być testowane w poszczególnych dziedzinach działalności akademickiej lub zawodowej. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie badania przeprowadzonego wśród nauczycieli angielskiego języka specjalistycznego praktykujących w wielu instytucjach edukacyjnych w Polsce, mającego określić trudności i wyzwania stojące w zakresie testowania znajomości języków specjalistycznych. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | EPS testing | pl |
dc.subject | tertiary education | pl |
dc.subject | challenges | pl |
dc.subject | Polish ESP teachers | pl |
dc.subject | tertiary language courses | pl |
dc.subject | testowanie w nauczaniu języka angielskiego specjalistycznego | pl |
dc.subject | wyzwania | pl |
dc.subject | polscy nauczyciele języka angielskiego specjalistycznego | pl |
dc.subject | kursy języka specjalistycznego na uczelniach wyższych | pl |
dc.title | ESP testing in the eyes of Polish tertiary teachers | pl |
dc.title.alternative | Testowanie w języku specjalistycznym z perspektywy polskich nauczycieli uczelni wyższych | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/lingdid.2019.23.02 | - |
dc.description.Email | Agnieszka Dudzik: agnieszka.dudzik@umb.edu.pl | pl |
dc.description.Email | Agnieszka Dzięcioł-Pędich: adzieciol-pedich@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Email | Joanna Kic-Drgas: j.drgas@amu.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | dr Agnieszka Dudzik - Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Studium Języków Obcych | pl |
dc.description.Affiliation | dr Agnieszka Dzięcioł-Pędich - Uniwersytet w Białymstoku, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | pl |
dc.description.Affiliation | dr Joanna Kic-Drgas - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Collegium Novum, Wydział Neofilologii, Instytut Lingwistyki Stosowanej UAM | pl |
dc.description.references | Alderson J. C., Testing and its Administration in ESP, [w:] ESP in the Classroom: Practice and Evaluation, D. Chamberlain, R. J. Baumgardner (red.), Oxford 1988, s. 87–97. | pl |
dc.description.references | Bucur N.-F., Neagu C., The limits of ESP tests, “Challenges of the Knowledge Society” 2015, 5 (1), s. 898–901. | pl |
dc.description.references | Douglas D., ESP and Assessment, [w:] The Handbook of English for Specific Purposes, B. Paltridge, S. Starfield (red.), Oxford 2013, s. 367–383. | pl |
dc.description.references | Dudley-Evans T., St. John M. J., Developments in English for Specific Purposes, Cambridge 1998. | pl |
dc.description.references | Gajewska D., Sowa M., LSP, FOS, Fachsprache... Dydaktyka języków specjalistycznych, Lublin 2014. | pl |
dc.description.references | Grygiel M., In Search of a Theory of Business English, [w:] LSP Perspectives, B. Kępska-Borkowska, G. Gwóźdź, P. Mamet (red.), Dąbrowa Górnicza 2015, s. 75–87. | pl |
dc.description.references | Heaton J. B., Writing English Language Tests, London – New York 1988. | pl |
dc.description.references | Komorowska H., Metody nauczania języków obcych, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Kępska-Borkowska B., Gwóźdź G., Mamet P., LSP Perspectives, Dąbrowa Górnicza 2015. | pl |
dc.description.references | Omaggio A. C., Teaching Language in Context. Proficiency-Oriented Instruction, Boston, Mass. 1986. | pl |
dc.description.references | Sendur M. A., Gajewska E., Ocenianie w nauczaniu języków obcych zorientowanym na cele ogólne a ocenianie w nauczaniu zorientowanym na cele zawodowe, “Języki Obce w Szkole” 2015, 3, s. 49–53. | pl |
dc.description.references | Tratnik A., Key Issues in Testing English for Specific Purposes, “Scripta Manent” 2008, 4 (1), s. 3–13. | pl |
dc.description.volume | 23 | - |
dc.description.firstpage | 21 | pl |
dc.description.lastpage | 34 | pl |
dc.identifier.citation2 | Linguodidactica | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0003-0908-0214 | - |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-2292-4111 | - |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-8133-9190 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (SPNJO) Linguodidactica, 2019, tom XXIII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_23_A_Dudzik_A_Dzieciol-Pedich_J_Kic-Drgas_ESP_testing_in_the_eyes_of_Polish_tertiary_teachers.pdf | 228,29 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)