REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9088
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDudzik, Agnieszka-
dc.contributor.authorDzięcioł-Pędich, Agnieszka-
dc.contributor.authorKic-Drgas, Joanna-
dc.date.accessioned2020-05-14T06:40:45Z-
dc.date.available2020-05-14T06:40:45Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 23, 2019, s. 21-34pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/9088-
dc.description.abstractThe field of ESP language testing seems to represent significant challenges for trainers. The challenges frequently lie in developing reliable assessment tools, balancing background knowledge and language proficiency in ESP tests, or choosing specific language skills and competencies which ought to be tested in particular fields of academic or professional activity. The aim of this article is to report on a study conducted among ESP teachers practising in a number of educational institutions in Poland. The research sought to investigate what challenges ESP teachers face in designing tests in the context of the subject specific approach in foreign language instruction.pl
dc.description.abstractTestowanie znajomości języków specjalistycznych stanowi znaczne wyzwanie dla nauczycieli pracujących na uczelniach wyższych, co wynika z potrzeby opracowania odpowiednich narzędzi oceny wiadomości językowych i specjalistycznych w obszarze języka specjalistycznego. Dodatkową trudność stanowi wybór konkretnych umiejętności i kompetencji językowych, które powinny być testowane w poszczególnych dziedzinach działalności akademickiej lub zawodowej. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie badania przeprowadzonego wśród nauczycieli angielskiego języka specjalistycznego praktykujących w wielu instytucjach edukacyjnych w Polsce, mającego określić trudności i wyzwania stojące w zakresie testowania znajomości języków specjalistycznych.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectEPS testingpl
dc.subjecttertiary educationpl
dc.subjectchallengespl
dc.subjectPolish ESP teacherspl
dc.subjecttertiary language coursespl
dc.subjecttestowanie w nauczaniu języka angielskiego specjalistycznegopl
dc.subjectwyzwaniapl
dc.subjectpolscy nauczyciele języka angielskiego specjalistycznegopl
dc.subjectkursy języka specjalistycznego na uczelniach wyższychpl
dc.titleESP testing in the eyes of Polish tertiary teacherspl
dc.title.alternativeTestowanie w języku specjalistycznym z perspektywy polskich nauczycieli uczelni wyższychpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2019.23.02-
dc.description.EmailAgnieszka Dudzik: agnieszka.dudzik@umb.edu.plpl
dc.description.EmailAgnieszka Dzięcioł-Pędich: adzieciol-pedich@uwb.edu.plpl
dc.description.EmailJoanna Kic-Drgas: j.drgas@amu.edu.plpl
dc.description.Affiliationdr Agnieszka Dudzik - Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Studium Języków Obcychpl
dc.description.Affiliationdr Agnieszka Dzięcioł-Pędich - Uniwersytet w Białymstoku, Studium Praktycznej Nauki Języków Obcychpl
dc.description.Affiliationdr Joanna Kic-Drgas - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Collegium Novum, Wydział Neofilologii, Instytut Lingwistyki Stosowanej UAMpl
dc.description.referencesAlderson J. C., Testing and its Administration in ESP, [w:] ESP in the Classroom: Practice and Evaluation, D. Chamberlain, R. J. Baumgardner (red.), Oxford 1988, s. 87–97.pl
dc.description.referencesBucur N.-F., Neagu C., The limits of ESP tests, “Challenges of the Knowledge Society” 2015, 5 (1), s. 898–901.pl
dc.description.referencesDouglas D., ESP and Assessment, [w:] The Handbook of English for Specific Purposes, B. Paltridge, S. Starfield (red.), Oxford 2013, s. 367–383.pl
dc.description.referencesDudley-Evans T., St. John M. J., Developments in English for Specific Purposes, Cambridge 1998.pl
dc.description.referencesGajewska D., Sowa M., LSP, FOS, Fachsprache... Dydaktyka języków specjalistycznych, Lublin 2014.pl
dc.description.referencesGrygiel M., In Search of a Theory of Business English, [w:] LSP Perspectives, B. Kępska-Borkowska, G. Gwóźdź, P. Mamet (red.), Dąbrowa Górnicza 2015, s. 75–87.pl
dc.description.referencesHeaton J. B., Writing English Language Tests, London – New York 1988.pl
dc.description.referencesKomorowska H., Metody nauczania języków obcych, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesKępska-Borkowska B., Gwóźdź G., Mamet P., LSP Perspectives, Dąbrowa Górnicza 2015.pl
dc.description.referencesOmaggio A. C., Teaching Language in Context. Proficiency-Oriented Instruction, Boston, Mass. 1986.pl
dc.description.referencesSendur M. A., Gajewska E., Ocenianie w nauczaniu języków obcych zorientowanym na cele ogólne a ocenianie w nauczaniu zorientowanym na cele zawodowe, “Języki Obce w Szkole” 2015, 3, s. 49–53.pl
dc.description.referencesTratnik A., Key Issues in Testing English for Specific Purposes, “Scripta Manent” 2008, 4 (1), s. 3–13.pl
dc.description.volume23-
dc.description.firstpage21pl
dc.description.lastpage34pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
dc.identifier.orcid0000-0003-0908-0214-
dc.identifier.orcid0000-0002-2292-4111-
dc.identifier.orcid0000-0002-8133-9190-
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (SPNJO)
Linguodidactica, 2019, tom XXIII

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)