REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8902
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCywiński, Aleksander-
dc.date.accessioned2020-03-12T13:37:28Z-
dc.date.available2020-03-12T13:37:28Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 1(11), s. 155-164pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/8902-
dc.description.abstractZe względu na swoje dotychczasowe doświadczenie naukowe, w tekście analizuję swoją relację z dyktafonem. Zauważam w konsekwencji jego istotne znaczenie dla mojej aktywności naukowej i potwierdzam tym samym wagę materialności w prowadzeniu badań naukowych. Kwestionuję ponadto wszelkie próby deprecjonowania jakichkolwiek tematów i form przeprowadzania badań. Posługuję się wywiadem z samym sobą, co jest formą artystycznej kreacji, osadzonej w nurcie Arts-Based Reaserch i dzięki temu poprzez ewokację odkrywam przyczyny mojej fascynacji wywiadem. Nadto podkreślam wagę spontaniczności podczas prowadzenia badań naukowych.pl
dc.description.abstractDue to my previous scientific experience, in the text I analyze my relation with the voice recorder. I consistently notice its essential significance for my scientific activity; thus, it confirms the importance of materiality in conducting scientific research. I also question any attempts to depreciate any topics and forms of research. I use an interview with myself, which is a form of artistic creation embedded in the Arts-Based Reaserch, and thanks to this, by evocation, I discover the reasons for my fascination with the interview. Moreover, I emphasize the importance of spontaneity during scientific research.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectdyktafonpl
dc.subjectwywiadpl
dc.subjectspontanicznośćpl
dc.subjectdictaphonepl
dc.subjectinterviewpl
dc.subjectspontaneitypl
dc.titleDyktafon story, czyli rozmowa z samym sobą o tym, co ważnepl
dc.title.alternativeThe Dictaphone Story, or Conversation with Yourself about What is Importantpl
dc.typeOtherpl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2019.11.11-
dc.description.Emailalekcywinski@o2.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Szczecińskipl
dc.description.referencesBernheimer, L. (2018). Potęga przestrzeni wokół nas. Przeł. G. Jagielska. Warszawa: Amber.pl
dc.description.referencesBobkowski, A. (1997). Szkice piórkiem. Warszawa: Wydawnictwo CiS.pl
dc.description.referencesChutorański, M., Makowska, A. (red.), (2019). Rzeczy – Kultura – Edukacja. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.pl
dc.description.referencesGlensk, U. (2012). Po Kapuścińskim. Szkice o reportażu. Kraków: Universitas.pl
dc.description.referencesGradowski, M. (2018). Big Beat. Style i gatunki polskiej muzyki młodzieżowej (1957–1973). Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR.pl
dc.description.referencesJałochowski, K. (2019). Heretycy. Buntownicy. Wizjonerzy. 22 podróże z największymi umysłami naszych czasów. Kraków: Copernicus Center.pl
dc.description.referencesKaufmann, J.-C. (2004). Ego. Socjologia jednostki. Przeł. K. Wakar. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl
dc.description.referencesKaufmann, J.-C. (2010). Wywiad rozumiejący. Przeł. A. Kapciak. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl
dc.description.referencesMakowska, A. (2017). O uwzględnianiu materialności. Praca aparatu w terenie. Jakościowe Badania Pedagogiczne, t. 2, nr 1, 43–58.pl
dc.description.referencesNapiórkowski, M. (2019). Turbopatriotyzm. Wołowiec: Czarne.pl
dc.description.referencesNowacka-Gołębiewska, M., Ryś-Tracz, M. (2017). Jesteśmy epizodami w życiu Przedmiotów. Brak informacji o miejscu wydania.pl
dc.description.referencesNowak, K. (2010). Rowerem i pieszo przez czarny ląd. Listy z podróży afrykańskiej z lat 1931–1936. Poznań: Sorus.pl
dc.description.issue1(11)-
dc.description.firstpage155pl
dc.description.lastpage164pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2019_A_Cywinski_Dyktafon_story_czyli_rozmowa_z samym_soba_o_tym_co_wazne.pdf154,24 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons