Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/8901
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Szwabowski, Oskar | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-12T13:36:37Z | - |
dc.date.available | 2020-03-12T13:36:37Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 1(11), s. 139-154 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/8901 | - |
dc.description.abstract | W artykule analizuję Ludzki Mikrofon w kontekście pedagogicznym. Prezentuję budowę i funkcję Ludzkiego Mikrofonu na przykładzie ruchu Occupy. Wskazuję, że urzeczowienie w jego ramach ma charakter emancypacyjny. Jest to edukacyjna maszyna wojenna. | pl |
dc.description.abstract | In the article I analyze the human microphone in the pedagogical context. I present the structure and function of the human microphone using the example of the Occupy movement. I point out that the reification within it is emancipatory. This is an educational war machine. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | - |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | ruchy społeczne | pl |
dc.subject | Occupy | pl |
dc.subject | Ludzki Mikrofon | pl |
dc.subject | maszyna wojenna | pl |
dc.subject | social movements | pl |
dc.subject | Occupy | pl |
dc.subject | human microphone | pl |
dc.subject | war machine | pl |
dc.title | People’s Mic: emancypacyjne stawanie się rzeczą | pl |
dc.title.alternative | People’s Mic: Emancipatory Becoming a Thing | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2019.11.10 | - |
dc.description.Email | o.szwabowski@gmail.com | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Szczeciński | pl |
dc.description.references | Adkins, B. (2015). Deleuza and Guattari’s A Thousand Plateaus. A Critical Introduction and Guide. Edinburgh University Press. | pl |
dc.description.references | Agamben, G. (2006). Profanacje. Warszawa: PIW. | pl |
dc.description.references | Agamben, G. (2010). Co to jest urządzenie? W: Agamben. Przewodnik krytyki politycznej. Warszawa. | pl |
dc.description.references | Appel, H.Ch. (2012). The People’s Microphone. W: A. Sch. Lang, D. Lang (red.), Dreaming in Public. Building the Occupy Movement. New Internationalist Publications. | pl |
dc.description.references | Asher, L. (2011). Occupy Wall Street: How the People’s Mic Works, Litkicks. http://www.litkicks.com/PeoplesMic | pl |
dc.description.references | Ayers, W. (2010). Protest, Activism, resistance. Public pedagogy and the public square. W: J.A. Sandin, B.D. Schult, J. Burdlock (red.), Handbook of Public Pedagogy. Nowy Jork: Routledge. | pl |
dc.description.references | Batos, M.T., Mercea, D., Charpentier, A. (2015). Tens, tweets, and Events: The interplay between ongoing protest and social media. Journal of Communication, 65, 320–350. | pl |
dc.description.references | Bigelow, B. (2011). Occupy the curriculum, Rethinking School. The Blog. https://rethinkingschoolsblog.com/2011/11/07/occupy-the-curriculum/ | pl |
dc.description.references | Boltański, L., Chiapello, E. (2005). The New Spirit of Capitalism. Londyn, Nowy Jork: Verso. | pl |
dc.description.references | Brzostek, D. (2015). Rytm władzy i arytmia oporu. Michel Foucault a sound studies. W: M. Falkowski, K. Pacewicz, C. Zgoła (red.), Foucault: źródła/ujścia. Wydawnictwo Eperons-Ostrogi, Kraków–Warszawa. | pl |
dc.description.references | Burrows, D. (2015). Negative Space War Machines. W: A. Conio (red.), Occupy. A People Yet to Come. Londyn: Open Humanities Press. | pl |
dc.description.references | Castells, M. (2013). Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu. Przeł. O. Siara, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Chatterjee, P., Maira, S. (red.) (2014). The Imperial University: Academic Repression and Scholarly Dissent. Minneapolis: University of Minnesota Press. | pl |
dc.description.references | Chutorański, M., Makowska, A. (2019). Czy(m) jest pedagogika rzeczy? Wprowadzenie. W: M. Chutorański, A. Makowska (red.), Rzeczy – Kultura – Edukacja. Szczecin. | pl |
dc.description.references | Chutorański, M. (2015) Urządzenie (edukacyjne): sieci, dyskursy, ludzie, nie-ludzie. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 18 (4) | pl |
dc.description.references | Chutorański, M. (2016). Nie(tylko)ludzka pedagogika? W: K. Węc, A. Wiercinski (red.), Ryzyko jako warunek rozwoju. Transformatywne aspekty hermeneutyki edukacji (s. 256–271). | pl |
dc.description.references | Chutorański, M. (2017). W stronę nie-antropocentrycznej ontologii tego, co edukacyjne. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 20 (4). | pl |
dc.description.references | Chutorański, M. (2019). Posthumanizm(y) i pedagogika. W: M. Chutorański i A. Makowska (red.), Rzeczy – Kultura – Edukacja. Szczecin. | pl |
dc.description.references | Constanza-Chock, S. (2012). Mic Check! Media Cultures and the Occupy Movement. Social Movement Studies, 11 (3–4), 375–385. | pl |
dc.description.references | Creech B. (2014). Digital representation and Occupy Wall Street’s challenge to political subjectivity. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies, 20 (4), 461–477 | pl |
dc.description.references | Crogan, P. (1999). Theory of state Deleuze, Guattari and virilio on the state, technology and speed. Angelaki: Journal of the Theoretical Humanities, 4 (2), 137–148. | pl |
dc.description.references | Day, R.J.F. (2001). Gramsci is Dead. Anarchist Currents in the Newest Social Movements. Londyn–Toronto: Pluto Press. | pl |
dc.description.references | Deleuze, G. (2004). Foucault. Przeł. M. Gusin. Wrocław: DSW. | pl |
dc.description.references | Deleuze, G., Guattari, F. (2015). Tysiąc plateau. Warszawa: Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana. | pl |
dc.description.references | Deseriis, M. (2014). The People’s Mic as a Medium in Its Own Right: A Pharmacological Reading. Communication and Critical/Cultural Studies, 11 (1), 42–51. | pl |
dc.description.references | Dudley, D.R. (1937). A History of Cynicism. From Diogenes to the 6th Century A.D. London: Methuen & Co. | pl |
dc.description.references | Duncan, L. (2011). Occupy Together: the People’s Mic, American Friends Service Committee, http://www.afsc.org/friends/occupy-together-people%E2%80%99s-mic | pl |
dc.description.references | Dyrberg, T.B. (2016). Foucault on parrhesia. The Autonomy of Politics and Democracy. Political Theory, 44 (2), 265–288. | pl |
dc.description.references | Eagan, J.L. (2014). Withholding the Red Ink. Occupy, Foucault, and the Administration of Bodies. Administration Theory & Praxis, 36 (2), 240–258. | pl |
dc.description.references | Feigenbaum, A. (2014). Resistant Matters: Tens, Tear Gas and the ‘Other Media’ of Occupy. Communication and Critical/Cultural Studies, 11 (1), 15–24. | pl |
dc.description.references | Finger, M. (1989). New social movements and their implications for adult education. Adult Education Quarterly, 40 (1). | pl |
dc.description.references | Fleming, P. (2013). Common as silence, Ephemera. Theory & politics in organization, 13 (3), 627–640. | pl |
dc.description.references | Foley, G. (1999). Learning in social action. A contribution to understanding informal education. Londyn, Nowy Jork: Zed Books. | pl |
dc.description.references | Foucault, M. (1995). Historia seksualności. Warszawa: słowa/obraz terytoria. | pl |
dc.description.references | Foucault, M. (2012). Hermeneutyka podmiotu. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Foucault, M. (2018). Rządzenie sobą i i innymi. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Frenzel F., Feigenbaum A., McCurdy P. (2014). Protest Camps: An Emerging Filed of Social Movement. The Sociological Review, 62, 457–474. | pl |
dc.description.references | Garces, Ch. (2013). People’s Mic and democratic charisma: Occupy Wall Street’s frontier assemblies. Focaal – Journal of Global and Historical Anthropology, 66, 88–102. | pl |
dc.description.references | Giroux, H.A., Witkowski, L. (2010). Edukacja i sfera publiczna. Idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej. Kraków: Impuls. | pl |
dc.description.references | Giroux, H.A. (2013a). Occupy Colleges Now: Student as New Public Intellectuals. Cultural Studies & Critical Methodologies, 13 (3), 150–153. | pl |
dc.description.references | Giroux, H.A. (2013b). Youth in revolt: Reclaiming a democratic future. Paradigm Publishers. | pl |
dc.description.references | Gouin, R. (2009). An Antiracist Feminist Analysis for the Study of Learning in Social Struggle. Adult Education Quarterly, 59 (2). | pl |
dc.description.references | Gould-Wartofsky, M.A. (2015). The Occupiers. The Making of The 99 Percent Movement. Oxford University. | pl |
dc.description.references | Hall, B. (2012). ‘A Gigant Human Hashtag’: Learning and the #Occupy Movement. W: B.L. Hall, D.E. Clover, J. Crowther, E. Scandrett, Learning and Education for a Better World. The Role of Social Movements. Rotterdam: Sense Publishers. | pl |
dc.description.references | Hardt, M., Negri, A. (2011). Metropolia. Praktyka Teoretyczna, 2–3. | pl |
dc.description.references | Harvey, D. (2012). Bunt miast. Prawo do miasta i miejska rewolucja. Warszawa: Bęc Zmiana. | pl |
dc.description.references | Hickey, A. (2010). When the Street Becomes a Pedagogue. W: J.A. Sandin, B.D. Schult, J. Burdlock (red.), Handbook of Public Pedagogy, Nowy Jork: Routledge. | pl |
dc.description.references | Hill, D. (2012). Immiseration Capitalism, Activism and Education: Resistance, Revolt and Revenge. Journal for Critical Education Policy Studies, 10 (2), http://www.jceps.com/archives/709 | pl |
dc.description.references | Holford, J. (1995). Why Social Movements Metter: Adult Education Theory, Cognitive Praxis, and the Creation of Knowledge. Adult Education Quarterly, 45 (2). | pl |
dc.description.references | Hopke, J.E. (2016). Occupy is not a place: A cross-case comparison of the 15M and Occupy movements. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies, 22 (6), 596-615. | pl |
dc.description.references | Jaramillo, N.E. (2012). Occupy, Recuperate and Decolonize. Journal for Critical Education Policy Studies, 10 (1). | pl |
dc.description.references | Kavada A. (2015). Creating the collective: social media, the Occupy movement and its constituting a collective actor. Information, Communication and Society, 18 (8), 872–886. | pl |
dc.description.references | Kilgore, D.W. (1999). Understanding learning in social movements: a theory of collective learning. International Journal of Lifelong Education, 18 (3), 191–202. | pl |
dc.description.references | Kim, J. (2016). The Nature of Adult Learning in Social Movements. PAACE Journal of Lifelong Learning, 25, 29–50. | pl |
dc.description.references | Kim, R. (2011). We Are All Human Microphones Now, The Nation, https://www.thenation.com/article/we-are-all-human-microphones-now/ | pl |
dc.description.references | Köksal, I. (2012). Walking in the City of London. Social Movment Studies: Journal of Social, Cultural and Political Protest, 11 (3–4), 446–453. | pl |
dc.description.references | Kuźniarz, B. (2015). Zła nieskończoność i wahadło krytyki. O kapitalizmie według Luca Boltanskiego. Kronos, 2. | pl |
dc.description.references | Langman L. (2013). Occupy: a new new social movement. Current Sociology, 61 (4). | pl |
dc.description.references | Laskowski, P. (2011). Maszyny wojenne. Georges Sorel i strategie radykalnej filozofii politycznej. Czarna Owca. | pl |
dc.description.references | Lewis T.E. (2013). On Study. Giorgio Agamben and educational potentiality. Londyn: Routledge. | pl |
dc.description.references | Lindeman, E.C. (1945). The sociology of adult education. Journal of Education Sociology, 19, 4–13. | pl |
dc.description.references | Malewski, M. (2010). Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice. Wrocław: DSW. | pl |
dc.description.references | Marks, K. (1951). Kapitał, t. I, Warszawa. | pl |
dc.description.references | Matuszewska-Rytko, M. (2017), Nowe ruchy społeczne w dobie globalizacji: uwarunkowania i charakterystyka. W: M. Marczewska-Rytko, D. Maj, (red.), Nowe ruchy społeczne. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. | pl |
dc.description.references | McAllister, P. (2015). The People’s Library: From Dream to Dumpster, Activists With Attitude, https://activistswithattitude.com/the-peoples-library-from-dream-to-dumpster/ | pl |
dc.description.references | Miciukiewicz, K. (2006). Miasto jako społeczna reprodukcja przestrzeni i kontrprzestrzeni miejsc. W: M. Mendel (red.), Pedagogika miejsca. Wrocław: DSW. | pl |
dc.description.references | Mumford, L. (2012). Mit maszyny, t. 1, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Mumford, L. (2015). Mit maszyny, t. 2, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Munro, I. (2014). Organizational Ethics and Foucault’s ‘Art of Living’: Lessons from Social Movement Organizations. Organization Studies, 35 (8), 1127–1148. | pl |
dc.description.references | Nahirny, R. (2018). Granice kontroli. Maszyneria władzy Jeremy Benthama. Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN. | pl |
dc.description.references | Neary M., Amsler S. (2012, ) Occupy: a new pedagogy of space and time? Journal for Critical Education Policy Studies, 10 (2), http://www.jceps.com/archives/726 | pl |
dc.description.references | Newman, S. (2001). From Bakunin to Lacan: anti-authoritarianism and the dislocation of power. Lexington Books. | pl |
dc.description.references | Newman, S. (2003). Empiricism, Pluralism, and Politics in Deleuze and Stirner. Idealistic Studies, 33 (1), 9–24. | pl |
dc.description.references | Newman, S. (2009). War on the State: Stirner and Deleuze’s Anarchism, The Anarchist Library, https://theanarchistlibrary.org/library/saul-newman-war-on-the-state-stirner-anddeleuze-s-anarchism | pl |
dc.description.references | Offe, C. (1995). Nowe ruchy społeczne: przekraczanie granic polityki instytucjonalnej. W: J. Szczupaczyński (wybór i oprac.), Władza i społeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii polityki, t. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl |
dc.description.references | Pacewicz, K. (2015). Od biopolityki do biooporu? Deleuze (dez)interpretuje Foucaulta. W: M. Falkowski, K. Pacewicz, C. Zgoła (red.), Foucault: źródła/ujścia. Kraków–Warszawa: Wydawnictwo Eperons-Ostrogi. | pl |
dc.description.references | Prozorov, S. (2017). Foucault Affirmative Biopolitics: Cynic Parrhesia and the Biopower of the Powerless. Political Theory, 45 (6), 801–823. | pl |
dc.description.references | Radovac, L. (2014). Mic Check: Occupy Wall Street and the Space of Audition. Communication and Critical Studies, 11 (1), 34–41. | pl |
dc.description.references | Ratajczak, M., Szadkowski, K. (2010). Agamben: instrukcja obsługi. W: Agamben. Przewodnik krytyki politycznej. Warszawa. | pl |
dc.description.references | Raunig, G. (2014). Singers, Cynics, Molecular Mice: The Political Aesthetics of Contemporary Activism. Theory, Culture & Society, 31 (7/8), 67–80. | pl |
dc.description.references | Reid, J. (2003). Deleuze’s War Machine: Nomadism Against the State. Milennium: Journal of International Studies, 32 (1), 57–85. | pl |
dc.description.references | Rey, P.J. (2012). Why We Disrupt. Inside Higher Ed, https://www.insidehighered.com/views/2012/01/03/essay-why-occupy-movement-disrupts-speakers-campus | pl |
dc.description.references | Ruitenberg, C.W. (2017). Introduction: Retrieving and Recognizing Study. W: C.W. Ruitenberg (red.), Reconceptualizing Study in Educational Discourse and Practice. Londyn: Routledge. | pl |
dc.description.references | Schneidermann, N. (2014). ‘Mic Power’: ‘Public’ connections through the hip hop nation in Kampala. Ethnography, 15 (1), 88–105. | pl |
dc.description.references | Shahani, N. (2015). ‘I Have Voice’: speech, silence and the rehabilitation of empire. Postcolonial Studies, 18 (1), 67–84. | pl |
dc.description.references | Shea, L. (2010). The Cynic Enlightenment: Diogenes in the Salon (Parallax: Re-visions of Culture and Society). Baltimore: The Johns Hopkins University Press. | pl |
dc.description.references | Shmith, L. (2011). The Human Mic: Not Just for Occupy. Mother Jones, https://www.motherjones.com/politics/2011/11/human-mic-occupy-bachmann-scott-walker/ | pl |
dc.description.references | Sowa, J. (2012). An Unexpected Twist of Ideology. Neoliberalism and the Collapse of the Soviet Bloc. Praktyka Teoretyczna, 5, 153–180. | pl |
dc.description.references | Sterne, J. (2003). The Audible Past. Cultural Origins of Sound Reproduction. Durham i Londyn: Duke University Press. | pl |
dc.description.references | Szwabowski O. (2017) Poza subsumcje. W: M. Chutorański, J. Moroz, O. Szwabowski (red.), Subsumcje edukacji. Gdańsk: Katedra. | pl |
dc.description.references | Szwabowski, O. (2015). Ruch Occupy: inna demokracja, inna pedagogika. W: A. Olczak, P. Prüfer, D. Skrocka (red.), Edukacyjne i społeczne konteksty edukacji. Gorzów Wielkopolski. | pl |
dc.description.references | Szwabowski, O. (2016). „The children of the crisis” – odzyskiwanie przestrzeni, odzyskiwanie życia. Parezja, 1 (5). | pl |
dc.description.references | Szwabowski, O. (2019a). Ulice, place, piwnice. O nomadycznych maszynach edukacyjnych. W: M. Chutorański i A. Makowska (red.), Rzeczy – Kultura – Edukacja. Szczecin. | pl |
dc.description.references | Szwabowski, O. (2019b). Nekrofilna produkcja akademicka i pieśni partyzantów. Autoetnografia pracy akademickiej i dydaktycznej w czasach zombie-kapitalizmu. Wrocław: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego. | pl |
dc.description.references | Vitale, Ch. (b.d.). A Mutation of the ‘Human Mic’ as a Radical New Type of Political Subjectivity. Networkologies, https://networkologies.wordpress.com/2011/11/27/a-mutation-of-thehuman-mic-as-a-radical-new-type-of-political-subjectivity/ | pl |
dc.description.references | Welton, M. (1993). Social Revolutionary Learning: The New Social Movement as Learning Sites. Adult Education Quarterly, 43 (3). | pl |
dc.description.references | Yoos, G.E. (1985). The rhetoric of cynicism. Rhetoric Review, 4 (1), 54–62. | pl |
dc.description.references | Zielińska, M., Kowzan, P., Prusinowska, M. (2016). Social Movement Learning: From Radical Imagination to Disempowerment? Studies in the Education of Adults, 43 (2), 251–267. | pl |
dc.description.issue | 1(11) | - |
dc.description.firstpage | 139 | pl |
dc.description.lastpage | 154 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2019_O_Szwabowski_Peoples_Mic_emancypacyjne_stawanie_sie_rzecza.pdf | 208,49 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL