Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/8082
Tytuł: | Filmowy „Pan Tadeusz” – polskie kino narodowe? |
Inne tytuły: | „Pan Tadeusz” – Polish national cinema? |
Autorzy: | Kisielewska, Alicja |
Słowa kluczowe: | Pan Tadeusz film adaptation national independence Polish national cinema filmowa adaptacja niepodległość polskie kino narodowe |
Data wydania: | 2018 |
Data dodania: | 17-lip-2019 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych, vol. 30/1, 2018, s. 175-184 |
Abstrakt: | The subject of this article is an ideological aspect of Pan Tadeusz, directed by Ryszard Ordyński (based on a script by Andrzej Strug and Ferdynand Goetel) as a film adaptation of Adam Mickiewicz’s poem. Picture was realised in 1928 to celebrate the tenth anniversary of regaining of national independence by Poland. Main goal of this article is to reflect in what ways filmmakers of Pan Tadeusz tried to implement a project of Polish national cinema. I also want to present how this film expressed social needs, programme specifications of political power camp and how it explored national values in the cinema. |
Afiliacja: | Zakład Studiów nad Kulturą i Mediami, Międzywydziałowy Instytut Kulturoznawstwa i Sztuki Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/8082 |
DOI: | 10.15290/idea.2018.30.1.13 |
ISSN: | 0860-4487 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WSK) Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych, 2018, XXX/1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Idea_30_1_2018_A_Kisielewska_Filmowy_Pan_Tadeusz.pdf | 2,9 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)