REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/781
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBłeszyńska, Krystyna M.-
dc.date.accessioned2014-03-04T09:04:54Z-
dc.date.available2014-03-04T09:04:54Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 17, cz. 1, 2011, s. 39-53pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/781-
dc.description.abstractThe presented text considers a theoretical status of Intercultural Education, areas of its interests and studies as well as theoretical perspectives, basic categories and notions highlighting the interdisciplinary nature of Intercultural Education, its location within Studies on Education, and courses and determinants of its development in particular regions of the world. The undertaken analysis aims also to explain and discuss relations of Intercultural Education with other areas of educational studies such as European Education, Regional Education, Global Education and Education for Peace.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectedukacja międzykulturowapl
dc.subjectedukacja wielokulturowapl
dc.subjectedukacja globalnapl
dc.subjectedukacja europejskapl
dc.subjectedukacja regionalnapl
dc.subjectwychowanie dla pokojupl
dc.titleTeoretyczny status edukacji międzykulturowejpl
dc.title.alternativeTheoretical status of intercultural educationpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2011.17.01.04pl
dc.description.AffiliationSzkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawiepl
dc.description.volume17/1-
dc.description.firstpage39-
dc.description.lastpage53-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_17.1_Bleszynska.pdf219,23 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)