REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7737
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNijander-Dudzińska, Agata-
dc.date.accessioned2019-04-18T09:53:27Z-
dc.date.available2019-04-18T09:53:27Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 33, 2018, s. 129-144pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7737-
dc.description.abstractCreating local brand is a complex socio-cultural process in which many different local actors participate. The activity of self-government authorities is not necessary at the stage of constructing the local brand. The role of self-government consist rather in “lifting”, strengthening and “expanding” the local brand. These activities go beyond the narrowly defined brand promotion. The task of self-government authorities is not only the outdoor advertising of the town. They should also make the right selection of contents that could be communicate to internal (residents) and external recipients. To properly select these cultural elements, local authorities need to constantly communicate with another local actors. Proper selection of brand elements and good communication of the brand leads to the improvement of the external image of the town and to strengthening the social ties within the town. The article is an attempt to identify the content of a town brand communicated by the local authorities of Przemyśl and Sanok. It contains an analysis of the socio-cultural sources and conditions for selecting those values and symbols that local authorities decide to “lift”, “emphasize” and “expand”. The analysis uses elements of the concept of A. Kłoskowska and V. Turner.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectlocal brandpl
dc.subjectlocal politicspl
dc.subjecturban politicspl
dc.subjectlocal governmentpl
dc.titleKomunikowanie marki – jak treści kulturowe stają się markowepl
dc.title.alternativeBrand communication – how cultural content becomes brandedpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.33.07-
dc.description.AffiliationAkademia Ignatianum w Krakowiepl
dc.description.referencesBruska A. (2007), Wizerunek jako przejaw i narzędzie kształtowania konkurencyjności regionu, [w:] S. Kanuf (red.), Polityka regionalna w okresie transformacji – cele, doświadczenia, perspektywy , Opole.pl
dc.description.referencesJillings L. (2013), Historia i kultura: perspektywy lokalnego rozwoju ekonomicznego, [w:] K. Malicki (red.) Marka i promocja jednostek terytorialnych. Dylematy i wyzwania współczesności, Rzeszów.pl
dc.description.referencesKauf S. (red.), (2007), Polityka regionalna w okresie transformacji – cele, doświadczenia, perspektywy 2007, Opole.pl
dc.description.referencesKurczewska J. (red.), (2008), Oblicza lokalności. Ku nowym formom życia lokalnego, Warszawa.pl
dc.description.referencesNijander-Dudzińska A. (2008), Władza lokalna i społeczeństwo lokalne w perspektywie analizy pola społecznego, [w:] J. Kurczewska (red.), Oblicza lokalności. Ku nowym formom życia lokalnego, Warszawa.pl
dc.description.referencesPyszczek G. (2004), Projekt analiz kultury lokalnej, czyli o pożytkach z Antoniny Kłoskowskiej koncepcji układów kultury, „Kultura Współczesna”, nr 4(42).pl
dc.description.referencesTurner V. W. (2005), Gry społeczne, pola i metafory. Symboliczne działanie w społeczeństwie, Kraków.pl
dc.description.referencesWojakowski D. (2007), Swojskość i obcość w zmieniającej się Polsce, Warszawa.pl
dc.description.volume33
dc.description.firstpage129pl
dc.description.lastpage144pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_33_2018_A_Nijander-Dudzinska_Komunikowanie_marki.pdf99,98 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)