REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7735
Tytuł: Marka jako obraz
Inne tytuły: Brand as an image
Autorzy: Fiń, Anna
Karnaukh-Brożyna, Alla
Słowa kluczowe: image
local
reginal and national brand
Walter Lippman
constructionism
social creation of local brands
Data wydania: 2018
Data dodania: 18-kwi-2019
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 33, 2018, s. 83-108
Abstrakt: The presented article attempts to describe the local, regional and national brand in the terms of an image. The analysis is based on the assumption that an images are a significant interpretative framework of defining national and local brand. Reffering to the Walter Lippman’s concept of a “pictures in our heads” we try to drift away from the tradition of thinking about a local and national brand and open new way of its interpretation. The applied approach allows to define local/national brand as a) a mental image, something imagined, allegorical image of a city, country, product, which is created by the people (a social actors), which is shared, identified and longstanding and as b) a construct having a material strand. Based on gathered empirical materials the Authors describes the process of social creation of a local and national brand as well as distinguishes four main types of local brands/images: imposed images, long duration images, images for selling and brand mind map images.
Afiliacja: Anna Fiń - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Alla Karnaukh-Brożyna - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
URI: http://hdl.handle.net/11320/7735
DOI: 10.15290/pss.2018.33.05
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_33_2018_A_Fin_A_Karnaukh-Brozyna_Marka_jako_obraz.pdf2,19 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)