REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7735
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorFiń, Anna-
dc.contributor.authorKarnaukh-Brożyna, Alla-
dc.date.accessioned2019-04-18T09:24:20Z-
dc.date.available2019-04-18T09:24:20Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 33, 2018, s. 83-108pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7735-
dc.description.abstractThe presented article attempts to describe the local, regional and national brand in the terms of an image. The analysis is based on the assumption that an images are a significant interpretative framework of defining national and local brand. Reffering to the Walter Lippman’s concept of a “pictures in our heads” we try to drift away from the tradition of thinking about a local and national brand and open new way of its interpretation. The applied approach allows to define local/national brand as a) a mental image, something imagined, allegorical image of a city, country, product, which is created by the people (a social actors), which is shared, identified and longstanding and as b) a construct having a material strand. Based on gathered empirical materials the Authors describes the process of social creation of a local and national brand as well as distinguishes four main types of local brands/images: imposed images, long duration images, images for selling and brand mind map images.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectimagepl
dc.subjectlocalpl
dc.subjectreginal and national brandpl
dc.subjectWalter Lippmanpl
dc.subjectconstructionismpl
dc.subjectsocial creation of local brandspl
dc.titleMarka jako obrazpl
dc.title.alternativeBrand as an imagepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.33.05-
dc.description.AffiliationAnna Fiń - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowiepl
dc.description.AffiliationAlla Karnaukh-Brożyna - Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowiepl
dc.description.referencesAlexander J. (2010), Znaczenia społeczne. Studia z socjologii kulturowej, Kraków.pl
dc.description.referencesBauman Z. (1997), Prawodawcy i tłumacze, Warszawa.pl
dc.description.referencesBelting H. (2012), Antropologia obrazu, Szkice do nauki o obrazie, Kraków.pl
dc.description.referencesBerger P. L., Luckamann T. (2010), Społeczne tworzenie rzeczywistości, Warszawa.pl
dc.description.referencesBuzan T. (2004), Mapy Twoich myśli, Łódź.pl
dc.description.referencesGostkowski Z. (1959), Teoria stereotypu i poglądy na opinię społeczną Waltera Lippmanna, „Archiwum Historii Filozofii i Myśli Społecznej”, nr 5.pl
dc.description.referencesHeidegger M. (1993), Czas światoobrazu, [w:] J. Bochemla, A. Kisielewska, M. Pęczak (red.), Wiedza o kulturze. Audiowizualność w kulturze. Zagadnienia i wybór tekstów, Warszawa.pl
dc.description.referencesKubiak H. (1993), Stereotypy etniczne a komunikacja międzynarodowa, „Przegląd Polonijny”, nr 4.pl
dc.description.referencesLippman W. (1998), Public Opinion, New Brunshwick.pl
dc.description.referencesManterys A. (1997), Wielość rzeczywistości w teoriach socjologicznych, Warszawa.pl
dc.description.referencesMirzoeff N. (2012), Czym jest kultura wizualna, [w:] M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka (red.), Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Kraków.pl
dc.description.referencesOlechnicki K. (2003), Antropologia obrazu. Fotografia jako metoda, przedmiot i medium nauk społecznych, Warszawa.pl
dc.description.referencesRose G. (2010), Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, Warszawa.pl
dc.description.referencesRzepińska M. (1988), W kręgu malarstwa, Warszawa.pl
dc.description.referencesSłownik Języka Polskiego, http://sjp.pwn.pl/sjp/obraz;2491859.html, [15.04.2016].pl
dc.description.referencesSzromnik A. (2012), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Warszawa.pl
dc.description.referencesSztompka P. (2012), Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesSztompka P. (2012), Wyobraźnia wizualna i socjologia, [w:] M. Boguna-Borowska, P. Sztompka (red.), Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Kraków.pl
dc.description.referencesWendland M. (2011), Konstuktywizm komunikacyjny, Poznań.pl
dc.description.volume33
dc.description.firstpage83pl
dc.description.lastpage108pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_33_2018_A_Fin_A_Karnaukh-Brozyna_Marka_jako_obraz.pdf2,19 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)