Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6742
Tytuł: | Learning teaching or how to motivate students to learn foreign languages |
Inne tytuły: | Uczymy się uczyć, czyli jak motywować uczniów do nauki języków obcych |
Autorzy: | Botwina, Renata |
Słowa kluczowe: | motivation extrinsic motivation intrinsic motivation creative foreign language teaching motivating strategies motywacja motywacja zewnętrzna/wewnętrzna kreatywne nauczanie języków obcych strategie motywacyjne |
Data wydania: | 2017 |
Data dodania: | 5-lip-2018 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 21, 2017, s. 85-95 |
Abstrakt: | The role of motivation in education has been described from different perspectives and in various contexts. All researchers underline its complex nature. The answer to the question: “How to get pupils to do what you would like them to do” is not as easy as it might seem. Opposition, apathy, aversion and distraction, in one form or another, are almost always to confront educators in any learning environment. This would indicate that now, possibly more than ever, the ability to motivate creatively is a highly desirable prerequisite for every teacher. Modern school does not create ideal conditions for motivating students. School attendance is obligatory and learning actions are chosen and based on public beliefs what a student needs to be learning. Teachers work with a great number of students who often become frustrated, tired, confused and bored. This article is an attempt to prove that teachers can successfully affect their students’ motivation in the process of effective and creative foreign language teaching. If teachers want to achieve their definitive goal of helping students to make the most of their language learning experience, they should employ appropriate and effective motivational strategies. Rola motywacji w procesie nauczania została opisana przez wielu badaczy w różnych kontekstach i z różnych perspektyw. Wszyscy podkreślają złożoną naturę motywacji. Odpowiedź na pytanie jak zmotywować uczniów nie jest prosta. Nauczyciele pracujący w szkołach podstawowych oraz średnich często mają do czynienia z apatią uczniów, rozproszeniem lub brakiem zainteresowania lekcją. To wskazuje, iż obecnie, być może bardziej niż kiedykolwiek, zdolność motywowania twórczego jest wysoce pożądana. Ten artykuł jest próbą udowodnienia, że nauczyciele mogą skutecznie wpłynąć na motywację uczniów do nauki języków obcych. Autorka przedstawia szereg sprawdzonych strategii motywacyjnych, które pomogą nauczycielom języków obcych skutecznie zmotywować uczniów. |
Afiliacja: | Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Katedra Ukrainistyki |
E-mail: | r.botwina@uw.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/6742 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2017.21.06 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2017, tom XXI |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_21_R_Botwina_Learning_teaching_or_how_to_motivate_students.pdf | 199,49 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)