REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6742
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBotwina, Renata-
dc.date.accessioned2018-07-05T11:26:14Z-
dc.date.available2018-07-05T11:26:14Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 21, 2017, s. 85-95pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/6742-
dc.description.abstractThe role of motivation in education has been described from different perspectives and in various contexts. All researchers underline its complex nature. The answer to the question: “How to get pupils to do what you would like them to do” is not as easy as it might seem. Opposition, apathy, aversion and distraction, in one form or another, are almost always to confront educators in any learning environment. This would indicate that now, possibly more than ever, the ability to motivate creatively is a highly desirable prerequisite for every teacher. Modern school does not create ideal conditions for motivating students. School attendance is obligatory and learning actions are chosen and based on public beliefs what a student needs to be learning. Teachers work with a great number of students who often become frustrated, tired, confused and bored. This article is an attempt to prove that teachers can successfully affect their students’ motivation in the process of effective and creative foreign language teaching. If teachers want to achieve their definitive goal of helping students to make the most of their language learning experience, they should employ appropriate and effective motivational strategies.pl
dc.description.abstractRola motywacji w procesie nauczania została opisana przez wielu badaczy w różnych kontekstach i z różnych perspektyw. Wszyscy podkreślają złożoną naturę motywacji. Odpowiedź na pytanie jak zmotywować uczniów nie jest prosta. Nauczyciele pracujący w szkołach podstawowych oraz średnich często mają do czynienia z apatią uczniów, rozproszeniem lub brakiem zainteresowania lekcją. To wskazuje, iż obecnie, być może bardziej niż kiedykolwiek, zdolność motywowania twórczego jest wysoce pożądana. Ten artykuł jest próbą udowodnienia, że nauczyciele mogą skutecznie wpłynąć na motywację uczniów do nauki języków obcych. Autorka przedstawia szereg sprawdzonych strategii motywacyjnych, które pomogą nauczycielom języków obcych skutecznie zmotywować uczniów.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectmotivationpl
dc.subjectextrinsic motivationpl
dc.subjectintrinsic motivationpl
dc.subjectcreative foreign language teachingpl
dc.subjectmotivating strategiespl
dc.subjectmotywacjapl
dc.subjectmotywacja zewnętrzna/wewnętrznapl
dc.subjectkreatywne nauczanie języków obcychpl
dc.subjectstrategie motywacyjnepl
dc.titleLearning teaching or how to motivate students to learn foreign languagespl
dc.title.alternativeUczymy się uczyć, czyli jak motywować uczniów do nauki języków obcychpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2017.21.06-
dc.description.Emailr.botwina@uw.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Katedra Ukrainistykipl
dc.description.referencesBrophy J., Motivating Students to Learn, New York 1998.pl
dc.description.referencesChambers G., Motivating Language Learners Modern Language in Practice, Ontario 1999.pl
dc.description.referencesDornyei Z., Motivational Strategies in the Language Classroom, Cambridge 2006.pl
dc.description.referencesDornyei Z., Ushioda E., Teaching and Researching: Motivation, London 2011.pl
dc.description.referencesGood T., Brophy J., Looking in Classroom, New York 1994.pl
dc.description.referencesHarmer J., How to Teach English, London 1998.pl
dc.description.referencesHarmer J., The Practice of English Language Teaching, London 2001.pl
dc.description.referencesLewis M and Hill J., Practical techniques for Language Teaching, Cambridge 1992.pl
dc.description.referencesMalcolm X, The Autobiography of Malcolm X as told to Alex Haley, New York 1965.pl
dc.description.referencesScheidecker D., Freeman W., Becoming a Legendary Teacher: To Instruct and Inspire, London 2009.pl
dc.description.referencesWlodkowski R., Enhancing Adult Motivation to Learn, London 1996.pl
dc.description.referencesKrashen S., Principles and Practice in Second Language Acquisition, 2009, http://www.sdkrashen.com/content/books/principles_ and_ practice.pdf, dostęp: 10.06.2017.pl
dc.description.referencesMaehr M., Midgley C., Enhancing Students Motivation: A School Approach, 1991, http://www.unco.edu/cebs/psychology/kevinpugh/motivation_project/resources/maehr_midgley91.pdf, dostęp: 10.06.2017.pl
dc.description.referencesRader L., Goal Setting for Students and Teachers Six Steps to Success, 2005, http://ajhs.auburn.cnyric.org/teachers/Jonathan_Roberts/Calendar2/S01DD241301DD2475.0/Goal%20Setting.pdf, dostęp: 10.06.2017.pl
dc.description.referencesRyan R., Deci E., Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions, 2000, http://mmrg.pbworks.c0om/f/Ryan,+Deci+00.pdf, dostęp: 10.06.2017.pl
dc.description.referencesvon Goethe J., http://quotationsbook.com/quote/563/, dostęp: 10.06.2017.pl
dc.description.volume21-
dc.description.firstpage85pl
dc.description.lastpage95pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2017, tom XXI

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_21_R_Botwina_Learning_teaching_or_how_to_motivate_students.pdf199,49 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)