Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6740
Tytuł: | Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach (nie tylko) języka obcego |
Inne tytuły: | Teaching (not only English) to Learners with Special Educational Needs |
Autorzy: | Bieńkowska, Izabela Polok, Krzysztof |
Słowa kluczowe: | uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) ustalenia prawne działalność edukacyjna w klasie szkolnej lekcja językowa w klasie pedagogicznie niejednorodnej SEN learners legal SEN-related acts educational activity to dyslexic learners foreign language lessons in pedagogically divergent classrooms |
Data wydania: | 2017 |
Data dodania: | 5-lip-2018 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 21, 2017, s. 59-73 |
Abstrakt: | Artykuł omawia niektóre z form pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) na lekcjach językowych (i nie tyko), wskazując na szereg istotnych aspektów, na które uważny nauczyciel języka obcego powinien zwrócić szczególną uwagę. Oprócz przedstawienia szeregu obowiązujących obecnie aktów prawnych, scalających i warunkujących tego typu formy działalności edukacyjnej, w artykule zaprezentowano sposoby pracy z tego typu uczniami (głównie zaś z uczniami dyslektycznymi) możliwe do wykorzystania w trakcie działalności językowej w klasie. W końcowej części artykułu omówiono sposoby pracy i organizacji lekcji językowej w klasie, w której oprócz uczniów dyslektycznych znajdują się także uczniowie niewykazujący tego typu zaburzeń. The paper discusses some of the selected forms of work with learners with special educational needs (SEN) to be delivered during (not only) foreign language classes. Apart from presenting currently mandatory legal acts that concern different forms of work with SEN learners the paper discusses selected effective pedagogical approaches possible for application during (not only) foreign language lessons. In the final part of the paper we make an attempt to analyze these forms of effective foreign language deliverance to (mostly dyslexic) learners that can be applied to pedagogically divergent learners that are commonly found in many classrooms. |
Afiliacja: | dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. ATH - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Wydział Społeczno-Humanistyczny, Katedra Pedagogiki dr hab. Krzysztof Polok, prof. ATH - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Wydział Społeczno-Humanistyczny, Katedra Anglistykil |
E-mail: | Izabela Bieńkowska: izabela.bienkowska@wp.pl Krzysztof Polok: sworntran@interia.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/6740 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2017.21.04 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2017, tom XXI |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_21_I_Bienkowska_K_Polok_Praca_z_uczniem.pdf | 226,57 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)