REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6740
Tytuł: Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach (nie tylko) języka obcego
Inne tytuły: Teaching (not only English) to Learners with Special Educational Needs
Autorzy: Bieńkowska, Izabela
Polok, Krzysztof
Słowa kluczowe: uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
ustalenia prawne
działalność edukacyjna w klasie szkolnej
lekcja językowa w klasie pedagogicznie niejednorodnej
SEN learners
legal SEN-related acts
educational activity to dyslexic learners
foreign language lessons in pedagogically divergent classrooms
Data wydania: 2017
Data dodania: 5-lip-2018
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 21, 2017, s. 59-73
Abstrakt: Artykuł omawia niektóre z form pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) na lekcjach językowych (i nie tyko), wskazując na szereg istotnych aspektów, na które uważny nauczyciel języka obcego powinien zwrócić szczególną uwagę. Oprócz przedstawienia szeregu obowiązujących obecnie aktów prawnych, scalających i warunkujących tego typu formy działalności edukacyjnej, w artykule zaprezentowano sposoby pracy z tego typu uczniami (głównie zaś z uczniami dyslektycznymi) możliwe do wykorzystania w trakcie działalności językowej w klasie. W końcowej części artykułu omówiono sposoby pracy i organizacji lekcji językowej w klasie, w której oprócz uczniów dyslektycznych znajdują się także uczniowie niewykazujący tego typu zaburzeń.
The paper discusses some of the selected forms of work with learners with special educational needs (SEN) to be delivered during (not only) foreign language classes. Apart from presenting currently mandatory legal acts that concern different forms of work with SEN learners the paper discusses selected effective pedagogical approaches possible for application during (not only) foreign language lessons. In the final part of the paper we make an attempt to analyze these forms of effective foreign language deliverance to (mostly dyslexic) learners that can be applied to pedagogically divergent learners that are commonly found in many classrooms.
Afiliacja: dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. ATH - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Wydział Społeczno-Humanistyczny, Katedra Pedagogiki
dr hab. Krzysztof Polok, prof. ATH - Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Wydział Społeczno-Humanistyczny, Katedra Anglistykil
E-mail: Izabela Bieńkowska: izabela.bienkowska@wp.pl
Krzysztof Polok: sworntran@interia.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/6740
DOI: 10.15290/lingdid.2017.21.04
ISSN: 1731-6332
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2017, tom XXI

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_21_I_Bienkowska_K_Polok_Praca_z_uczniem.pdf226,57 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)