Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6682
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kowalska, Małgorzata | - |
dc.contributor.author | Korzeniecka-Bondar, Alicja | - |
dc.date.accessioned | 2018-06-15T11:35:16Z | - |
dc.date.available | 2018-06-15T11:35:16Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2(8), s. 51-66 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/6682 | - |
dc.description.abstract | W rozmowie podjętych zostało szereg wątków dotyczących uniwersytetu jako przestrzeni tworzenia wiedzy, formowania przyszłych elit oraz miejsca pracy. Filozof Małgorzata Kowalska dokonuje szerokiej analizy współczesnych trendów funkcjonowania uniwersytetu oraz przemian pracy akademików. Ukazuje też konsekwencje neoliberalnego uwikłania uniwersytetu dla rozumienia jego misji oraz definiowania istoty pracy nauczycieli akademickich. | pl |
dc.description.abstract | The interview included several topics concerning university regarded as the knowledge production space, a place forming future elites, and a place of work. Philosopher Małgorzata Kowalska presents an extensive analysis of the current trends in university functioning and of the changes in the work of academics. She also shows the consequences of neoliberal entanglement of university for the understanding of its mission and defining the essence of university teachers’ work. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | uniwersytet | pl |
dc.subject | reforma | pl |
dc.subject | wiedza | pl |
dc.subject | konkurencja | pl |
dc.subject | działania pozorne | pl |
dc.subject | university | pl |
dc.subject | reform | pl |
dc.subject | knowledge | pl |
dc.subject | competition | pl |
dc.subject | superficial activities | pl |
dc.title | Uniwersytet w ryzach myślenia technokratyczno-biznesowego. Małgorzata Kowalska w rozmowie z Alicją Korzeniecką-Bondar | pl |
dc.title.alternative | University vs the technocratic and business-oriented approach | pl |
dc.type | Other | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2017.08.05 | - |
dc.description.Email | Małgorzata Kowalska: malkowal@gmail.com | pl |
dc.description.Email | Alicja Korzeniecka-Bondar: alibon@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Małgorzata Kowalska - Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.Affiliation | Alicja Korzeniecka-Bondar - Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Brzezicka, B. (2017). Nauka? Praca jak każda inna! Krytyka Polityczna. Pozyskano z: http://krytykapolityczna.pl/nauka/nauka-praca-jak-kazda-inna/, (data dostępu: 30.09.2017). | pl |
dc.description.references | Kant, I. (1984). Krytyka praktycznego rozumu. Przekł. oraz przedm. J. Gałecki. Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Lyotard, J.F. (1997). Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy. Przekł. M. Kowalska, J. Migasiński. Warszawa: Fundacja Aletheia. | pl |
dc.description.references | Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 7 grudnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2016). | pl |
dc.description.references | Sławek, T., Stępień T., Gielaty, I., Koziołek R., Bielak, T. (2010). Darwinizm na uniwersytecie. Świat i Słowo, 1(14), s. 15–33. | pl |
dc.description.references | Szadkowski, K. (2015). Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.issue | 2(8) | - |
dc.description.firstpage | 51 | pl |
dc.description.lastpage | 66 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2 Varia (WFiloz) Varia (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2017_M_Kowalska_A_Korzeniecka-Bondar_Uniwersytet_w_ryzach_myslenia_technokratyczno-biznesowego.pdf | 196,01 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL