REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6682
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKowalska, Małgorzata-
dc.contributor.authorKorzeniecka-Bondar, Alicja-
dc.date.accessioned2018-06-15T11:35:16Z-
dc.date.available2018-06-15T11:35:16Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2(8), s. 51-66pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/6682-
dc.description.abstractW rozmowie podjętych zostało szereg wątków dotyczących uniwersytetu jako przestrzeni tworzenia wiedzy, formowania przyszłych elit oraz miejsca pracy. Filozof Małgorzata Kowalska dokonuje szerokiej analizy współczesnych trendów funkcjonowania uniwersytetu oraz przemian pracy akademików. Ukazuje też konsekwencje neoliberalnego uwikłania uniwersytetu dla rozumienia jego misji oraz definiowania istoty pracy nauczycieli akademickich.pl
dc.description.abstractThe interview included several topics concerning university regarded as the knowledge production space, a place forming future elites, and a place of work. Philosopher Małgorzata Kowalska presents an extensive analysis of the current trends in university functioning and of the changes in the work of academics. She also shows the consequences of neoliberal entanglement of university for the understanding of its mission and defining the essence of university teachers’ work.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectuniwersytetpl
dc.subjectreformapl
dc.subjectwiedzapl
dc.subjectkonkurencjapl
dc.subjectdziałania pozornepl
dc.subjectuniversitypl
dc.subjectreformpl
dc.subjectknowledgepl
dc.subjectcompetitionpl
dc.subjectsuperficial activitiespl
dc.titleUniwersytet w ryzach myślenia technokratyczno-biznesowego. Małgorzata Kowalska w rozmowie z Alicją Korzeniecką-Bondarpl
dc.title.alternativeUniversity vs the technocratic and business-oriented approachpl
dc.typeOtherpl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2017.08.05-
dc.description.EmailMałgorzata Kowalska: malkowal@gmail.compl
dc.description.EmailAlicja Korzeniecka-Bondar: alibon@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationMałgorzata Kowalska - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.AffiliationAlicja Korzeniecka-Bondar - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBrzezicka, B. (2017). Nauka? Praca jak każda inna! Krytyka Polityczna. Pozyskano z: http://krytykapolityczna.pl/nauka/nauka-praca-jak-kazda-inna/, (data dostępu: 30.09.2017).pl
dc.description.referencesKant, I. (1984). Krytyka praktycznego rozumu. Przekł. oraz przedm. J. Gałecki. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesLyotard, J.F. (1997). Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy. Przekł. M. Kowalska, J. Migasiński. Warszawa: Fundacja Aletheia.pl
dc.description.referencesRozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 7 grudnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2016).pl
dc.description.referencesSławek, T., Stępień T., Gielaty, I., Koziołek R., Bielak, T. (2010). Darwinizm na uniwersytecie. Świat i Słowo, 1(14), s. 15–33.pl
dc.description.referencesSzadkowski, K. (2015). Uniwersytet jako dobro wspólne. Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.issue2(8)-
dc.description.firstpage51pl
dc.description.lastpage66pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2017, nr 2
Varia (WFiloz)
Varia (WNoE)

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons