Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
                
    
    http://hdl.handle.net/11320/5954| Tytuł: | Locus educandi: miasto jako przestrzeń nieformalnej edukacji międzykulturowej | 
| Inne tytuły: | Locus educandi: city as the area of informal, intercultural education | 
| Autorzy: | Pilarska, Justyna | 
| Słowa kluczowe: | city pedagogy of place culturally diverse community social capital intercultural education informal education Sarajevo  | 
| Data wydania: | 2017 | 
| Data dodania: | 25-paź-2017 | 
| Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | 
| Źródło: | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 30, 2017, s. 154-166 | 
| Abstrakt: | Anthropological and sociological reflections over the city often stress its importance as a dynamic creation, that shapes the identity of its dwellers, hence it is a place of upbringing – locus educandi. It is, therefore, not ideologically-free area, and can serve as a point of departure for the reflections within the framework of pedagogy or cross-cultural education. The city is a symbolic sphere, where, as a part of the everyday life interactions, the encounter with the Other takes place. Thus, such area can make individuals familiar with the latter. At the same time the city becomes a material foundation for intercultural education, upon which (cross-cultural) social capital can be built. Such way of understating the city points to its properties as a phenomenological experience, what, in turn, makes relations with the place psychological and semantic. This paper analyzes selected theories of the city as a social and anthropological area, revealing its pedagogical potential. The latter – as exemplified by Sarajevo – can be used in various educational projects in culturally diverse communities. | 
| Afiliacja: | Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Wrocławski | 
| E-mail: | justyna.pilarska@uwr.edu.pl | 
| URI: | http://hdl.handle.net/11320/5954 | 
| DOI: | 10.15290/pss.2017.30.11 | 
| ISSN: | 1230-2392 | 
| Typ Dokumentu: | Article | 
| Występuje w kolekcji(ach): | Pogranicze. Studia Społeczne, 2017, tom XXX | 
Pliki w tej pozycji:
| Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Pogranicze_30_2017_J_Pilarska_Locus_educandi_miasto_jako_przestrzen_nieformalnej_edukacji_miedzykulturowej.pdf | 133,74 kB | Adobe PDF | Otwórz | 
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)
