Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/4000
Tytuł: | Teaching English to Preschool Learners |
Inne tytuły: | Przedszkolna nauka języka angielskiego |
Autorzy: | Polok, Krzysztof |
Słowa kluczowe: | cognition FL learning/teaching language acquisition YL the immersion method kindergarten education kognicja nauka/nauczanie języka obcego przyswajanie języka metoda immersyjna nauczanie przedszkolne |
Data wydania: | 2015 |
Data dodania: | 16-mar-2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, tom XIX, 2015, s. 213-226 |
Abstrakt: | The paper discusses the status quo and the would-be possibilities of kindergarten FL teaching. While analyzing the current forms and tendencies in teaching English to YL (Young Learners), it is postulated the only reliable form of teaching a FL to such groups of learners is to maximize their cognitive potential, so as to help them discover the language in an acquisitive way. Following the current research, it is suggested that the challenge-like conditions that are naturally formed to YL in the case of learning their mother tongue (MT) are to be extended so as to help them learn a FL as well. The final part of the paper provides a discussion over the current research results that refer to the paper topic. W pracy omówiono stan obecny oraz możliwe drogi rozwoju istotnych zagadnień nauczania języka docelowego (drugiego) w odniesieniu do dzieci przedszkolnych. Na bazie analizy obecnych form oraz tendencji, jak również badań przeprowadzonych ostatnio w tym względzie, dotyczących nauki języka angielskiego w przedszkolach, został wysunięty postulat takiego połączenia pracy nad językiem angielskim w odniesieniu do tych grup uczniów, aby możliwie maksymalnie otworzyć ich aparat kognitywny na względnie naturalne możliwości zaznajamiania się z językiem docelowym. Końcowa część artykułu zawiera dyskusję uzyskanych wyników badawczych i wskazuje, iż nie wszystkie z badanych dzieci były w stanie samorzutnie przetworzyć warunki rzeczywistości nadanej (np. przez nauczyciela) na warunki rzeczywistości realnej (czyli osobistej komunikacji językowej). |
Afiliacja: | Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Wydział Społeczno-Humanistyczny, Katedra Anglistyki |
E-mail: | sworntran@interia.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/4000 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2015.19.15 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2015, tom XIX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_19_Polok.pdf | 153,49 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)