REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4000
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPolok, Krzysztof-
dc.date.accessioned2016-03-16T12:38:27Z-
dc.date.available2016-03-16T12:38:27Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationLinguodidactica, tom XIX, 2015, s. 213-226pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4000-
dc.description.abstractThe paper discusses the status quo and the would-be possibilities of kindergarten FL teaching. While analyzing the current forms and tendencies in teaching English to YL (Young Learners), it is postulated the only reliable form of teaching a FL to such groups of learners is to maximize their cognitive potential, so as to help them discover the language in an acquisitive way. Following the current research, it is suggested that the challenge-like conditions that are naturally formed to YL in the case of learning their mother tongue (MT) are to be extended so as to help them learn a FL as well. The final part of the paper provides a discussion over the current research results that refer to the paper topic.pl
dc.description.abstractW pracy omówiono stan obecny oraz możliwe drogi rozwoju istotnych zagadnień nauczania języka docelowego (drugiego) w odniesieniu do dzieci przedszkolnych. Na bazie analizy obecnych form oraz tendencji, jak również badań przeprowadzonych ostatnio w tym względzie, dotyczących nauki języka angielskiego w przedszkolach, został wysunięty postulat takiego połączenia pracy nad językiem angielskim w odniesieniu do tych grup uczniów, aby możliwie maksymalnie otworzyć ich aparat kognitywny na względnie naturalne możliwości zaznajamiania się z językiem docelowym. Końcowa część artykułu zawiera dyskusję uzyskanych wyników badawczych i wskazuje, iż nie wszystkie z badanych dzieci były w stanie samorzutnie przetworzyć warunki rzeczywistości nadanej (np. przez nauczyciela) na warunki rzeczywistości realnej (czyli osobistej komunikacji językowej).pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectcognitionpl
dc.subjectFL learning/teachingpl
dc.subjectlanguage acquisitionpl
dc.subjectYLpl
dc.subjectthe immersion methodpl
dc.subjectkindergarten educationpl
dc.subjectkognicjapl
dc.subjectnauka/nauczanie języka obcegopl
dc.subjectprzyswajanie językapl
dc.subjectmetoda immersyjnapl
dc.subjectnauczanie przedszkolnepl
dc.titleTeaching English to Preschool Learnerspl
dc.title.alternativePrzedszkolna nauka języka angielskiegopl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2015.19.15-
dc.description.Emailsworntran@interia.plpl
dc.description.AffiliationAkademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Wydział Społeczno-Humanistyczny, Katedra Anglistykipl
dc.description.referencesJensen E., Teaching with the Brain in Mind, Alexandria 2005.pl
dc.description.referencesLaszczak A., Learning Environment – Differences Between Poland and Denmark, Unpublished bachelor dissertation ATH, Bielsko-Biała 2014.pl
dc.description.referencesMalamah-Thomas A., Classroom Interaction, Oxford 1988.pl
dc.description.referencesManowska M., Stressing Pre-school Children FL (English) Effectiveness. A Comparative Study, Unpublished BA dissertation ATH, Bielsko-Biała 2014.pl
dc.description.referencesPhillips S., Young Learners, Oxford 1993.pl
dc.description.referencesRodriguez R., Caught between two languages, [w:] Language Awareness, P. Eschholz, A. Rosa, V. Clark (red.), New York 1990.pl
dc.description.referencesSzpotowicz M., Szulc-Kurpaska M., Teaching English to Young Learners, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesWhorf B., Language, Thought, and Reality: Selected Writings of Benjamin Lee Whorf, John B. Carroll (red.), Chicago 1956.pl
dc.description.referencesWygotski L., Myślenie i znak w rozwoju dziecka, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesYtreberg L., Scott W., Teaching English to Children, New York 1990.pl
dc.description.referencesZull J., The Art of Changing the Brain; Enriching the Practice of Teaching by Exploring the Practice of Learning, Stylus 2006.pl
dc.description.referenceshttp://ec.europa.eu/languages/policy/language-policy/documents/young_en.pdf, [online], dostęp: 15.01.2015.pl
dc.description.pages213-226pl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2015, tom XIX

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_19_Polok.pdf153,49 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)