REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3994
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKarolczuk, Marzanna-
dc.date.accessioned2016-03-15T12:32:28Z-
dc.date.available2016-03-15T12:32:28Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationLinguodidactica, tom XIX, 2015, s. 123-139pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3994-
dc.description.abstractCelem artykułu jest podjęcie dyskusji na temat uzyskiwania kwalifikacji do nauczania dwóch języków obcych oraz wykorzystania zdobytej akademickiej wiedzy i umiejętności w pracy w szkole. Autorka przedstawia również wyniki badania przeprowadzonego wśród czynnych nauczycieli posiadających kwalifikacje do nauczania języka angielskiego i rosyjskiego. Przygotowanie optymalnych rozwiązań w tym obszarze wydaje się istotne ze względu na potrzeby rynku pracy związane z zatrudnianiem w szkołach nauczycieli, którzy mogą nauczać na różnych poziomach edukacyjnych dwóch przedmiotów.pl
dc.description.abstractThe purpose of these considerations is to reflect on acquiring qualifications to teach two foreign languages and the use of the acquired knowledge and skills in school practice, as well as the presentation of the results of a survey conducted among active teachers qualified to teach English and Russian. The search for optimal solutions in this area seems to be important due to the needs of the labor market, related to the employment of school teachers – doublesubject teachers.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectkwalifikacje do nauczania dwóch języków obcychpl
dc.subjectjęzyk rosyjski i angielskipl
dc.subjectnauczanie języków obcych w szkolepl
dc.subjecttransfer wiedzy i umiejętnościpl
dc.subjectqualifications to teach two foreign languagespl
dc.subjectRussian and English languagepl
dc.subjectteaching of foreign languages in schoolpl
dc.subjecttransfer of knowledge and skillspl
dc.titleKwalifikacje do nauczania dwóch języków obcych jako wyzwanie edukacyjnepl
dc.title.alternativeQualifications for teaching two foreign languages as an educational challengepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2015.19.09-
dc.description.Emailkarolczuk.m@poczta.onet.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiejpl
dc.description.referencesArabski J., O przyswajaniu języka drugiego (obcego), Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesBoratyńska-Sumara J., Specyficzne cechy wielojęzyczności indywidualnej nabywanej w kontekście szkolnym. Analiza na przykładzie studentów specjalności filologia angielska z językiem dodatkowym – język niemiecki, „Lingwistyka stosowana” 2015, nr 12, s. 15-33, [online], http://www.ls.uw.edu.pl/documents/7276721/125543742+Lingwistyka+Stosowana-+12+Joanna+Boratynska-Sumara.pdf (dostęp: 17.06.2015).pl
dc.description.referencesChłopek Z., Kształcenie nauczycieli języków trzecich lub kolejnych, [w:] Nauczyciel języków obcych dziś i jutro, M. Pawlak, A. Mystkowska-Wiertelak, A. Pietrzykowska (red.), Poznań –Kalisz 2009, s. 167-177.pl
dc.description.referencesGruszczyński L. A., Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych, Katowice 2001.pl
dc.description.referencesHinc J., Zur Förderung der Sprachbewusstheit – Vergleichen Und Besprechen der grammatischen Strukturen, „Neofilolog” 2014, nr 42/1, s. 39-50.pl
dc.description.referencesKarolczuk M., Praktyki pedagogiczne studenta w gimnazjum na lekcji języka rosyjskiego (drugiego obcego). Opracowanie badań własnych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Filologiczna. Glottodydaktyka 5” 2013, z. 80, s. 136-148.pl
dc.description.referencesKusiak M., Rola języka polskiego w nauczaniu języków obcych, [w:] Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych, M. Pawlak, M. Derenowski, B. Wolski (red.), Poznań – Kalisz 2009, s. 55-66.pl
dc.description.referencesŁobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2008.pl
dc.description.referencesŁyp-Bielecka A., W jaki sposób lekcja języka ojczystego może przyczynić się do rozwoju wielojęzyczności uczniów, „Neofilolog” 2012, nr 39/2, s. 157-169.pl
dc.description.referencesMackiewicz M., Biografia językowa jako przyczynek do refleksji nad motywacją do nauki języka niemieckiego, „Neofilolog” 2014, nr 42/2, s. 181-200.pl
dc.description.referencesMalinowski L., Edukacja nauczycieli w Europie, „Forum Akademickie” 2004, nr 3, [online], http://forumakad.pl/archiwum/2004/04/13-za-edukacja_nauczycieli_w_europie.htm (dostęp: 28.08.2014).pl
dc.description.referencesNowak I., Transfer w kontekście dydaktyki językowej w dobie postkomunikacyjnej, „Lingwistyka Stosowana” 2015, nr 12, s. 69-80.pl
dc.description.referencesPlęs Ł., DaF oraz EFL w ujęciu komplementarnym, „Lingwistyka Stosowana” 2015, nr 12, s. 97-105, [online], http://www.ls.uw.edu.pl/documents/7276721125543748+Lingwistyka+Stosowana+12+%C5%81ukasz+Ples.pdf (dostęp: 23.04.2015).pl
dc.description.referencesRozporządzenie 2004: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 r. w sprawie standardów kształcenia nauczycieli, Dz.U. 2004, nr 207, poz. 2110, [online], http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20042072110 (dostęp: 15.06.2015).pl
dc.description.referencesRozporządzenie 2012: Rozporządzenie MNiSW z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, Dz.U. 2012, poz. 131, [online], http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20120000131 (dostęp: 16.06.2015).pl
dc.description.referencesStępkowska A., Polityka językowa w zakresie nauczania pierwszego języka obcego w wielojęzycznym kraju na przykładzie Szwajcarii – inspirujące doświadczenia, „Neofilolog” 2011, nr 37, s. 215-228.pl
dc.description.referencesStrzemeska R., Dziecko w wieży Babel czyli przygotowanie do wielojęzyczności na etapie wczesnoszkolnym, „Neofilolog” 2010, nr 35, s. 75-84.pl
dc.description.referencesWiłkomirska A., Reforma kształcenia nauczycieli a zmiany w strukturze kompetencji, [online], http://www.pedagog.uw.edu.pl/strony/awilkomirska/index.php?id=6 (dostęp 28.08.2014).pl
dc.description.referencesWysocka M., Wywiad i obserwacje lekcji w badaniach nad osobą nauczyciela języków obcych, „Neofilolog” 2009, nr 32, s. 139-149.pl
dc.description.referencesWilczyńska W., Michońska-Stadnik A., Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesZ problematyki błędów obcojęzycznych, F. Grucza (red.), Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesАндреева-Сюссен И.Л., Другому как понять тебя? ... Обучение русскому языку в перспективе взаимоотношений родной и изучаемой культур, „Русский язык за рубежом” 2007, № 2, s. 20-25.pl
dc.description.referencesБим И.Л., Концепция обучения второму иностранному языку (немецкому на базе английского), Обнинск 2001.pl
dc.description.referencesУсманова Ф.С., Роль родного языка в условиях формирования триязычия, „Иностранные языки в школе” 2009, № 8, s. 77-79.pl
dc.description.referencesЩепилова А.В., Концепция обучения второму иностранному языку (французскому на базе английского), Москва 1999.pl
dc.description.pages123-139pl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WFil)
Linguodidactica, 2015, tom XIX

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_19_Karolczuk.pdf164,33 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)