Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3990
Tytuł: | Jak korzystają ze słowników studenci małych filologii? |
Inne tytuły: | How do students of less commonly taught languages use dictionaries? |
Autorzy: | Grzeszak, Anna |
Słowa kluczowe: | korzystanie ze słowników język węgierski język fiński język estoński słowniki dwujęzyczne słowniki jednojęzyczne dictionary use Hungarian language Finnish language Estonian language bilingual dictionaries monolingual dictionaries |
Data wydania: | 2015 |
Data dodania: | 14-mar-2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, tom XIX, 2015, s. 63-77 |
Abstrakt: | Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu dotychczasowe ustalenia dotyczące sposobu korzystania ze słowników przez osoby uczące się języków obcych (przede wszystkim języka angielskiego) są prawdziwe w odniesieniu do studentów Katedry Hungarystyki Uniwersytetu Warszawskiego, uczących się trzech mniej popularnych języków: fińskiego, węgierskiego oraz estońskiego. W artykule zaprezentowano wyniki badania ankietowego, które skupiało się wokół następujących zagadnień: 1) jak często studenci korzystają ze słowników, 2) jak często korzystają ze słowników poszczególnych typów, 3) jak
oceniają słowniki, z których korzystają. The paper attempts to answer the question to what extent the existing findings on the dictionary use (concerning mainly learners of English) are true for the students of the Department of Hungarian Language at the University of Warsaw, who learn three less commonly taught languages: Finnish, Hungarian and Estonian. The paper presents the results of a survey which focused on the following issues: 1) how often the students use dictionaries, 2) how frequently they use dictionaries of different types, 3) how they rate the dictionaries they use. |
Afiliacja: | Uniwersytet Warszawski, Wydział Neofilologii, Katedra Hungarystyki |
E-mail: | anna.grzeszak@uw.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/3990 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2015.19.05 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2015, tom XIX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_19_Grzeszak.pdf | 266,66 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)