Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3074
Tytuł: | Otwartość na Innego. Twórcze orientacje życiowe w projekcie edukacji międzykulturowej |
Inne tytuły: | Openness Toward Other. Innovative Life Orientation in the Project of Intercultural Education |
Autorzy: | Cudowska, Agata |
Słowa kluczowe: | religiously mixed marriage religion secularization acculturation |
Data wydania: | 2015 |
Data dodania: | 16-lip-2015 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 63-75 |
Abstrakt: | In the following article author presents the theoretical assumptions of the concept of creative life orientation, the specificity of creative life orientation, and the theoretical assumptions of the concept of holistic intercultural education. This article presents the collaborative areas of both concepts: ontological assumptions in philosophy of dialogue, metaphysics of orientation, human pedagogy and empirical research as exemplification of these concepts. Openness to Another, dialogue with Him and creative understanding of Another are very important in the concept of creative life orientation and in the concept of holistic intercultural education. |
E-mail: | a.cudowska@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/3074 |
DOI: | 10.15290/pss.2015.25.04 |
ISSN: | 1230-2392 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_25_Cudowska.pdf | 154,99 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)