Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3074
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Cudowska, Agata | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-16T10:09:43Z | - |
dc.date.available | 2015-07-16T10:09:43Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 63-75 | pl |
dc.identifier.issn | 1230-2392 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/3074 | - |
dc.description.abstract | In the following article author presents the theoretical assumptions of the concept of creative life orientation, the specificity of creative life orientation, and the theoretical assumptions of the concept of holistic intercultural education. This article presents the collaborative areas of both concepts: ontological assumptions in philosophy of dialogue, metaphysics of orientation, human pedagogy and empirical research as exemplification of these concepts. Openness to Another, dialogue with Him and creative understanding of Another are very important in the concept of creative life orientation and in the concept of holistic intercultural education. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | religiously mixed marriage | pl |
dc.subject | religion | pl |
dc.subject | secularization | pl |
dc.subject | acculturation | pl |
dc.title | Otwartość na Innego. Twórcze orientacje życiowe w projekcie edukacji międzykulturowej | pl |
dc.title.alternative | Openness Toward Other. Innovative Life Orientation in the Project of Intercultural Education | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/pss.2015.25.04 | - |
dc.description.Email | a.cudowska@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.references | Bachtin M. (1986), Estetyka twórczości słownej, przeł. D. Ulicka, Warszawa | pl |
dc.description.references | Bachtin M. (1970), Problemy poetyki Dostojewskiego, przeł. N. Modzelewska, Warszawa | pl |
dc.description.references | Bachtin M. (1982), Problemy literatury i estetyki, przeł. W. Grajewski, Warszawa | pl |
dc.description.references | Bachtin M. (1983), Dialog – język – literatura, Warszawa | pl |
dc.description.references | Bibler W. (1992), Myślenie jako dialog, przeł. i wstęp J. Dobieszewski, Warszawa | pl |
dc.description.references | Buber M. (1991), O Ja i Ty, [w:] B. Baran (red.), Filozofia dialogu, Kraków | pl |
dc.description.references | Buber M. (1992), Ja i Ty: wybór pism filozoficznych, wybór, przeł. i wstęp J. Doktór, Warszawa | pl |
dc.description.references | Craft A. (2000), Creativity Across the Primary Curriculum, London and New York | pl |
dc.description.references | Cudowska A. (1997), Orientacje życiowe współczesnych studentów, Białystok | pl |
dc.description.references | Cudowska A. (2004), Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji, Białystok | pl |
dc.description.references | Cudowska A. (2014), Twórcze orientacje życiowe w dialogu edukacyjnym. Studium teoretyczno-empiryczne, Białystok | pl |
dc.description.references | Czerepaniak-Walczak M. (2006), Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka, Gdańsk | pl |
dc.description.references | Gadamer H. G. (1993), Prawda i metoda. Zarys hermeneutyki filozoficznej, przeł. B. Baran, Kraków | pl |
dc.description.references | Kłoskowska A. (1964), Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawa | pl |
dc.description.references | Korniłowicz K. (1976), Pomoc w tworzeniu jako zadanie pracy kulturalnej, [w:] O. Czerniawska (red.), Pomoc społeczno-kulturalna dla młodzieży pracującej i dorosłych. Wybór pism, Wrocław. | pl |
dc.description.references | Kozielecki J. (1987), Koncepcja transgresyjna człowieka, Warszawa | pl |
dc.description.references | Kozielecki J. (1997), Transgresja i kultura, Warszawa | pl |
dc.description.references | Kozielecki J. (2001), Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii, Warszawa | pl |
dc.description.references | Lévinas E. (2002), Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, przeł. M. Kowalska, Warszawa | pl |
dc.description.references | Modrzejewska-Świgulska M. (2007), Teorie twórczości codziennej, [w:] K. J. Szmidt, Pedagogika twórczości, Gdańsk | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J. (2005), Kreowanie tożsamości dziecka: wyzwania edukacji międzykulturowej, Gdańsk | pl |
dc.description.references | Radlińska H. (1979), Oświata i kultura wsi polskiej: wybór pism, Warszawa | pl |
dc.description.references | Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku pod przewodnictwem Jacques’a Delorsa. Edukacja. Jest w niej ukryty skarb (1998), Warszawa | pl |
dc.description.references | Richards R. (1999), Everyday Creativity, [w:] M. A. Runco, S. R. Pritzker (red.), Encyclopedia of Creativity, San Diego | pl |
dc.description.references | Richards R. i in. (1997), Creativity in manic-depres-sives cyclothymes their normal relatives, ans control subjects, [w:] R. Richards, M. A. Runco (red.), Eminent Creativity, Everyday Creativity and Health, London | pl |
dc.description.references | Runco M. A. (2005), Creativity Giftedness, [w:] R. J. Sternberg, J. Davidson (red.), Conceptions of Giftedness, Cambridge | pl |
dc.description.references | Runco M. A. (2006), Reasoning and personal creativity, [w:] J. C. Kaufman, J. Bear (red.), Creativity and Reason in Cognitive Development, Cambridge | pl |
dc.description.references | Schnädelbach H. (2001), Próba rehabilitacji animals rationale, przeł. K. Krzemieniowa, Warszawa | pl |
dc.description.references | Słownik współczesny języka polskiego (1998), t. 2, Warszawa | pl |
dc.description.references | Szmidt K. J. (2002), Wcześniej niż Fromm i Maslow: Korniłowicza i Radlińskiej koncepcje postawy twórczej na tle współczesnym, [w:] K. J. Szmidt i K. T. Piotrowski (red.), Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu, Kraków | pl |
dc.description.references | Szulakiewicz M. (2003), Dialog jako podstawa metafizyki. Od metafizyki fundamentu do metafizyki orientacji, [w:] J. Baniak (red.), Filozofia dialogu, t. 1, Poznań | pl |
dc.description.references | Świgulska M. (2009), Twórczość w wymiarze egalitarnym – krytyczna prezentacja stanowisk, [w:] S. Popek i in. (red.), Psychologia twórczości. Nowe horyzonty, Lublin | pl |
dc.description.references | Tischner J. (1993), Myślenie według wartości, Kraków | pl |
dc.description.references | Tischner J. (2000), Świat ludzkiej nadziei, Kraków | pl |
dc.description.references | Walczak P. (2007), Wychowanie jako spotkanie. Józefa Tischnera filozofia człowieka jako źródło inspiracji pedagogicznych, Kraków | pl |
dc.description.volume | 25 | - |
dc.description.firstpage | 63 | - |
dc.description.lastpage | 75 | - |
dc.identifier.citation2 | Pogranicze. Studia Społeczne | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_25_Cudowska.pdf | 154,99 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)