REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3074
Tytuł: Otwartość na Innego. Twórcze orientacje życiowe w projekcie edukacji międzykulturowej
Inne tytuły: Openness Toward Other. Innovative Life Orientation in the Project of Intercultural Education
Autorzy: Cudowska, Agata
Słowa kluczowe: religiously mixed marriage
religion
secularization
acculturation
Data wydania: 2015
Data dodania: 16-lip-2015
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 63-75
Abstrakt: In the following article author presents the theoretical assumptions of the concept of creative life orientation, the specificity of creative life orientation, and the theoretical assumptions of the concept of holistic intercultural education. This article presents the collaborative areas of both concepts: ontological assumptions in philosophy of dialogue, metaphysics of orientation, human pedagogy and empirical research as exemplification of these concepts. Openness to Another, dialogue with Him and creative understanding of Another are very important in the concept of creative life orientation and in the concept of holistic intercultural education.
E-mail: a.cudowska@uwb.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/3074
DOI: 10.15290/pss.2015.25.04
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_25_Cudowska.pdf154,99 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)