Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/2254
Tytuł: | Лингвометодические подходы к обучению просодии иноязычной речи |
Inne tytuły: | Lingua-didactic Approaches to Teaching Foreign Language Prosody Lingwodydaktyczne podejście w nauczaniu prozodii języków obcych |
Autorzy: | Галыня, Ирина В. |
Słowa kluczowe: | approach approach to learning activity approach behaviorism conscious approach functional approach prosodic features skills |
Data wydania: | 2014 |
Data dodania: | 16-gru-2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, tom XVIII, 2014, s. 29-37 |
Abstrakt: | The article reveals the contents of methodological approaches to teaching foreign languages.
Based on the author’s research, it gives analysis of the basic and the most advantageous
approaches to teaching the prosody of a foreign language. The author briefly provides the
foundations for classifying lingua-didactic approaches, and, using a comparative analysis of
the existing approaches to foreign language teaching, proves the advantage of implementing
the activity and functional approaches in teaching the prosody of a foreign language. The
author highlights the necessity of integrating lingua-didactic approaches at the crossroads
of adjacent sciences, with universal laws of speech prosody formation and specific features of
a given foreign language in focus. W artykule prezentowane jest sedno podejścia metodycznego oraz analiza podstawowych i najbardziej perspektywicznych podejść w nauczaniu prozodii języków obcych. Autor przedstawia podstawy dla klasyfikacji podejść lingwodydaktycznych z wykorzystaniem analizy porównawczej podejść już istniejących w nauczaniu języków obcych, udowadnia skuteczność aktywnego i funkcjonalnego podejść w nauczaniu prozodii. Omawiając podejścia lingwodydaktyczne autor zwraca szczególną uwagę na uniwersalne lingwistyczne zasady kształtowania mowy oraz cechy szczególne konkretnego języka obcego. |
Afiliacja: | Минский государственный лингвистический университет |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/2254 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2014.18.03 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2014, tom XVIII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_18_Galynja.pdf | 130,69 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)