REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2254
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorГалыня, Ирина В.-
dc.date.accessioned2014-12-16T11:17:59Z-
dc.date.available2014-12-16T11:17:59Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationLinguodidactica, tom XVIII, 2014, s. 29-37pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2254-
dc.description.abstractThe article reveals the contents of methodological approaches to teaching foreign languages. Based on the author’s research, it gives analysis of the basic and the most advantageous approaches to teaching the prosody of a foreign language. The author briefly provides the foundations for classifying lingua-didactic approaches, and, using a comparative analysis of the existing approaches to foreign language teaching, proves the advantage of implementing the activity and functional approaches in teaching the prosody of a foreign language. The author highlights the necessity of integrating lingua-didactic approaches at the crossroads of adjacent sciences, with universal laws of speech prosody formation and specific features of a given foreign language in focus.pl
dc.description.abstractW artykule prezentowane jest sedno podejścia metodycznego oraz analiza podstawowych i najbardziej perspektywicznych podejść w nauczaniu prozodii języków obcych. Autor przedstawia podstawy dla klasyfikacji podejść lingwodydaktycznych z wykorzystaniem analizy porównawczej podejść już istniejących w nauczaniu języków obcych, udowadnia skuteczność aktywnego i funkcjonalnego podejść w nauczaniu prozodii. Omawiając podejścia lingwodydaktyczne autor zwraca szczególną uwagę na uniwersalne lingwistyczne zasady kształtowania mowy oraz cechy szczególne konkretnego języka obcego.pl
dc.language.isorupl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectapproachpl
dc.subjectapproach to learningpl
dc.subjectactivity approachpl
dc.subjectbehaviorismpl
dc.subjectconscious approachpl
dc.subjectfunctional approachpl
dc.subjectprosodic featurespl
dc.subjectskillspl
dc.titleЛингвометодические подходы к обучению просодии иноязычной речиpl
dc.title.alternativeLingua-didactic Approaches to Teaching Foreign Language Prosodypl
dc.title.alternativeLingwodydaktyczne podejście w nauczaniu prozodii języków obcychpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2014.18.03-
dc.description.AffiliationМинский государственный лингвистический университетpl
dc.description.volume18pl
dc.description.firstpage29pl
dc.description.lastpage37pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2014, tom XVIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_18_Galynja.pdf130,69 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)