Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/2253
Tytuł: | Education meets arts: ’dramatic’ experiences in the foreign language classroom |
Inne tytuły: | Edukacja spotyka sztukę: ’dramatyczne’ doświadczenia w klasie językowej |
Autorzy: | Botwina, Renata |
Słowa kluczowe: | drama-in-education drama-based activities drama strategies communicative approach motivation real-life language situations |
Data wydania: | 2014 |
Data dodania: | 16-gru-2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, tom XVIII, 2014, s. 21-28 |
Abstrakt: | The article entitled ”Education meets arts: ’dramatic’ experiences in the foreign language
classroom” aims at presenting drama as an effective tool to be used in the foreign language
classroom. It describes the beginnings of drama-in-education and presents the most common
drama strategies. The author proves that in the modern English language classroom dramabased
activities are an invaluable source of meaningful communicative simulations. Firstly,
drama motivates shy students to participate in the group activities; secondly, drama-based
activities have an endless communicative potential being based on everyday communicative
situations; finally, they enlighten the classroom atmosphere and break the ice bringing fun and
joy both for the students and the teacher. Artykuł pt. „Edukacja spotyka sztukę: ’dramatyczne’ doświadczenia w klasie językowej” ma na celu przedstawienie dramy jako efektywnego narzędzia w nauczaniu języka obcego. Autor opisuje początki dramy w edukacji i przedstawia jej najbardziej popularne strategie. Artykuł dowodzi, iż w nowoczesnej klasie języka angielskiego zajęcia teatralne są nieocenionym źródłem komunikatywnych symulacji. Po pierwsze, zajęcia z wykorzystaniem dramy motywują nieśmiałych uczniów do udziału w zajęciach grupowych; po drugie, mają one nieskończony komunikacyjny potencjał; wreszcie, wprowadzają pozytywną atmosferę i przełamują lody w klasie zachęcając do zabawy i radości zarówno studentów jak i nauczycieli. |
Afiliacja: | Uniwersytet Warszawski |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/2253 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2014.18.02 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2014, tom XVIII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_18_Botwina.pdf | 133,5 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)