REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/19319
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMurawska, Iwona-
dc.date.accessioned2025-11-26T09:19:08Z-
dc.date.available2025-11-26T09:19:08Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2024, nr 2(22), s. 169-175pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/19319-
dc.description.abstractNa polskim rynku wydawniczym pojawił się nowy podręcznik z zakresu psychologii rozwojowej: Teorie rozwoju człowieka autorstwa Barbary M. Newman i Philipa R. Newmana, któremu poświęcone jest niniejsze studium recenzyjne. Poza dokonaniem charakterystyki tej pracy, podejmuję w nim próbę odpowiedzi na pytanie, czy wskazana propozycja stanowi nowe spojrzenie na zagadnienia psychologii rozwojowej, a także w jaki sposób lektura może przysłużyć się osobom zajmującym się edukacją.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsCC BY-SA 4.0 Attribution-ShareAlike 4.0 International-
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode-
dc.subjectpsychologiapl
dc.subjectteorie rozwojupl
dc.subjectpodręcznikpl
dc.subjectczłowiekpl
dc.subjectrozwójpl
dc.titleTeorie rozwoju człowieka Barbary M. Newman i Philipa R. Newmana – kompendium wiedzy z psychologii rozwojowej czy nowe otwarcie?pl
dc.typeOtherpl
dc.rights.holderAttribution-ShareAlike 4.0 Internationalpl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2024.22.13-
dc.description.Emailimurawska@umk.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniupl
dc.description.referencesBee, H. i Boyd, D. (2007). Psychologia rozwoju człowieka, przeł. J. Gilewicz i A. Wojciechowski. Wydawnictwo Zysk i S-ka.pl
dc.description.referencesBrzezińska, A. (2013). Psychologia a edukacja: pomoc psychologiczna wobec transformacji systemu edukacji. Edukacja, 5(125), 206–216.pl
dc.description.referencesBrzezińska, A., Appelt, K. i Ziołkowska, B. (2016). Psychologia rozwoju człowieka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl
dc.description.referencesCyzio, D. (2017). Wyzwania edukacji (w Polsce) z perspektywy psychologicznej. Hybris, 36, 139–173.pl
dc.description.referencesKielar-Turska, M. (2015). Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka. W: J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka: podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesKwieciński, Z. (1995). Socjopatologia edukacji. Mazurska Wszechnica Nauczycielska.pl
dc.description.referencesNewman, B.M. i Newman, P.R. (2007). Theories of human development. Lawrence Erlbaum Associates.pl
dc.description.referencesNewman, B.M. i Newman, P.R. (2016). Theories of Human Development. Psychology Press.pl
dc.description.referencesNewman, B.M. i Newman, P.R. (2024). Teorie rozwoju człowieka, M. Białecka (red. nauk.), przeł. M. Białecka, M. Szpak i M. Szmytke. Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesSenejko, A. (red.). (1994). Psychologia rozwoju człowieka: wybrane zagadnienia. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.pl
dc.description.referencesTrempała, J. (red.). (2017). Psychologia rozwoju człowieka: podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesTrempała, J. (2021). O zachowaniu i rozwoju człowieka. Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.pl
dc.description.issue2(22)pl
dc.description.firstpage169pl
dc.description.lastpage175pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
dc.identifier.orcid0000-0002-9691-4311-
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2024, nr 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_2_2024_I_Murawska_rec_Teorie_rozwoju_czlowieka_B_M_Newman_i_P_R_Newmana.pdf117,14 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons