Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18996
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Siwek, Karolina | - |
dc.date.accessioned | 2025-10-09T09:45:04Z | - |
dc.date.available | 2025-10-09T09:45:04Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Linguodidactica, T. 29, 2025, s. 188-200 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/18996 | - |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, czy warsztat może być efektywnym sposobem nauczania języka biznesu studentów filologii angielskiej oraz jakie korzyści i ryzyka się z tym wiążą. Na podstawie obserwacji i wywiadu ustalono, że warsztat niesie ze sobą korzyści z perspektywy rozwoju wiedzy i umiejętności (np. redagowanie korespondencji, posługiwanie się terminologią fachową, wynikowe czytanie tekstów specjalistycznych) oraz z perspektywy kompetencji społecznych (np. budowanie relacji, współpraca w grupie, praca samodzielna, radzenie sobie w nowych sytuacjach). Badanie ujawniło również zagrożenia, takie jak mniej czasu na standardową pracę z leksyką, ograniczenie części teoretycznej, narażenie studentów na konflikty i stresujące sytuacje, które mogą wymagać dodatkowego wsparcia ze strony nauczyciela. | pl |
dc.description.abstract | This article aims to answer the question of whether the workshop can be an effective method of teaching business language to English Philology students and what benefits and risks it entails. Based on observation and interview, it was found that the workshop has benefited from the perspective of knowledge and skill development (e.g. editing correspondence, using professional terminology, resultant reading of specialised texts) and from the perspective of social competence (e.g. building relationships, cooperating in a group, working independently, dealing with new situations). The study also identified risks, such as less time for standard lexical work, reduction of the theory part, exposure to conflicts, and stressful situations requiring additional support from the teacher. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach | pl |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl | pl |
dc.subject | praca warsztatowa | pl |
dc.subject | język angielski biznesowy | pl |
dc.subject | nauczanie języka specjalistycznego | pl |
dc.subject | kompetencje społeczne | pl |
dc.subject | kompetencje miękkie | pl |
dc.subject | workshop-based activities | pl |
dc.subject | Business English | pl |
dc.subject | teaching of specialised language | pl |
dc.subject | social competencies | pl |
dc.subject | soft skills | pl |
dc.title | Warsztat sposobem na nauczanie języka biznesu | pl |
dc.title.alternative | Workshops as a method to teach business language | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/lingdid.2025.29.13 | - |
dc.description.Email | karolina.siwek@onet.eu | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie | pl |
dc.description.references | Gębal P.E., Miodunka W.T., Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Warszawa 2020. | pl |
dc.description.references | Hall D.R., Introduction, [w:] Need Analysis for Language Course Design. A holistic approach to ESP, M. Huhta, K. Vogt, E. Johnson, H. Tulkki (red.), Cambridge 2013, s. 1–8. | pl |
dc.description.references | Harmer J., How to teach English, London 2010. | pl |
dc.description.references | Kirkpatrick D.L., Ocena efektywności szkolenia, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Ligara B., Szupelak W., Lingwistyka i glottodydaktyka języków specjalistycznych na przykładzie języka biznesu. Podejście porównawcze, Kraków 2012. | pl |
dc.description.references | Ohimor J., Employers Expectations Regarding the Linguistic Competences of New Graduates Entering the Labour Market – A Pilot Survey, [w:] Języki specjalistyczne. Teoria i praktyka glottodydaktyczna, D. Gabryś‑Barker, R. Kalamarz (red.), Katowice 2017, s. 91–106. | pl |
dc.description.references | Silberman M., Auerbach C., Metody aktywizujące w szkoleniach, Kraków 2005. | pl |
dc.description.references | Szerszeń P., Platformy (glotto)dydaktyczne. Ich implementacja w uczeniu specjalistycznych języków obcych, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Ziółkowski P., Teoretyczne podstawy kształcenia, Bydgoszcz 2015. | pl |
dc.identifier.eissn | 2957-0204 | - |
dc.description.volume | 29 | pl |
dc.description.firstpage | 188 | pl |
dc.description.lastpage | 200 | pl |
dc.identifier.citation2 | Linguodidactica | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-0381-5040 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2025, tom XXIX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_29_2025_K_Siwek_Warsztat_sposobem_na_nauczanie_jezyka_biznesu.pdf | 190,48 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL