Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18151
Tytuł: | „Smoka pokonać trudno, ale próbować trzeba”. Jerzy Halicki w rozmowie z Krzysztofem Czykierem |
Inne tytuły: | “It’s Hard to Defeat the Dragon, but You Have to Try”. Jerzy Halicki in Conversation with Krzysztof Czykier |
Autorzy: | Halicki, Jerzy Czykier, Krzysztof |
Słowa kluczowe: | antropocen gerontologia społeczna i edukacyjna edukacja człowiek starzejący się i stary antropocen social and educational gerontology education the aging and the elderly |
Data wydania: | 2024 |
Data dodania: | 28-mar-2025 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2024, nr 1(21), s. 153-161 |
Abstrakt: | Rozmowa dotyczy zawiłości współczesnego świata w perspektywie wyzwań antropocenu. Wieloletnia praca naukowa, badawcza i dydaktyczna dr. hab. Jerzego Halickiego w obszarze andragogiki, gerontologii społecznej i edukacyjnej daje sposobność do rozważań nad kondycją człowieka starzejącego się i starego, jego miejsca w migotliwości i zmienności przestrzeni społecznej. Na tle znacznego (totalnego?) wpływu
człowieka na funkcjonowanie procesów przyrodniczych zachodzących w skali Ziemi rozmawiamy również o znaczeniu człowieka (jednostki) w kreowaniu przestrzeni społecznej i edukacyjnej. Działalność organizacyjna Rozmówcy jest tego doskonałym przykładem. The conversation concerns the complexities of the modern world in the perspective of the challenges of the Anthropocene. The many years of scientific, research and didactic work of de hab. Jerzy Halicki in the field of andragogy, social and educational gerontology provides an opportunity to reflect on the condition of the aging and elderly, his place in the flickering and changeability of social space. Against the background of a significant (total?) human impact on the functioning of natural processes taking place on the scale of the Earth, we also talk about the importance of man (individual) in creating social and educational space. The organizational activity of the Interviewee is a perfect example of this. |
Afiliacja: | Jerzy Halicki - Uniwersytet w Białymstoku Krzysztof Czykier - Uniwersytet w Białymstoku |
E-mail: | Jerzy Halicki: jhalicki@uwb.edu.pl Krzysztof Czykier: k.czykier@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/18151 |
DOI: | 10.15290/parezja.2024.21.11 |
ISSN: | 2353-7914 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-2635-8495 0000-0002-9310-6415 |
Typ Dokumentu: | Other |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode |
Właściciel praw: | Attribution-ShareAlike 4.0 International |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WNoE) Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2024, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2024_J_Halicki_K_Czykier_Smoka_pokonac_trudno_ale_probowac_trzeba.pdf | 130,96 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL