REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18151
Tytuł: „Smoka pokonać trudno, ale próbować trzeba”. Jerzy Halicki w rozmowie z Krzysztofem Czykierem
Inne tytuły: “It’s Hard to Defeat the Dragon, but You Have to Try”. Jerzy Halicki in Conversation with Krzysztof Czykier
Autorzy: Halicki, Jerzy
Czykier, Krzysztof
Słowa kluczowe: antropocen
gerontologia społeczna i edukacyjna
edukacja
człowiek starzejący się i stary
antropocen
social and educational gerontology
education
the aging and the elderly
Data wydania: 2024
Data dodania: 28-mar-2025
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2024, nr 1(21), s. 153-161
Abstrakt: Rozmowa dotyczy zawiłości współczesnego świata w perspektywie wyzwań antropocenu. Wieloletnia praca naukowa, badawcza i dydaktyczna dr. hab. Jerzego Halickiego w obszarze andragogiki, gerontologii społecznej i edukacyjnej daje sposobność do rozważań nad kondycją człowieka starzejącego się i starego, jego miejsca w migotliwości i zmienności przestrzeni społecznej. Na tle znacznego (totalnego?) wpływu człowieka na funkcjonowanie procesów przyrodniczych zachodzących w skali Ziemi rozmawiamy również o znaczeniu człowieka (jednostki) w kreowaniu przestrzeni społecznej i edukacyjnej. Działalność organizacyjna Rozmówcy jest tego doskonałym przykładem.
The conversation concerns the complexities of the modern world in the perspective of the challenges of the Anthropocene. The many years of scientific, research and didactic work of de hab. Jerzy Halicki in the field of andragogy, social and educational gerontology provides an opportunity to reflect on the condition of the aging and elderly, his place in the flickering and changeability of social space. Against the background of a significant (total?) human impact on the functioning of natural processes taking place on the scale of the Earth, we also talk about the importance of man (individual) in creating social and educational space. The organizational activity of the Interviewee is a perfect example of this.
Afiliacja: Jerzy Halicki - Uniwersytet w Białymstoku
Krzysztof Czykier - Uniwersytet w Białymstoku
E-mail: Jerzy Halicki: jhalicki@uwb.edu.pl
Krzysztof Czykier: k.czykier@uwb.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/18151
DOI: 10.15290/parezja.2024.21.11
ISSN: 2353-7914
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-2635-8495
0000-0002-9310-6415
Typ Dokumentu: Other
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Właściciel praw: Attribution-ShareAlike 4.0 International
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2024, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2024_J_Halicki_K_Czykier_Smoka_pokonac_trudno_ale_probowac_trzeba.pdf130,96 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons