REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18151
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorHalicki, Jerzy-
dc.contributor.authorCzykier, Krzysztof-
dc.date.accessioned2025-03-28T09:48:12Z-
dc.date.available2025-03-28T09:48:12Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2024, nr 1(21), s. 153-161pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/18151-
dc.description.abstractRozmowa dotyczy zawiłości współczesnego świata w perspektywie wyzwań antropocenu. Wieloletnia praca naukowa, badawcza i dydaktyczna dr. hab. Jerzego Halickiego w obszarze andragogiki, gerontologii społecznej i edukacyjnej daje sposobność do rozważań nad kondycją człowieka starzejącego się i starego, jego miejsca w migotliwości i zmienności przestrzeni społecznej. Na tle znacznego (totalnego?) wpływu człowieka na funkcjonowanie procesów przyrodniczych zachodzących w skali Ziemi rozmawiamy również o znaczeniu człowieka (jednostki) w kreowaniu przestrzeni społecznej i edukacyjnej. Działalność organizacyjna Rozmówcy jest tego doskonałym przykładem.pl
dc.description.abstractThe conversation concerns the complexities of the modern world in the perspective of the challenges of the Anthropocene. The many years of scientific, research and didactic work of de hab. Jerzy Halicki in the field of andragogy, social and educational gerontology provides an opportunity to reflect on the condition of the aging and elderly, his place in the flickering and changeability of social space. Against the background of a significant (total?) human impact on the functioning of natural processes taking place on the scale of the Earth, we also talk about the importance of man (individual) in creating social and educational space. The organizational activity of the Interviewee is a perfect example of this.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsCC BY-SA 4.0 Attribution-ShareAlike 4.0 Internationalpl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcodepl
dc.subjectantropocenpl
dc.subjectgerontologia społeczna i edukacyjnapl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectczłowiek starzejący się i starypl
dc.subjectantropocenpl
dc.subjectsocial and educational gerontologypl
dc.subjecteducationpl
dc.subjectthe aging and the elderlypl
dc.title„Smoka pokonać trudno, ale próbować trzeba”. Jerzy Halicki w rozmowie z Krzysztofem Czykierempl
dc.title.alternative“It’s Hard to Defeat the Dragon, but You Have to Try”. Jerzy Halicki in Conversation with Krzysztof Czykierpl
dc.typeOtherpl
dc.rights.holderAttribution-ShareAlike 4.0 Internationalpl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2024.21.11-
dc.description.EmailJerzy Halicki: jhalicki@uwb.edu.plpl
dc.description.EmailKrzysztof Czykier: k.czykier@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationJerzy Halicki - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.AffiliationKrzysztof Czykier - Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.issue1(21)pl
dc.description.firstpage153pl
dc.description.lastpage161pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
dc.identifier.orcid0000-0002-2635-8495-
dc.identifier.orcid0000-0002-9310-6415-
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2024, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2024_J_Halicki_K_Czykier_Smoka_pokonac_trudno_ale_probowac_trzeba.pdf130,96 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons