REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17996
Tytuł: Game-Based Learning: A Practical Case with the Video Game Beholder in the B2.1 Russian Language Classroom
Inne tytuły: Nauczanie oparte na grach: praktyczny przypadek z grą wideo Beholder w klasie języka rosyjskiego na poziomie B2.1
Autorzy: Espinosa Ruiz, Angela
Słowa kluczowe: Russian as a foreign language
game-based learning
communicative method
class intervention
adult learners
język rosyjski jako obcy
nauka oparta na grach
metoda komunikacyjna
interwencja dydaktyczna
dorośli uczący się
Data wydania: 2024
Data dodania: 3-mar-2025
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 28, 2024, s. 54-68
Abstrakt: This paper examines a didactic intervention addressing deficiencies in the traditional methodology used for teaching Russian as a second language at the Spanish Official School of Languages (Escuela Oficial de Idiomas). The intervention aimed to enhance student motivation by incorporating game-based learning, specifically using the video game Beholder (2016) to improve oral and written communication skills. The intervention targeted the B2.1 Russian language study group, focusing on natural (native) bureaucratic texts. Activities and tasks, including a final practical exercise, were designed to improve situational linguistic-communicative functions. The results showed increased motivation, confidence, and practical skills, verified through initial and final vocabulary tests, a self-evaluation rubric, and final student interviews. The paper also suggests improvements for future applications of game-based learning.
Niniejszy artykuł dotyczy interwencji dydaktycznej mającej na celu rozwiązanie niedociągnięć tradycyjnej metodologii nauczania języka rosyjskiego jako obcego w hiszpańskiej Official School of Languages. Interwencja służyła zwiększeniu motywacji uczniów, poprzez zastosowanie nauki opartej na grach, w szczególności gry Beholder (2016), do poprawy umiejętności komunikacyjnych, zarówno ustnych, jak i pisemnych. Działania te skierowane były do grupy uczniów na poziomie B2.1 i koncentrowały się na naturalnych tekstach biurokratycznych. Opracowano zadania oraz końcowe ćwiczenie praktyczne, których celem było rozwijanie sytuacyjnych funkcji językowo-komunikacyjnych. Wyniki wykazały wzrost motywacji, pewności siebie oraz praktycznych umiejętności uczniów, co zostało potwierdzone za pomocą wstępnych i końcowych testów słownictwa, rubryki samooceny oraz wywiadów przeprowadzonych z uczestnikami interwencji. W artykule zaproponowano również udoskonalenia, które mogą zostać uwzględnione w przyszłych zastosowaniach nauki opartej na grach.
Afiliacja: University of Warsaw
E-mail: a.espinosa-ruiz@uw.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/17996
DOI: 10.15290/lingdid.2024.28.04
e-ISSN: 2957-0204
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-5434-8403
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl
Właściciel praw: CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2024, tom XXVIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_28_2024_A_Espinosa_Ruiz_Game_based_learning_a_practical_case.pdf180,39 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons