Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17996
Tytuł: | Game-Based Learning: A Practical Case with the Video Game Beholder in the B2.1 Russian Language Classroom |
Inne tytuły: | Nauczanie oparte na grach: praktyczny przypadek z grą wideo Beholder w klasie języka rosyjskiego na poziomie B2.1 |
Autorzy: | Espinosa Ruiz, Angela |
Słowa kluczowe: | Russian as a foreign language game-based learning communicative method class intervention adult learners język rosyjski jako obcy nauka oparta na grach metoda komunikacyjna interwencja dydaktyczna dorośli uczący się |
Data wydania: | 2024 |
Data dodania: | 3-mar-2025 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 28, 2024, s. 54-68 |
Abstrakt: | This paper examines a didactic intervention addressing deficiencies in the traditional methodology used for teaching Russian as a second language at the Spanish Official School of Languages (Escuela Oficial de Idiomas). The intervention aimed to enhance student motivation by incorporating game-based learning, specifically using the video game Beholder (2016) to improve oral and written communication skills. The intervention targeted the B2.1 Russian language study group, focusing on natural (native) bureaucratic texts. Activities and tasks, including a final practical exercise, were designed to improve situational linguistic-communicative functions. The results showed increased motivation, confidence, and practical skills, verified through initial and final vocabulary tests, a self-evaluation rubric, and final student interviews. The paper also suggests improvements for future applications of game-based learning. Niniejszy artykuł dotyczy interwencji dydaktycznej mającej na celu rozwiązanie niedociągnięć tradycyjnej metodologii nauczania języka rosyjskiego jako obcego w hiszpańskiej Official School of Languages. Interwencja służyła zwiększeniu motywacji uczniów, poprzez zastosowanie nauki opartej na grach, w szczególności gry Beholder (2016), do poprawy umiejętności komunikacyjnych, zarówno ustnych, jak i pisemnych. Działania te skierowane były do grupy uczniów na poziomie B2.1 i koncentrowały się na naturalnych tekstach biurokratycznych. Opracowano zadania oraz końcowe ćwiczenie praktyczne, których celem było rozwijanie sytuacyjnych funkcji językowo-komunikacyjnych. Wyniki wykazały wzrost motywacji, pewności siebie oraz praktycznych umiejętności uczniów, co zostało potwierdzone za pomocą wstępnych i końcowych testów słownictwa, rubryki samooceny oraz wywiadów przeprowadzonych z uczestnikami interwencji. W artykule zaproponowano również udoskonalenia, które mogą zostać uwzględnione w przyszłych zastosowaniach nauki opartej na grach. |
Afiliacja: | University of Warsaw |
E-mail: | a.espinosa-ruiz@uw.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/17996 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2024.28.04 |
e-ISSN: | 2957-0204 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-5434-8403 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl |
Właściciel praw: | CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2024, tom XXVIII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_28_2024_A_Espinosa_Ruiz_Game_based_learning_a_practical_case.pdf | 180,39 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL