REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/17996
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorEspinosa Ruiz, Angela-
dc.date.accessioned2025-03-03T08:36:35Z-
dc.date.available2025-03-03T08:36:35Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 28, 2024, s. 54-68pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/17996-
dc.description.abstractThis paper examines a didactic intervention addressing deficiencies in the traditional methodology used for teaching Russian as a second language at the Spanish Official School of Languages (Escuela Oficial de Idiomas). The intervention aimed to enhance student motivation by incorporating game-based learning, specifically using the video game Beholder (2016) to improve oral and written communication skills. The intervention targeted the B2.1 Russian language study group, focusing on natural (native) bureaucratic texts. Activities and tasks, including a final practical exercise, were designed to improve situational linguistic-communicative functions. The results showed increased motivation, confidence, and practical skills, verified through initial and final vocabulary tests, a self-evaluation rubric, and final student interviews. The paper also suggests improvements for future applications of game-based learning.pl
dc.description.abstractNiniejszy artykuł dotyczy interwencji dydaktycznej mającej na celu rozwiązanie niedociągnięć tradycyjnej metodologii nauczania języka rosyjskiego jako obcego w hiszpańskiej Official School of Languages. Interwencja służyła zwiększeniu motywacji uczniów, poprzez zastosowanie nauki opartej na grach, w szczególności gry Beholder (2016), do poprawy umiejętności komunikacyjnych, zarówno ustnych, jak i pisemnych. Działania te skierowane były do grupy uczniów na poziomie B2.1 i koncentrowały się na naturalnych tekstach biurokratycznych. Opracowano zadania oraz końcowe ćwiczenie praktyczne, których celem było rozwijanie sytuacyjnych funkcji językowo-komunikacyjnych. Wyniki wykazały wzrost motywacji, pewności siebie oraz praktycznych umiejętności uczniów, co zostało potwierdzone za pomocą wstępnych i końcowych testów słownictwa, rubryki samooceny oraz wywiadów przeprowadzonych z uczestnikami interwencji. W artykule zaproponowano również udoskonalenia, które mogą zostać uwzględnione w przyszłych zastosowaniach nauki opartej na grach.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsCC BY-SA 4.0pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.plpl
dc.subjectRussian as a foreign languagepl
dc.subjectgame-based learningpl
dc.subjectcommunicative methodpl
dc.subjectclass interventionpl
dc.subjectadult learnerspl
dc.subjectjęzyk rosyjski jako obcypl
dc.subjectnauka oparta na grachpl
dc.subjectmetoda komunikacyjnapl
dc.subjectinterwencja dydaktycznapl
dc.subjectdorośli uczący siępl
dc.titleGame-Based Learning: A Practical Case with the Video Game Beholder in the B2.1 Russian Language Classroompl
dc.title.alternativeNauczanie oparte na grach: praktyczny przypadek z grą wideo Beholder w klasie języka rosyjskiego na poziomie B2.1pl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderCC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkachpl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2024.28.04-
dc.description.Emaila.espinosa-ruiz@uw.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniversity of Warsawpl
dc.description.referencesBalyhina T.M., Ûrkov E.E., El′nikova S.I., Lazareva O.A., Rossiĭskaâ gosudarstvennaâ sistema testirovaniâ po russkomu âzyku kak inostrannomu (TRKI/TORFL), Sankt-Peterburg 2011.pl
dc.description.referencesCouncil of Europe, Marco común europeo de referencia para las lengua, Consejo de Europa, Ministerio de Educación, Cultura y Deporte/Instituto Cervantes, Strasbourg 2002.pl
dc.description.referencesDewaele J.M., Petrides K.V., Furnham A., Effects of Trait Emotional Intelligence and Sociobiographical Variables on Communicative Anxiety and Foreign Language Anxiety Among Adult Multilinguals: A Review and Empirical Investigation, “Language learning” 2008, 58 (4), pp. 911–960.pl
dc.description.referencesDjalmatova Z.D., Specificity of Learning Russian as a Foreign Language, “Aktual′noe v filologii” 2021, 3 (3), pp. 359–364.pl
dc.description.referencesEscuela Oficial de Idiomas de Málaga, Proyecto Educativo, Junta de Andalucía, Málaga 2020.pl
dc.description.referencesJohnson L., Becker S., Estrada V., Freeman A., NMC Horizon Report: 2014 Higher Education Edition. Austin: The New Media Consortium, Austin 2014, [online], http://cdn.nmc.org/media/2014-nmc-horizon-report-he-EN-SC.pdf [accessed: 30.06.2024].pl
dc.description.referencesJunta de Andalucía, Decreto 239/2007, de 4 de septiembre, por el que se establece la ordenación y currículo de las enseñanzas de idiomas de régimen especial en Andalucía. Boletín Oficial de la Junta de Andalucía, Sevilla 2007 [online], https://www.juntadeandalucia.es/boja/2007/182/4 [accessed: 30.06.2024].pl
dc.description.referencesMinisterstvo Inostrannyh Del Rossiĭskoĭ Federacii, 2001, [online], https://www.mid.ru/ru/home [accessed: 30.06.2024].pl
dc.description.referencesTrybus J., Game-Based Learning: What it Is, Why it Works, and Where it’s Going, Miami 2018, [online], https://writix.co.uk/blog/game-based-learning [accessed: 30.06.2024].pl
dc.description.referencesWarm Lamp Games, Beholder: Every Choice Has a Consequence, 2016, [online], https://behold er-game.com [accessed: 30.06.2024].pl
dc.description.referencesWarm Lamp Games, Beholder (Android version) [video game], Barnaul 2016.pl
dc.description.referencesWarm Lamp Games, Beholder (computer version) [video game], Barnaul 2020.pl
dc.identifier.eissn2957-0204-
dc.description.volume28pl
dc.description.firstpage54pl
dc.description.lastpage68pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
dc.identifier.orcid0000-0002-5434-8403-
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2024, tom XXVIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_28_2024_A_Espinosa_Ruiz_Game_based_learning_a_practical_case.pdf180,39 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons